The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Vettefan om det är en spoiler, men ändå: SPOILERVARNING!

Annars kan man förmodligen knycka en häst i stablesen utanför huvudstaden. Jag snackade med en orc där som sa att hon ägde stallet men inte sålde hästar längre. Alla hästarna står i en hage, som har ett håli stängslet på baksidan så jag bara snodde en.

SLUT PÅ SPOILER!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Måste bara säga en sak om Lars Lagerquist: MARTY FELDMAN FFS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Webhallen har skickat min kopia(yes oh yes wohooo!!) men där står inget kollinr, jag förhandsbetalde skiten. Tror ni detta betyder att det kommer som en brevlådestjong ? ^^

Ja, efter lite forskande har jag fått reda på att dom skickar som brev om det är möjligt, och det kan alltså vara ett litet paket som räknas som brev, så om man inte beställer mer än ett spel så blir det brev skick.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Gah vad sur jag blir, innan när jag spelade så händer olyckan. Spelet krashar, o inte nog med det, det krashar ju såklart när man spelat i en timme utan att jag har sparat och utan att spelet har lyckats autosavea! Så nu måste jag göra om en timme (en jäkligt jobbig timme dessutom)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Gah vad sur jag blir, innan när jag spelade så händer olyckan. Spelet krashar, o inte nog med det, det krashar ju såklart när man spelat i en timme utan att jag har sparat och utan att spelet har lyckats autosavea! Så nu måste jag göra om en timme (en jäkligt jobbig timme dessutom)

Verkar som om alla autosaves försvinner när man stänger av spelet

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Relik 📜

Gah!

Någon som har något bra uppdrag som renderar i en båge bättre än Steel (vilket är vad jag dras med nu)?
Har kämpat mig upp i nästan 60 i Marksman med en rutten Steel-bow, men nu går det åt 20-30 pilar per fiende med skithögen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kan man få upp en mini-karta i hörnet?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Helt sjukt jävla underbart spel:D

Nu har jag lirat i runt 15 timmar sammanlagt. Har dock inte gjort något med storyn än. Kanske är dags att börja med den nu när man har lite bättre utrustning, vapen och färdigheter.

Det tar ju verkligen en evighet att utforska världen. Trots detta spelande så har jag bara varit i 3 städer hittills och lallat runt.

Men jag har några frågor;

Var kan man skaffa sig ett hus billigast och enklast? Så man slipper släpa runt på alla sina fynd, och så man kan slappna av lite och grogga magiska drycker:p

Hur funkar denna prat-o-metern? Det går åt helvete varje gång tycker jag.

Hur blir man bra på lockpicking? Är ju omöjligt att ta upp lås med fler än 2 låsmekanismer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Hur funkar denna prat-o-metern? Det går åt helvete varje gång tycker jag.

Den roterar medsols varje gång du trycker. Ju mer fylld mätaren är, destå mera påverkar den när du klickar. Du ser på karaktärens ansiktsuttryck hur dom gillar det (älskar, bra, dåligt, hatar). Du kan rotera den gratis en gång. poängen tickar ner hela tiden så du måste vara lite snabb också. Dessutom är det ju bra med lite speechcraft om du vill använda den där effektivt Så försök klicka på ett sånt sätt att du kan använda dom minst fyllda mätarna/mätaren på dom två dåliga och dom fyllda på dom två bra

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Har kommit en bit på mainquesten nu, fast den verkar dela upp sig lite.. Känns som att det här spelet kommer hålla mig sysselsatt ett bra tag

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

- Good day, how are you?
- Good! How are you?
- Not so good.
- Glad to hear, take care.

Haha, NPC:na är alltid lika rolig att lysna på.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

kräver spelet nått specifikt grafik kort?jag har nämligen enorma grafik problem,ser typ konturerna på sakerna,resten är vitt.
har ett g-force 4 4600.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Men herregud, jag har sagt det flera gånger. Ladda ner FRAPS.

...vilket inte var vad som efterfrågades. Attityden klarar vi oss bra utan.

för att visa fsp öppna konsollen och skriv "tdt" +enter. Konsollen öppnas med §-tangenten ovanför tab.

mangemani> tror spelet krävex FX eller bättre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Den roterar medsols varje gång du trycker. Ju mer fylld mätaren är, destå mera påverkar den när du klickar. Du ser på karaktärens ansiktsuttryck hur dom gillar det (älskar, bra, dåligt, hatar). Du kan rotera den gratis en gång. poängen tickar ner hela tiden så du måste vara lite snabb också. Dessutom är det ju bra med lite speechcraft om du vill använda den där effektivt Så försök klicka på ett sånt sätt att du kan använda dom minst fyllda mätarna/mätaren på dom två dåliga och dom fyllda på dom två bra

Tackar:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
kräver spelet nått specifikt grafik kort?jag har nämligen enorma grafik problem,ser typ konturerna på sakerna,resten är vitt.
har ett g-force 4 4600.

Med tanke på att spelet har minimikrav på grafikkort med hårdvarustöd för DirectX 9 och upp så tror jag nte du kommer få igång det på ditt 4600. detta hade du lika gärna kollat upp på fodralet till spelet. Eller hur?

EDIT: sedan min senastepost har spelet krashat 3 ggr för mig. jag måste ha rekord i oblivioncrasher vid detta laget. längtar efter patch.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Okej frågar igen eftersom det är svårt att få svar i tråden just nu. Vad kör alla för svårighetsgrad? Jag har inte riktigt hittat min nivå än, har den satt till halva mätaren.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

hmm jag kör lite lägre än mitten efterssom jag inte direkt kan kalla mig för rpg-kunnig. praktiskt taget det första rpg jag har spelat längre än 3 timmar.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Vad kör ni alla för Race?

Jag kör:

Race: Nord
Class: Knight
Birthsign: The Lord

Är det rätt?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Race: Nord
Class: Warrior
Birthsign: The Warrior

Svårighetsgrad i mitten, precis lagom faktiskt.

Någon annan som är medlem i The Blades?
Goa killar det där.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Jag kör:

Race: Imperial
Class: Acrobate
BirthSign: Thief

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Hur blir man bra på lockpicking? Är ju omöjligt att ta upp lås med fler än 2 låsmekanismer.

Du försöker få upp lås, varje gång du får upp en sån där spärr så får du poäng tydligen, jag har fått högre skill flera gånger när jag öppnar lås. Men du kan köra rätt mycket på bara tajming, jag är en Orc, knight och jag har öppnat flertal lås med 4 spärrar, tror jag har gjort ett med 5 men är inte säker.

Så det är bara att försöka klicka dig fram, om du trycker upp en sån spärr ett par gånger så märker du att den går fortare ner lite då och då, brukar trycka upp den tills den åker ner fort en gång sen drar jag upp och trycker till, den brukar åka ner långsamare direkt efter en snabb.

Är det inte lite lamt att vakterna ser en fast att dom inte ens är i samma hus?

jag var nere i en affär där dom säljer ädelstenar och öppnade deras lås till källaren, sprang ner där och lootade allt dom hade. Medans jag stog där kom det fram en vakt och tog mig. Jaha, han stog väl där nere men jag lyckades ta en hel del innan han såg mig så jag kan ju ta lite och sen sticka tänkte jag.

Gick ner och kollade runt lite extra, nepp ingen vakt alls där nere, så jag sprang och tog allt fort som fan och upp igen. Då är först affärs ägaren skitarg på mig men gör iofs inget även om jag pratar med han, går utanför dörren och går runt för att se om vakterna skulle ta mig och jepp det gjorde dom.

Är det så för att jag inte har några tjuv skills alls? Eller är det så för er tjuvar också?

Föresten så är zombies läskiga, fan va rädd jag blev när första zombien kom och attackerade mig, >_<

Sgt. Stinger: Om du pratar med en vakt nu efter att du tagit hästen så tar dom dig, samt om du sätter dig på hästen igen efter att du suttit av och en vakt ser dig så tar han dig också.

jag tog en häst där också och en stadsvakt och ägaren jagade mig, efter en stund buggade spelet och stadsvakten attackerade ägaren som skrek på hjälp och sprang in i sitt hus efter kom stadsvakten och stormade huset med sitt svärd! Han kom dock inte in genom dörren som han hela tiden sprang in i ^^

Permalänk

Nu är min längtan som störst.

Får ju spelet idag.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harma
Om du gör dumma saker så kommer brödraskapet att väcka dig när du sover...

Om man dödar någon så kommer en "Speaker" från the Dark Brotherhood.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Vad kör ni alla för Race?

Race: Wood Elf.
Class: The Agent.
Birthsign: The Thief.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Det som är synd är att det inte går att joina tjuvarna och samtidigt vara med Dark brotherhood (som jag förstått det?), eftersom tjuvgänget kräver att man inte skall döda någon medans dark brotherhood skiter fullständigt i vilka man dödar (som jag förstått?) så länge det inte rör sig om någon i gänget (right?).

Rätta mig gärna om jag har fel!

Thieves vet jag inget om, men i the Dark Brotherhood så dödar du enbart den/de du blir tillsagd att döda, så de skiter inte fullständigt i vem som dör :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Race: Redguard
birthsign: The Lady
class: Costum made: Fighter, pillade ihop lite eget bara

Permalänk
Medlem

Name: Fluffers
Race: Kajiith
Class: Assassin
Birthsign: The Thief

Edit: var hamnar skärmdumparna när man väl ändrat .ini-filen?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Name: Fluffers
Race: Kajiith
Class: Assassin
Birthsign: The Thief

Edit: var hamnar skärmdumparna när man väl ändrat .ini-filen?

I Oblivion mappen. Tänk på att det är .ini filen i My Documents/My Games/Oblivion du ska ändra i också, annars funkar det inte så bra

Race: Orc
Class: Warrior
Birthsign: The Warrior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Med tanke på att spelet har minimikrav på grafikkort med hårdvarustöd för DirectX 9 och upp så tror jag nte du kommer få igång det på ditt 4600. detta hade du lika gärna kollat upp på fodralet till spelet. Eller hur?

EDIT: sedan min senastepost har spelet krashat 3 ggr för mig. jag måste ha rekord i oblivioncrasher vid detta laget. längtar efter patch.

Jag får CTD rätt ofta jag med. Lite jobbigt faktiskt.

Race: Wood-Elf
Class: Adventurer (egen)
Birthsign: The Steed

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Discokungen

Wood Elf
Custom Class
The Lady ^.^

Jag kör dessutom på det enklaste. Sjukt tråkigt nu, ska ställa upp det lite (tar en pil för varje fiende )

Någon som har varit i "tavel-landskapet"? Bästa side-questen i spelet!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Lirar min egna custom-klass, Sentinel:
Attributes: Luck & Agility

Major Skills:
Light Armor
Blade
Marksman
Destruction
Sneak
Mysticism
Athletics

Race: Breton
Sign: The Thief

Den går mest ut på att ha stealth på konstant och slakta folk med skadebonusen från sneak, samt att kötta med Destruction och Blade när det är nödvändigt. Light Armor och Athletics för snabbhet, Mysticism för alla bekväma spells. Grymt skoj :>

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Vet någon vad man ändrar i ini-filen för att aktivera så att grottor och liknande återpopuleras, "respawnar"? Det var visst nämnt på de officiella forumen men sökfunktionen är inaktiverad där och det går knappast leta manuellt.
Vänligen citera om ni vet svaret, denna tråd rullar på ganska fort

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]