Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
@Gus.
Haha sånna grejjer är alltid lika roligt att se, såg min smed i Anvil stå och banka skiten ur någon snubbe, sedan blev han jagad av en armé av vakter därifrån.
Jag var även med om en dråplig incident i Imperial City Waterfront, som turligtvis inte var lika emotionellt betyngande, när jag som en del i ett quest skulle snacka med Imperial Citys vaktkapten Hiernymos (?) Lex.
Han råkade vid givet tillfälle vara upptagen med att inspektera ett piratskepp i hamnen men det tänkte inte jag mycket på utan vandrade glatt upp på däck. Detta föll sig inte alls i smaken hos de tre pirater som uppenbarligen var skeppets ägare varvid de drog sina värjor och anföll mig i vilt raseri...
Detta utspel gjorde kapten Lex fly förbannad så han flippade upp sitt svärd och började svinga vilt bland de ursinniga piraterna, fler vakter hade vid det här laget upptäckt striden och anlände med kåta svärdsegg.
Jag försökte hålla mig undan striden så gott det gick men råkade tillslut falla av däck - samtidigt som kapten Lex och en stackars pirat trillade överbord! I vattnet avslutade Lex piratens liv med ett sista hugg och jag får äntligen kontakt med honom - bara för att berätta att han SSSSPPPPPPOOOOOIIIIIILLLLEEEER blivit av med sitt jobb...
Fan vad han måste ha känt sig bortgjord med att få den nyheten kastad i ansiktet i sin dyblöta rustning...