The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Första gången jag spelar ett RPG-spel så jag är inte så haj på alla magiska grejer, skills, o allt annat som vanligtvis finns i RPG
Men jag är grymt imponerad av miljön och spelupplevelsen

Okej 2 frågor:

1. När jag ska hoppa på en häst så börjar ju alla svin attackera mig, t.o.m. Martin (ni vet vem jag menar), BUGG?

2. I Kvatch när man ska hjälpa den där Matius och hans gubbar, jag har lyckats stänga porten till Oblivion, och nu ville jag hjälpa dom med att komma in i riktiga slottet, men hur FAN kommer jag in i slottet? Porten är ju stängd (gallrena).
Och han Matius är riktigt skön med att springa som en idiot in i slottets väggar och inte säger ett ord, förrän man slår honom medvetslös vilket sen får honom säga "We must get in to the castle!"
WTF?

1. Som Phalle sa, se till att muspekaren inte är röd när du tar saker. Ska du stjäla, så se till att aktivera smygningsläge och att "ögat" i mitten av skärmen är genomskinlig - det betyder att ingen ser dig.

2. Du ska tillbaka till kyrkan och hämta en kille som har nyckeln till bakvägen.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag har nåt som ni inte har hehe(tror jag iallafall)

finns en mod att lägga till så man får en liten quest där man kan hämta armour till hästen

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

ngn som vet va det var man skulle skriva för att få gräset inte så "tjockt"

man skulle ställa det till 200 eller ngt.

vet att det vavr i ini filen men hittade inte vart och har sett en lista på swec men hittade inte den heller

/mig

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
ngn som vet va det var man skulle skriva för att få gräset inte så "tjockt"

man skulle ställa det till 200 eller ngt.

vet att det vavr i ini filen men hittade inte vart och har sett en lista på swec men hittade inte den heller

/mig

Det står här och funkar för mig:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57328...

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Oblivion på ett X600 kort? posta en screen och vilka FPS och inställningar ni kör på. En kompis undrar om det är lönt att köra på ett X600 kort.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Det står här och funkar för mig:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57328...

man tackar

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
Jag har nåt som ni inte har hehe(tror jag iallafall)
http://img229.imageshack.us/img229/385/hstarmour1ih.jpg
http://img229.imageshack.us/img229/6214/hst21qw.jpg

finns en mod att lägga till så man får en liten quest där man kan hämta armour till hästen

länk till modden snälla?

Visa signatur

sad panda

Permalänk

vet inte om jag får lägga ut länken här på forumet,grejen är ju den att modden kostar.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Använd PM funktionen?

Permalänk

Har någon nått bra sätt att döda ogres? Jag bara springer rakt på och använder allt jag har Men jag får använda typ 5 strong healing potions iallafall

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var en ogre men tror det iaf. Fick en quest i en by utanför inn of the ill omen, nån som hade snott potatis, skulle fixxa tillbaka det. Till min förvåning var det en stor sak :), han dök iaf på 5 pilar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad
Har någon nått bra sätt att döda ogres? Jag bara springer rakt på och använder allt jag har Men jag får använda typ 5 strong healing potions iallafall

Spring fram, slå två gånger och backa (eventuellt blocka efter andra slaget)... rinse and repeat. Denna taktik funkar mot allt i stort sett, vilket gör närstrider faktist ganska tråkiga.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hur gör man sig själv tillräckligt ful för Namiras Shrine?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

vad gör enchanted chest i arch-mage tower?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hur långt har ni kommit på huvudquestet?
Hur mycket vågar man göra innan man närmar sig slutet liksom?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dyll
Hur gör man sig själv tillräckligt ful för Namiras Shrine?

Hitta lämplig sprit och sup dig aspackad.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Vart kan jag köpa lockpicks? eller finns det nåt speciellt ställe där jag kan hitta dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LT
Hitta lämplig sprit och sup dig aspackad.

Aha, tack!

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa de dära häst rustningarna?

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klizch
Vart kan man köpa de dära häst rustningarna?

Köp dom på obliviondownloads.com

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

tackar

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excizt
Vart kan jag köpa lockpicks? eller finns det nåt speciellt ställe där jag kan hitta dom?

Du kan hitta dom i kistor osv, folk du dödar kan också ha sånna. Men går du med i thiefs guild så kan du köpa massor av fences.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag är med i thiefs-guild, men hittar inte deras "läger". Vem är det jag ska prata med för att köpa ?

Permalänk
Medlem

du får vänta tills klockan är midnatt igen. bara då du kan få dem va ja vet.

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem

Någon som har klarat spelet ännu? Alltså main-questen?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

det finns de säkert.

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem

Hur klarar jag Namiras quest? Den enda scrollen jag har är damage weapon. Skall jag använda den på alla präster, utan att slå tillbaka när de attackerar mig, eller vad?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Beth som försöker rättfärdiga priset på hästrustningar och diverse

http://www.passthepress.com/?p=245

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Wooohoo, blev just Arch-Mage över Mage's Guild

Permalänk

Hur dricker man blod som vampyr?