The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
SPOILER
*
*
*
*
*
Gjorde precis den. Det finns ju tre ledtrådar: tavlan i tornet; färgfläckar på golvet i matsalen; målarverktyg i brudens sovrum.

Antar att det är tänkt att man ska fatta misstankar om henne då hon påstår sig ha gluttat på stjärnorna när det regnar, och sedan gå till de ställen där hon säger sig ha varit.
*
*
*
*
*
/SPOILER

Jag fattar fortfarande inte vem det är :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Hur joinar man Thief guild?.

Efter du varit i fängelse kommer dom och ger dig en lapp nästa gång du sover. I lappen finns en inbjudan samt hur du skall gå tillväga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
En vääääldigt dum fråga antar jag... Men tar jag printscreens med printscreen-knappen på tgb?
Har ställt in dom 2 sakerna i INI-filen som ligger i mina dokument/my games/oblivion och i själva spelmappen. Händer inget när jag trycker på printscreenknappen, eller så hittar jag bara inte bilderna som blir?

leta i C:\Program\Bethesda Softworks\Oblivion eller var du nu har installerat det,

när man trycker printscreen när du spelar kommer det ju upp text att du tagit, har du märkt det så fungerar det såklart.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Kräver Oblivion mycket minna? Nån som tror jag klarar att köra på överklockat FX5200 och en 2ghz Athlon och 512 ddr?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

hur bär man sig åt för att placera saker på hyllor? Vill gärna fylla mitt nyköpta hus med souvernirer från mina äventyr men lyckas bara slänga dem på golvet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin17
Efter du varit i fängelse kommer dom och ger dig en lapp nästa gång du sover. I lappen finns en inbjudan samt hur du skall gå tillväga.

leta i C:\Program\Bethesda Softworks\Oblivion eller var du nu har installerat det,

när man trycker printscreen när du spelar kommer det ju upp text att du tagit, har du märkt det så fungerar det såklart.

Samma sak för mig, det händer inget när jag trycker PrintScreen. Är det verkligen rätt knapp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Kräver Oblivion mycket minna? Nån som tror jag klarar att köra på överklockat FX5200 och en 2ghz Athlon och 512 ddr?

det går om du trixar med INI-filern men snyggt blir det inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin17
leta i C:\Program\Bethesda Softworks\Oblivion eller var du nu har installerat det,

när man trycker printscreen när du spelar kommer det ju upp text att du tagit, har du märkt det så fungerar det såklart.

Då kan jag säga att det inte fungerar. Någon som har en teori om varför det inte gör det? Har ju ändrat i båda INI-filerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VRMS
hur bär man sig åt för att placera saker på hyllor? Vill gärna fylla mitt nyköpta hus med souvernirer från mina äventyr men lyckas bara slänga dem på golvet...

Det är ju bara att klicka på en valfri hylla och sedan klicka på sakerna som du vill ska läggas där. Vanliga vänsterklick alltså.

Någon som vet om det går att köpa nån schysst rustning (heavy armor) som är bättre än den som säljs i Imperial City? Bättre än steel alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harma
Det är ju bara att klicka på en valfri hylla och sedan klicka på sakerna som du vill ska läggas där. Vanliga vänsterklick alltså.

Någon som vet om det går att köpa nån schysst rustning (heavy armor) som är bättre än den som säljs i Imperial City? Bättre än steel alltså.

Om jag vänsterklickar en hylla attackerar jag den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VRMS
det går om du trixar med INI-filern men snyggt blir det inte.

Tror du det blir märkvärt bättre om jag köpter till några hundra mer i minne och maxxar mitt graffekort till ca 350klock på prollen och kanske upp till 600 på minnena?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har också bara steel. Och förstås Blades-rustningen. Hade vart gött med t.ex den rustningen Hierunimus Lex har.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Tror du det blir märkvärt bättre om jag köpter till några hundra mer i minne och maxxar mitt graffekort till ca 350klock på prollen och kanske upp till 600 på minnena?

Spelar ingen roll vad du gör med resten av burken med ett så långsamt grafikkort...

Permalänk

lirade lite i arenan o nu e man grand champion!!! Hur gör man när man ska picka locks? jag har bara kört auto men d funkar ju inte senare när låsen blir svårare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VRMS
Om jag vänsterklickar en hylla attackerar jag den!

My bad. Du förstår nog vad jag menar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VRMS
Spelar ingen roll vad du gör med resten av burken med ett så långsamt grafikkort...

*svär svär*

Kanske väldigt off-topic och så, men är det nån som har ett acceptabelt graffekort att sälja för drygt tusingen? AGP ska de va.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Sneak och vänta på rätt tillfälle :).

Jag är där man precis kommer ut från kloakerna, och när man träffar på sina första vakter. När man kommer ut i samma rum som man var i precis i början av spelet så finns det ingen stans man kan gå :(. En vakt står till vänster och hindrar mig från att gå upp en våning.

Men jag får nog köra om questen och hoppas att han står på annat ställe ^^.
BTW så kan jag säga att Ini:tweaks värkligen funkar. Jag tror jag har hittat och ändra några saker som ger en bra prestandaboost. För nu har jag aldrig några slowdowns, allting ligger över 25fps hela tiden.
Jag vet att jag iaf stängde av "backgroundloading" totalt i ini:filen. Det kan ha gjort endel.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harma
My bad. Du förstår nog vad jag menar...

Nej jag förstår faktiskt inte... Alltså jag menar inte kistor och annat man lägger saker inuti

Permalänk
Medlem

jag tror han menar att du ska dra ut saken du vill lägga på hyllan ut från inventory, o styra det tills det ligger på hyllan. sen klickar du så släpps det

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Damage/Defence går upp ju högre relevant skill man har. Vid lägre skillnivåer så kan skillnaden mellan två näraliggande typer alltså bli 0 tack vare avrundningen. Högre vikt kommer med "braigheten", men jag tror även att vapen/rustning med högre vikt tål mer stryk innan de går sönder.

braigdheten?.

Sitter och kollar nu på en Iron Bow och en Steel Bow, båda har samma skada och 100% oskadade. Men endå kostar Steel bow mer bara för att den VÄGER typ dubbelt så mycket, är inte det lite fel?. Ska det inte vara tvärtom....desto lättare, desto dyrare?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VRMS
Nej jag förstår faktiskt inte... Alltså jag menar inte kistor och annat man lägger saker inuti

Jaha! Nu förstår jag vad du menar! Du kan ju alltid ta upp sakerna från golvet med Z och släppa dom på hyllan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VRMS
Nej jag förstår faktiskt inte... Alltså jag menar inte kistor och annat man lägger saker inuti

Det finns en knapp för att "hålla i" saker, jag tror default är Z. Det borde gå att lägga saker vart man vill på det sättet.

EDIT: för sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
braigdheten?.

Sitter och kollar nu på en Iron Bow och en Steel Bow, båda har samma skada och 100% oskadade. Men endå kostar Steel bow mer bara för att den VÄGER typ dubbelt så mycket, är inte det lite fel?. Ska det inte vara tvärtom....desto lättare, desto dyrare?

På den nivån du har i Marksman är dom lika bra eftersom du inte kan använda den andra bågen fullt ut, men när du blir bättre i Marksman kommer Steel Bow att få bättre stats.

Permalänk
Medlem

Har gjort ett eget plug in till Oblivion.
Kolla in här: http://www.tessource.net/files/file.php?id=1846

Permalänk
Medlem

Äsch! Sket i mitt gamla graffe kort. Har nu beställt ett 6600gt 256mb tror ja de va. Tror ni det går bra med det och 2100mhz Athlon, och 512 i minne?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Äsch! Sket i mitt gamla graffe kort. Har nu beställt ett 6600gt 256mb tror ja de va. Tror ni det går bra med det och 2100mhz Athlon, och 512 i minne?

Det har jag svårt att tänka mig, säkert spelbart, men knappt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Det har jag svårt att tänka mig, säkert spelbart, men knappt..

Vad är det som inte håller måttet då?

EDIT:
Jag har inget behov av att maxxa allt fullt ut just nu, vill bara kunna spela utan att allt ser ut som wolfenstein 3d.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Äsch! Sket i mitt gamla graffe kort. Har nu beställt ett 6600gt 256mb tror ja de va. Tror ni det går bra med det och 2100mhz Athlon, och 512 i minne?

Beror på , själv har jag amd 2100+ och 512 i minne , men med ett 6600 128 mb ( icke gt)
Funkar bra i grottor med lägsta upplösningen men laggar ganska friskt för mig ute i det fria.

Har själv spelat i kanske 2,5 timma och la ner detta spelprojekt då det lagga och var så fult. Får vell köpa en xbox elr nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Beror på , själv har jag amd 2100+ och 512 i minne , men med ett 6600 128 mb ( icke gt)
Funkar bra i grottor med lägsta upplösningen men laggar ganska friskt för mig ute i det fria.

Har själv spelat i kanske 2,5 timma och la ner detta spelprojekt då det lagga och var så fult. Får vell köpa en xbox elr nåt

Tur att jag itne har en 2100+, utan en som motsvarar ungefär en 3200 eller 3000, fast är en 2500+ original tror jag. Ska även försöka få itag på 512 mer i minna imorgon...

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

Jag hade 512 MB minne först, men det var för lite. Hårddisken fick arbeta mer eller mindre konstant. Har köpt 1 GB minne till nu, och det gjorde verkligen gott. Nu flyter spelet på helt okay trotts att processorn och grafikkortet är halvkassa

Permalänk
Medlem

Hur ser jag mina aktiva quests?
Och om jag har köpt ett hus - hur vet jag vart det är? :/