The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Relik 📜

Så, bytte fil nu. Nu är det lite snyggare iaf.
Fortf jättefult kompirmerat =(

Får se om jag kan fixa det sen!
http://www.unionen.se/pub/oblivion.wmv

Spelar rätt dåligt med, försökte visa principen snarare än döda honom

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nån som har lyckats hitta målningen i chorrol åt hertiginnan?

har fastnat helt där, har hittat första och andra ledtråden men sen kommer jag ingenvart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeZniC
ohh mycket trevligt. Jag har lettat efter ogres att döda, men har än så länge inte hittat någon. Vart hittade du den grottan? Skulle vara väldigt bra om du kunde visa en bild på kartan.

Fint vinterlandskap där uppe.

Permalänk
Medlem

Hur tusan får man igång "HDR"? Den går inte att ha igång den när jag går in på Options--->Video?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Så, bytte fil nu. Nu är det lite snyggare iaf.
Fortf jättefult kompirmerat =(

Får se om jag kan fixa det sen!
http://www.unionen.se/pub/oblivion.wmv

Spelar rätt dåligt med, försökte visa principen snarare än döda honom

Snyggt Lezziter! En sån film vill jag xoå göra. Vad andvänder du för program för att spela in??

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Snyggt Lezziter! En sån film vill jag xoå göra. Vad andvänder du för program för att spela in??

FRAPS

Filen blev ca 1,2GB, sedan körde jag den genom Windows Move Makers totalt urkassa kompression.

Ska göra en bättre inatt, där jag visar lite olika aspekter ur spelet.

EDIT:
Snälla, skicka inte den länken vidare, ligger på min privatserver. Om ni vill ge den till nån, släng upp den på putfile eller något!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nu har jag alla böcker till Mythic Dawn, försöker nu hitta gömda koderna....
någon som kan hjälpa till?

BTW, finns det fusk till detta spel? Inte för att jag kommer använda de på min main-char utan på "lek-gubbar" .p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
FRAPS

Filen blev ca 1,2GB, sedan körde jag den genom Windows Move Makers totalt urkassa kompression.

Ska göra en bättre inatt, där jag visar lite olika aspekter ur spelet.

EDIT:
Snälla, skicka inte den länken vidare, ligger på min privatserver. Om ni vill ge den till nån, släng upp den på putfile eller något!

Okej, tack då vet jag.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Nu har jag alla böcker till Mythic Dawn, försöker nu hitta gömda koderna....
någon som kan hjälpa till?

BTW, finns det fusk till detta spel? Inte för att jag kommer använda de på min main-char utan på "lek-gubbar" .p

Håller också på med samma, trollkarlen i tornet i imperial city sa ju något med att de första orden i varje paragraf tillsammans bildar en ledtråd.
Men jag tycker inte det blir någon ledtråd av att göra så som hon säger.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Håller också på med samma, trollkarlen i tornet i imperial city sa ju något med att de första orden i varje paragraf tillsammans bildar en ledtråd.
Men jag tycker inte det blir någon ledtråd av att göra så som hon säger.

SPOILER!!!!

AKTA!

Argonianen i mages guild eller arcane hall vad det nu heter, i imperial city säjer ju att du skall komma tillbaka till henne efter nån dag så hon får studera böckerna. Sista gången man gör det får du en ledtråd. Du skall till en grav i staden, kl 12:00 på dagen kommer en ristnning att lysa rött och visa platsen där deras shrine ligger, det blir även markerat på kartan då...

edit: då är det bara bege sig dit. Själv så Nukade jag allt.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Håller också på med samma, trollkarlen i tornet i imperial city sa ju något med att de första orden i varje paragraf tillsammans bildar en ledtråd.
Men jag tycker inte det blir någon ledtråd av att göra så som hon säger.

SPOILER

kolla första bokstaven i varje paragraf istället.

/SPOILER

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Håller också på med samma, trollkarlen i tornet i imperial city sa ju något med att de första orden i varje paragraf tillsammans bildar en ledtråd.
Men jag tycker inte det blir någon ledtråd av att göra så som hon säger.

EDIT: oj det blev lite mycket svar och lite mycket spoilers

SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!

första bokstaven i varje stycke och från alla fyra böcker.

GREEN EMPEROR WAY (ett ställe i imperial city)
WHERE TOWER TOUCHES MIDDAYSUN

SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Nån som har lyckats hitta målningen i chorrol åt hertiginnan?

har fastnat helt där, har hittat första och andra ledtråden men sen kommer jag ingenvart

SPOILER
*
*
*
*
*
Gjorde precis den. Det finns ju tre ledtrådar: tavlan i tornet; färgfläckar på golvet i matsalen; målarverktyg i brudens sovrum.

Antar att det är tänkt att man ska fatta misstankar om henne då hon påstår sig ha gluttat på stjärnorna när det regnar, och sedan gå till de ställen där hon säger sig ha varit.
*
*
*
*
*
/SPOILER

Permalänk
Medlem

Hej, nu kommer jag framstå som en otroligt lam och tråkig person som inte gillar utmaningar.. men..
Det finns ingen här som kommit en liten bit och skulle vilja dela med sig av sin savegame? Känns som jag inte kommer någonstans i spelet - behöver bara en kick i röven.
Vilken level, ras, utrustning som helst!

Permalänk

Vilket race/class/birthsign är bäst om man bill satsa 110% warrior, undrar samma sak om man vill göra en tjuv

För övrigt, vilken sida kan man få MEST info från angående klasser och allt?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Vilket race/class/birthsign är bäst om man bill satsa 110% warrior, undrar samma sak om man vill göra en tjuv

För övrigt, vilken sida kan man få MEST info från angående klasser och allt?.

Redguard är nog att föredra då, kör själv med en sådan nu, slaktar på bra.

Vet inte om du får mest info men här finns lite, kanske är samma som är i instruktionsboken iofs.
http://www.oblivionportal.com/info/races.php

Permalänk
Medlem

haha någon postade detta på det officiella forumet. Alla som har klarat av alla motståndare på arenan vet vem det här är och hur irriterande han kan vara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeZniC
haha någon postade detta på det officiella forumet. Alla som har klarat av alla motståndare på arenan vet vem det här är och hur irriterande han kan vara

Ja men han i Blood quarters eller vad det nu heter, han man snackar med för att duelera.
Han ska dö. Han är iofs ganska skön, brukar skratta åt han ibland men vilken jävel och vara kaxig.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Redguard är nog att föredra då, kör själv med en sådan nu, slaktar på bra.

Vet inte om du får mest info men här finns lite, kanske är samma som är i instruktionsboken iofs.
http://www.oblivionportal.com/info/races.php

Ok, jag funderar på Theif eller Warrior, vet riktigt inte vad jag ska vara av dom

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan fuska till sig en slant eller två?

Permalänk
Medlem

Har lirat det litegrann nu; verkar mycket kul Ska bli kul att se hur omojligt det blir att magikka med light armour pa. Om nu inte min Shuttle smalter forst, jag kunde seriost gjort omelett pa den igar efter en halvtimmes lir. Recenseter som blir lyriska over hur kall och effektiv ICEkylaren i Shuttles ar samtidigt som de ar himla tysta ar lite storiga nar de inte namner att de knappast kan vara kyliga och tysta samtidigt - om man inte spelar spel i wordpad.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Thanks boys, tur man har er.

HAHA grymt ball bild ZeZnic, har funderat på att göra så mot honom flertalet gånger själv.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hej, nu kommer jag framstå som en otroligt lam och tråkig person som inte gillar utmaningar.. men..
Det finns ingen här som kommit en liten bit och skulle vilja dela med sig av sin savegame? Känns som jag inte kommer någonstans i spelet - behöver bara en kick i röven.
Vilken level, ras, utrustning som helst!

Ingen ? :/

Permalänk
Medlem

Hittade inget svar på min tidigare fråga så jag passar på igen.

Ibland så har affärsinnehavarna inne vapen/rustning som kostar 6000 eller mer.
Jag undrar hur gör man för att stjäla dom? För jag kan inte hitta dom alls under natten.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Asså kan man vara med i Thiefs guild och i The dark brotherhood? Thiefs guild är ju emot att döda folk typ, inget dark brotherhood uppdrag då man ska döda någon som är med i thiefs guild?

Vart kan man hitta bra armour? Minns i morrowind kunde man hitta ett helt glass armour set på ett bord som var vaktat av vakter men man kunde sno det, finns det något liknande i oblivion?

Jag har hittat en grön glas armor. Du behöver duktigt mycket sneak. Du åker till Cyllandion eller var det heter, (Staden nästan längst till Öster på kartan.) och går till Fighters Guild. Där finns det en AS SNYGG armor. Grön, i glas, men ruggigt dåligt. Det som fattas är dock skorna, som jag inte vet vart man kan få tag i.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Om någon vill ha en hyffsad light armout när man är i lite lägre levels, så får man en snygg och användbar när man går med i dark brotherhood.

Och man får ännu bättre när man är högsta hönset :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

liten n00bfråga:

Vart får man tag på detta spel? Tankar man det? Köper man det?
Nej, jag orkar inte bläddra igenom hela tråden

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
liten n00bfråga:

Vart får man tag på detta spel? Tankar man det? Köper man det?
Nej, jag orkar inte bläddra igenom hela tråden

Köper det, det är det lätt värt!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Hedersmedlem

Har problem med att jag skickas ut till Windows lite random när jag spelar?

Är det någon som haft samma problem och löst det?

Använder Catalyst 6.3, senaste DirectX och Windows 2000.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
liten n00bfråga:

Vart får man tag på detta spel? Tankar man det? Köper man det?
Nej, jag orkar inte bläddra igenom hela tråden

Värt varenda krona!
http://www.webhallen.com/prod.php?id=36225