The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Haziza
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Vilken gubbe? Hjälper om du ger namn.

Om du menar han som arrangerar matcherna, så måste du ta på dig en Light eller Heavy Battle Raiment innan han öppnar porten för arenan.

Raiment? Har nyss börjat spela så

Finns i skåpet bredvid svarta killen...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

har ett drygt problem!
dator
AMD64 4000+
Kingston hyper X 2gb pc3200
7900GTX
ASUS A8N-sli deluxe
spelet installerat på en Raptor disk

forceware 84.25

funka fint i början men nu så fryser det till fort jag ska komma till å möte en fiende eller när jag ger nåda stöten men inte annars jo ngn gång kan d vell frysa till men det får ju gå.

kör i 1280x960 resten på typ medel
provat lägre samt högre inställningar men liksom ingen skillnad
provat å installerat om drivisar
testat tweakat ini filen

slut på ideer blir tokig å kastar ut datorn snart
ingen aning borde ju flyta på rätt fint tycker jag men men

Permalänk
Medlem

kan man gå in i arenan och AEGA med typ en grym pilbåge eller en Mage's Staff?

eller måste man köra meele...?

tror inte min wood elf/thief/marksman/mage skulle stå sig så bra med ett svärd och typ 8 i blade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Finns i skåpet bredvid svarta killen...

Tog en sån dräkt men han säger samma saker fortfarande?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Testa installera det DirectX som finns på skivan. Utforska cd'n så ligger det i en mapp där.

Det hjälpte mig att få igång spelet iaf.

Funkade inte det heller.

Permalänk
Medlem

någon som vet några NPCer som brukar ha heavy armor på sig.. ? som jag kan döda , fick en orcish sak i går.. och vill fixa hela sättet nu . Banditerna går ju bara runt i light armor :-/

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
någon som vet några NPCer som brukar ha heavy armor på sig.. ? som jag kan döda , fick en orcish sak i går.. och vill fixa hela sättet nu . Banditerna går ju bara runt i light armor :-/

banditerna får bättre utrustning i takt med att du ökar i level pga. oblivions kontroversiella scaling-system, så du får allt vänta ett tag på att bli bättre själv innan du får utdelning!

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela (ca 3h) (level2) Och är utanför de stora fortet som är stängt i mitten (omringat av en vallgrav) med några vakter till min hjälp, (där han Kvatsh ska vara typ). Hur kommer man in har sprungit runt hela borgen hittar ingen öppning snälla hjälp!

Visa signatur

Thermaltake Soprano Svart m/fönster|Tagan ATX 480W|Sapphire Radeon X800XL 256MB,Ultimate Edition|Maxtor DiamondMax 10 200GB|AMD Athlon64 "Venice" 3000+|Zalman CNPS7000B-Cu|Asus A8N-E, nForce4 Ultra|TwinMOS PC3200 2x512mb|NEC DVD-brännare ND-3540A
Human Rogue lvl 60, Kor'Gal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
banditerna får bättre utrustning i takt med att du ökar i level pga. oblivions kontroversiella scaling-system, så du får allt vänta ett tag på att bli bättre själv innan du får utdelning!

jo ja vet.. men bandieterna går bara runt i light armor så de droppar bara mithril nu.. undrar om det finns några som går runt i heavy armor

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milan
Har precis börjat spela (ca 3h) (level2) Och är utanför de stora fortet som är stängt i mitten (omringat av en vallgrav) med några vakter till min hjälp, (där han Kvatsh ska vara typ). Hur kommer man in har sprungit runt hela borgen hittar ingen öppning snälla hjälp!

du ska väl in i oblivion-porten? den stora, röda, brinnande, inbjudande öppningen Kvatch är dessutom namnet på den belägrade staden, inte MARTIN, som är namnet på den du ska hämta!

Permalänk
Medlem

Hej, jag vet inte om allt står rätt till när jag spelar Obvilion, tycker att jag har aldeles för låg fps. jag ligger runt 10fps utomhus, och inomhus 20-40fps. och det spelar ingen roll vilken upplösning jag kör på, laggar lika mycket på alla. har provat massa saker, bla ändrat lite i .ini filen som det stod i FAQen. använder de senaste drivrutinerna, och har inga onödiga program i bakgrunden.

vad tror ni är galet?

min dator är en:

pentium 4 på 3,2 Ghz
2048 i minne
grafikkort: ati X850XT PE

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Testat att dra av alla skuggor, ta bort gräs osv?

Permalänk
Medlem

FIGHTERS GUILD SPOILER FKJDJDDJDJ!!!

är på uppdraget när man ska förstöra trädet... men jag fattar inte hur fan man ska förstöra maskin saken runt trädet... hur gör man !!?

sluuuuuuuuuut på fightersguild spoiler fkkjdjdjd

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

MEGA SPOILER SVAR TILL BAM!!!!

ta upp metal rören och använd dom i snurr mojjen!

Permalänk
Medlem

Har gjort några uppdrag för Fighters guild och nu såhar någon tydligen slut på jobb för att något blackwood guild tar alla. Sen hitta jag en tant som hade ett uppdrag fast jag behövde hitta 6st flasker med något i? var hittar jag dessa?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har nämligen råkat stjäla lite saker hehe typ 20 öl o lite annat :S o när ja pratar med vakterna arresterar dem mej ! hur gör jag för att bli god igen och vän med vakterna??
Tacksam för svar

Visa signatur

Thermaltake Soprano Svart m/fönster|Tagan ATX 480W|Sapphire Radeon X800XL 256MB,Ultimate Edition|Maxtor DiamondMax 10 200GB|AMD Athlon64 "Venice" 3000+|Zalman CNPS7000B-Cu|Asus A8N-E, nForce4 Ultra|TwinMOS PC3200 2x512mb|NEC DVD-brännare ND-3540A
Human Rogue lvl 60, Kor'Gal

Permalänk
Medlem

Hon vill väl endå ha ghost plasma eller vad det nu heter. Du hittar dem i grottor etc.

Du blir fri igenom att gå till fängelset eller betala
Du kan även gå till en i thives guild och betala hälften så går du fri

Permalänk
Medlem

http://linje12.net/katana/Oblivion2.jpg
fin loot från en och samma snubbe

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har gjort några uppdrag för Fighters guild och nu såhar någon tydligen slut på jobb för att något blackwood guild tar alla. Sen hitta jag en tant som hade ett uppdrag fast jag behövde hitta 6st flasker med något i? var hittar jag dessa?

Om det är fightersguild uppdraget så är det 6 stycken ectoplasm hon vill ha,
droppas av spöken som går att hitta lite här och var i grottorna.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Har nämligen råkat stjäla lite saker hehe typ 20 öl o lite annat :S o när ja pratar med vakterna arresterar dem mej ! hur gör jag för att bli god igen och vän med vakterna?? (Har 281 i bounty!)
Tacksam för svar

Visa signatur

Thermaltake Soprano Svart m/fönster|Tagan ATX 480W|Sapphire Radeon X800XL 256MB,Ultimate Edition|Maxtor DiamondMax 10 200GB|AMD Athlon64 "Venice" 3000+|Zalman CNPS7000B-Cu|Asus A8N-E, nForce4 Ultra|TwinMOS PC3200 2x512mb|NEC DVD-brännare ND-3540A
Human Rogue lvl 60, Kor'Gal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milan
Har nämligen råkat stjäla lite saker hehe typ 20 öl o lite annat :S o när ja pratar med vakterna arresterar dem mej ! hur gör jag för att bli god igen och vän med vakterna?? (Har 281 i bounty!)
Tacksam för svar

Antingen betalar du vakterna eller sitter i fängelse. Om du är medlem i thieves guild finns dock däremot en annan möjlighet, nämligen att betala till Armand eller Skrivva och då blir du av med bountyn för halva priset.

Permalänk
Avstängd

Nu innan jag ska ta mig ut ur sewers får jag välja klass och tecken. Vad ska jag ta?
Jag gillar inte magiska saker, utan jag gillar att med svärd skära ner mitt motstånd. Jag gillar inte heller stealth aktigt skit, gillar inte splintercell spel heller.
Jag tänkte ta knight och sen vet jag inte vilket tecken jag ska ta, vad passar bäst tror ni?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milan
Har nämligen råkat stjäla lite saker hehe typ 20 öl o lite annat :S o när ja pratar med vakterna arresterar dem mej ! hur gör jag för att bli god igen och vän med vakterna?? (Har 281 i bounty!)
Tacksam för svar

hmmm.. tror du får betala vakterna.. elle åka i fängelse

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
hmmm.. tror du får betala vakterna.. elle åka i fängelse

men lägg ifrån dig eventuellt stöldgods innan du pröjsar!
annars beslagtar vakterna det
och 20 öl är ändå ett par fyllor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
MEGA SPOILER SVAR TILL BAM!!!!

super druper spoiler fkdkdjdjd fighters guild deluxe!!

okej har faktist redan prövat det.. men antar att jag inte försökte tillräckligt ska pröva igen nu...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
super druper spoiler fkdkdjdjd fighters guild deluxe!!

okej har faktist redan prövat det.. men antar att jag inte försökte tillräckligt ska pröva igen nu...

spoiler!

tänk på att du skall ha rören i din inventory

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

vet inte om nån postat om den redan, men här har ni iaf en trevlig oblivion-karta gjord i flash där man kan se vars alla shrines etc finns

http://nirnroot.planetelderscrolls.gamespy.com/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

hur tusan fungerar den där enchantade chesten (svengelska) i arch-mages tower?

jag lägger ner en växt, väntar 24 timmar... men inget händer, den ligger fortfarande där ensam utan att ha förökat sig... vad gör jag för fel??

Permalänk
Medlem

När man klarat alla mages guild och har tillgång till enchanted chest uppe i arch mage rummet, hur funkar den? Trodde den skulle duplicera allt man la i den, men hur jag än gör så går dom sönder efter 24-48 timmar...

Edit: Haha, att du kom med en exakt likadan fråga exakt samtidigt(typ)

Testa att vänta 24h till, då försvinner dom för mig

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
spoiler!

najs najs najs ! fixat nu... , men nu undrar jag var man kan hitta massor med björnar

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if