The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
@Gus.

Haha sånna grejjer är alltid lika roligt att se, såg min smed i Anvil stå och banka skiten ur någon snubbe, sedan blev han jagad av en armé av vakter därifrån.

Jag var även med om en dråplig incident i Imperial City Waterfront, som turligtvis inte var lika emotionellt betyngande, när jag som en del i ett quest skulle snacka med Imperial Citys vaktkapten Hiernymos (?) Lex.

Han råkade vid givet tillfälle vara upptagen med att inspektera ett piratskepp i hamnen men det tänkte inte jag mycket på utan vandrade glatt upp på däck. Detta föll sig inte alls i smaken hos de tre pirater som uppenbarligen var skeppets ägare varvid de drog sina värjor och anföll mig i vilt raseri...

Detta utspel gjorde kapten Lex fly förbannad så han flippade upp sitt svärd och började svinga vilt bland de ursinniga piraterna, fler vakter hade vid det här laget upptäckt striden och anlände med kåta svärdsegg.

Jag försökte hålla mig undan striden så gott det gick men råkade tillslut falla av däck - samtidigt som kapten Lex och en stackars pirat trillade överbord! I vattnet avslutade Lex piratens liv med ett sista hugg och jag får äntligen kontakt med honom - bara för att berätta att han SSSSPPPPPPOOOOOIIIIIILLLLEEEER blivit av med sitt jobb...

Fan vad han måste ha känt sig bortgjord med att få den nyheten kastad i ansiktet i sin dyblöta rustning...

Permalänk
Medlem

En fråga om en Quest, jag kom precis staden och vandra där ifrån över en stor sten bro och kom till en fiskare som säger att jag ska hämmta något till han har simmat runt i vattnet men hittar inget?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
En fråga om en Quest, jag kom precis staden och vandra där ifrån över en stor sten bro och kom till en fiskare som säger att jag ska hämmta något till han har simmat runt i vattnet men hittar inget?

Du ska simma ner i vattnet och döda fiskar och ta deras fjäll, döda 12st eller något..

Permalänk

Har ett stort problem.

Min gubbe rör sig i extrem slow-motion varje gång jag loadar ett quicksave. Han liksom glider fram långsamt och man kan inte styra honom. När man hoppar och slår med svärdet gör han det i normal hastighet, konstigt nog...

Jag har testat att loada andra saves men det hjälpte inte.

Någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jaha :[

Men alltså. även fast jag har gått upp 3 lvls sen lvl 1 så droppar typ mauradons inte bättre vapen för det, eller?

Level 4 är ingenting, hur kul hade det vart att hitta grymma svärd direkt i början? Vänta till iaf level 15 innan du börjar få lite roligare vapen..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

torkelmannen , om du har en joystick inkopplad så koppla ur den det löste mitt problem (som liknade ditt ganska mycke).

fråga:

kör som knight nu, men min charm magi som gör så att en motståndare blir paralyserad i 15 sekunder. Har slutat funka nu (är lvl 8) måste man köpa en ny rank utav den eller ? i såna fall var ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem...

Har precis borjat använda soul trap-spell:en och det funkade på diverse olika fiender. Sen dödade jag en bandit bowman och då får jag meddealandet "there is no soul gem large enough to countain the soul in your inventory" ungefär. Detta trots att jag har både azuras star och grand soul gem (tomma) i inventory.

Någon som fatttar?

Permalänk

Skulle nån vilja vara så snäll och förklara hur jag fångar en själ till min Azure star?

Jag minns inte hur jag gjorde när jag lirade Morrowind och har inte hittat något här, hade en yxa som hade soultrap 120sec eller nåt sånt, men tror inte det är rätt :/

Vill fånga en grand soul till min Azure star snarast

Edit: Ey Pender vart fick du soul trap spellen?

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett bra ställe där man kan hitta empty grand soulgems? Behöver för att bli av med vampyrskiten

Permalänk

Jag är fast! *spoiler*

Jo jag har gått in i grottan där dom där rödklädda munkarna lyssnar på en gubbe i blå kappa som har kungens diamant. efter hans tal så sticker han genom en portal och jag är kvar där utan en nyckel ut igen... Jag har offrat den där ödlan som ligger där men ingenting händer ...
What to do?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Du måste använda rose of sithis för att det ska funka
Se till att ingen ser dig så du får 3x skadan också.

använder rose of sithis OCH sneak. men han dör inte iaf. han drar på sig armor och bankar sönder mig. är liksom på lvl 5 det borde funka.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Skulle nån vilja vara så snäll och förklara hur jag fångar en själ till min Azure star?

Jag minns inte hur jag gjorde när jag lirade Morrowind och har inte hittat något här, hade en yxa som hade soultrap 120sec eller nåt sånt, men tror inte det är rätt :/

Vill fånga en grand soul till min Azure star snarast

Edit: Ey Pender vart fick du soul trap spellen?

SPOILER:

Köpte den av ngn brud på mage's guild i Bravil eller Skingrad tror jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
använder rose of sithis OCH sneak. men han dör inte iaf. han drar på sig armor och bankar sönder mig. är liksom på lvl 5 det borde funka.

När jag gjorde den questen så gick han aldrig ut och badade, han hängde bara i sitt jävla hus, så jag väntade på att han skulle komma ut och sen hackade jag ner honom och hans fem vakter :p, tänk om man kunde kitea folk så i WoW också

Permalänk

Finns säkert många sånna hära inläg men jag har inte ork att läsa 200 sidor!

Min fråga är hur bra flyter Oblivion med ett AX700 256mb grafikkort tillsammans med en 3700+ och 1024mb minne?

Är det ens spelbart? (vill ha bra grafik)

Sen så gillade jag verkligen Morrowind (har kört orginal questen 9 ggr samt båda expansion).
Så är det stor skillnad mellan dessa possitivt/negativt? Alla (typ) säger ju att det är kul, men är det värt att skaffa med dom komponenterna?

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borgen
När jag gjorde den questen så gick han aldrig ut och badade, han hängde bara i sitt jävla hus, så jag väntade på att han skulle komma ut och sen hackade jag ner honom och hans fem vakter :p, tänk om man kunde kitea folk så i WoW också

Lyckades dräpa honom nu. men hur fan kommer jag att klara part 2? så fort man går in i imperial legion huset så kommer nåhon och skriker "stop right there criminal scum!"

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lyckades dräpa honom nu. men hur fan kommer jag att klara part 2? så fort man går in i imperial legion huset så kommer nåhon och skriker "stop right there criminal scum!"

Du får ta dörren som är brevid. smyga genom sovsalen å vänta tills han har gått ut. sen så äre bara att placera fingret i lådan

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender

Jag har ett problem...

Har precis borjat använda soul trap-spell:en och det funkade på diverse olika fiender. Sen dödade jag en bandit bowman och då får jag meddealandet "there is no soul gem large enough to countain the soul in your inventory" ungefär. Detta trots att jag har både azuras star och grand soul gem (tomma) i inventory.

Någon som fatttar?

Om jag inte har helt fel så kan du inte fånga männskliga varelser med soul trap.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid
Jag är fast! *spoiler*

Jo jag har gått in i grottan där dom där rödklädda munkarna lyssnar på en gubbe i blå kappa som har kungens diamant. efter hans tal så sticker han genom en portal och jag är kvar där utan en nyckel ut igen... Jag har offrat den där ödlan som ligger där men ingenting händer ...
What to do?

Alltså, är det så svårt att läsa skyltarna som kommer upp och quest-loggen? Om du gjort det hade du vetat att du ska sno boken som ligger där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borgen
Någon som vet ett bra ställe där man kan hitta empty grand soulgems? Behöver för att bli av med vampyrskiten

kolla i oblivion FAQen där finns det en bra länk jag hittade, där står det exakt vart allt finns och hur du tar dom:) (hatar det sega questet att bli av med skiten som tur är så blir man ju emun mot det sen)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Dyraste prylen jag har hittat/fått är en sköld värd 16500. Hur är det med er? Sen är det lustigt att jag ser på era screens att elven arrows gör 5dmg när de för mig gör 9 lr 10 och att jag har bågar som gör 12 dmg som är sämre än Panzers som gör 11. Tydligen räknas skillen med när skadevärdet skrivs ut.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

När kontaktar Grey Fox en efter att man fått en viss person förflyttad till Anvil, har sålt grejer till hälare, bl.a den i anvil för 2000, har sovit osv men inget tycks hända.

Ska du fånga mänskliga själar behöver du svarta soulgems, blir som en grand soulgem i hur mycket du får i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztoffeh
Om jag inte har helt fel så kan du inte fånga männskliga varelser med soul trap.

Jasså? Kan ngn verifiera detta?

Permalänk
Citat:

SPOILER:

Köpte den av ngn brud på mage's guild i Bravil eller Skingrad tror jag...

Arigato

Vad är den bästa varelsen att soultrapa? Är lvl 20 så det borde allt finnas några bra lirare, får dessutom bara Grand soulgems nu om jag får nåt vilket borde betyda att allt är grand typ?

Angående roliga små saker i spelet, någon mer än jag som hittat darkelfen som springer omkring med summonade daedra vapen/rustning och monster och jagar renar?

Man ska alltid testa att pickpocketa randomfolk som springer omkring ute i världen, när jag kom ut ur en dungeon såg jag någon tok springa omkring bland träden, han hade inget vettigt att säga så jag pickpocketade han och fick typ 10 olika sorters magiska pilar ^^

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

vart kan man reparera?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Citat:

vart kan man reparera?

där du handlar vapen och rustningar. Eller gör det själv med en repair hammer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt det ska bli att bli Master i Light Armor. Nu väger inte Light så mycket, men det är tillräckligt för att man ska behöva kubba fram och tilbaka till närmaste stad och en grotta när man har hittat värdefulla men tunga saker.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
tillräckligt för att man ska behöva kubba fram och tilbaka till närmaste stad och en grotta när man har hittat värdefulla men tunga saker.

Ända gångerna fast travel är nödvändigt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Ända gångerna fast travel är nödvändigt.

Sant. Sen att jag alltid har hög encumberance kan bero på att jag går runt med ~200 pilar konstant...

Jag har kommit till en slutsats. Oblivion hatar mitt grafikkort. Kolla min rig. Det ger mig sisådär 20 FPS utomhus. Grattis till mig?

EDIT: Jag MÅSTE ha en Black Horse. Var skaffa?

EDIT2: I ATI Tool, om jag vill ha högre kvalitet, ska jag dra Level of Quality upp eller ner? +10 eller -10?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasså? Kan ngn verifiera detta?

han har fel

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Alltså vad är igentligen en soulstone? och vad/hur använder man den till? Antar att det har något att göra med magin "soultrap" som nämdes ovan.

Skulle någon kunna förklara? (Oblivion är det första spelet i serien som jag spelar)

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W