The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
SPOILERS, din jävla idiot...

Om du inte hade skrivit det så kanske folk hade trott annat?!

T.ex. Att han skojade eller liknande, du kunde skickat PM om du ville honom något.

grr... VARNA INNAN SPOILERS!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Om du inte hade skrivit det så kanske folk hade trott annat?!

T.ex. Att han skojade eller liknande, du kunde skickat PM om du ville honom något.

Stor chans...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Xans ditt jävla arsel. Hade jag varit moderator hade jag fan IP bannat dig.

Gaaaah! Nu lurade du mig att gå tillbaka i tråden och läsa en spoiler .

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Tack Bi99uy och chicken, så simpelt:D

BTW, hur kan det finnas replikor i ett spel... stön;)

Permalänk
Medlem

Haha

Ingen som vet vad man gör med prästerna i "Namiras Shrine quest"?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
asså så en FX57:a med 1 gig memory, bra HDD o ett 6800 GT suger? LOOOL mkt pengar i den, får fan bättre grafik + prestanda o känsla me 360

Om du har det systemet har du väldigt dålig koll på det, det SKA fungera bra, kanske att grafikkortet är lite i underkant...
Om du nu inte försöker köra det på max dvs...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

yay, ledare för fighters guild
Btw, vad är det för stad som är sönder söder om chorrol ungefär?
En vakt sa att man inte skulle gå dit på natten, jag gjorde det med det var inte en jävel där
Vart är det med den lille mongo staden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
asså så en FX57:a med 1 gig memory, bra HDD o ett 6800 GT suger? LOOOL mkt pengar i den, får fan bättre grafik + prestanda o känsla me 360

Jo, jag skulle vilja se den dagen en konsoll leverar bättre grafik än en dator..... vilken värld lever du i?

Bara för att DU inte har råd med en vettig dator att spela på, så är det knappast spelets fel, att det sedan flyter bättre på en konsoll är en sak, spelet är ju optimerat för konsollen, ett pc-spel är inte direkt optimerat för just EN dator utan att flera olika sorts system ska klara av spelet.

Men att en konsoll skulle leverera bättre grafik än en dator tror jag knappast på...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spoilervarning?

Jag är på ett uppdrag när man skall ner i nån sorts grav, men när jag skall "öppna" den eller vad man nu ska göra så händer det inget? Det finns även en symbol på en av stenarna som jag inte har förstått mig på heller. Det är precis efter man fått tag på de fyra böckerna om det "hemliga sällskapet.

PM:a helst då, så ingen blir sur

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk

Ok. Det där med att snubben går tillbaka i slo-mo. Ni alla som har det problemet har en handkontroller kopplad till datan. Se till så dess spak inte drar åt nåt håll. Då slipper ni det problemet.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Vad är den där kniven man får när man går med i the dark brotherhood til för, "Blade of Woe"? Jag kan iaf inte ta bort den...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Vad är den där kniven man får när man går med i the dark brotherhood til för, "Blade of Woe"? Jag kan iaf inte ta bort den...

Den används i nån quest tror jag.

Visa signatur

wicked wicked, Jungle is massive, Bojaka Bojaka!

Permalänk
Medlem

är det nån här som vet hur man skappar ett object i 3d studio max och sen för över det till oblivion?

Permalänk
Medlem

Längtar som f*n till att jag får en ny dator. Har spelet hemma redan. Är Morrowind-fanatiker, har spelat det till och från sedan det kom ut och haft massvis med gubbar. ÄLSKAR ELDER SCROLLS!!!!!!

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pythON
Den används i nån quest tror jag.

Man fick den i början av ngn anledning, jag kommer inte ihåg vad och jag använde den aldrig då...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Great, tänkte återkomma till den här tråden nu och så får man slutet rätt upp i ansiktet Tack Xans!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Ok, ska fixa iordning ett paket då

låter bra:)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Blade of woe kniven blir boostad som fan i sista brotherhood questen.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Är det någon som provat den här modden? funkar den bra?

http://www.tescreens.be/oblivionmodwiki/index.php/Oscuro%27s_...

Permalänk
Medlem

Hur vet man om nånting jag har är stulet? Måste göra mig av vad det är jag har stulit för jag blir tagen av "poliserna" hela tiden

Permalänk

Listener i Dark Brotherhood
Gray Fox i Thief's Guild
Grand Champion i Arenan
Knight-errant of The White Stallion
Brother i Order of the Virtous Blood

Dom 3 översta vet jag att jag inte kan komma längre i men jag undrar lite om dom andra två där, kan man göra nåt mer för dom?

Sen är jag apprentice i Mage Guild med, ska fortsätta med dom nu, sen blir det fighters guild och sen main questen ^^ Och sen alla småquests...och sen är det slut =(

Är det sant att fienderna inte kan bli högre än lvl 25? Jag är ju lvl 30 nu, isåfall kan jag ju i princip inte fortsätta spela för allt blir tokenkelt om 5 levlar till typ? :/

Btw kan man gå med i Blackwood gänget?
Finns det några andra factions än dom jag skrivit om?

Liten spoiler maybe:

Fy fan vad gött det är att ha Grey Fox cowl ^^
Man kan ju fan gå på en killing spree och få 20000 i bounty och sen ta av sig den och vips så är man vakternas bäste vän igen och har 0 i bounty

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Är det sant att fienderna inte kan bli högre än lvl 25? Jag är ju lvl 30 nu, isåfall kan jag ju i princip inte fortsätta spela för allt blir tokenkelt om 5 levlar till typ? :/

Finns npc'er som är lvl 40-45.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Hur vet man om nånting jag har är stulet? Måste göra mig av vad det är jag har stulit för jag blir tagen av "poliserna" hela tiden

Det finns en röd hand till vänster om föremålet.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Det finns en röd hand till vänster om föremålet.

Jag ser då ingen röd hand vid nån av mina föremål, det är väl i TAB-menyn du menar?

Edit: Det står dock "Items stolen: 14" på listan av grejer man har gjort, men jag ser faktiskt ingen röd hand vid någon av mina grejer som sagt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
SPOILERS, din jävla idiot...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Xans ditt jävla arsel. Hade jag varit moderator hade jag fan IP bannat dig.

Om några ligger risigt till för att bli bannade så är det ni två.

En mycket trevligare ton förväntar vi oss i forumet.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Jag ser då ingen röd hand vid nån av mina föremål, det är väl i TAB-menyn du menar?

Edit: Det står dock "Items stolen: 14" på listan av grejer man har gjort, men jag ser faktiskt ingen röd hand vid någon av mina grejer som sagt?

http://exet-upload.mine.nu/upl/Admin/Oblivion_20060406_034534...

Notera potion of insight. den är stulen, och därav den lilla röda handen.

@denad

Den där modden verkar grym som fan, tack för att du länka, ska göra en ny gubbe och testa!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

hahaha..så jävla bra.....har ju aldrig spelat ett sånt här spel förut....

Springer runt där med min häst och blir jagad av vargar, lyckas lura bort dom och hitta en fint ställe med världens utsikt..plötsligt hör jag bara "DOMP"....jag tänkte "wtf?"...kollar nogrannare och ser en pil sticka ut från hästens arsle

Då vare nån nisse bakom mig som kommer skrikande "You´ll never take me down!"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Listener i Dark Brotherhood
Gray Fox i Thief's Guild
Grand Champion i Arenan
Knight-errant of The White Stallion
Brother i Order of the Virtous Blood

Dom 3 översta vet jag att jag inte kan komma längre i men jag undrar lite om dom andra två där, kan man göra nåt mer för dom?

Sen är jag apprentice i Mage Guild med, ska fortsätta med dom nu, sen blir det fighters guild och sen main questen ^^ Och sen alla småquests...och sen är det slut =(

Är det sant att fienderna inte kan bli högre än lvl 25? Jag är ju lvl 30 nu, isåfall kan jag ju i princip inte fortsätta spela för allt blir tokenkelt om 5 levlar till typ? :/

Btw kan man gå med i Blackwood gänget?
Finns det några andra factions än dom jag skrivit om?

Liten spoiler maybe:

Fy fan vad gött det är att ha Grey Fox cowl ^^
Man kan ju fan gå på en killing spree och få 20000 i bounty och sen ta av sig den och vips så är man vakternas bäste vän igen och har 0 i bounty

Vart hittar man The White Stallion och the Virtous Blood?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har gått med i thiefs guild, ficade inträdesprovet, men hur får man fler uppdrag av TG? Jag hittar dom ju inte.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

måste vänta tills klockan e midnatt igen

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\