The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Ganska kul att läsa början av tråden då alla blir helt extas över grafiken i spelet.
Old 2004

Det var dock väl förtjänat. Alla andra spel blev plötsligt inte snygga länger efter att jag spelat det här spelet. Att det sedan har grymt bra musik, ai och spelvärde, ja svårt att hitta något bättre imho.

/A

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Det var dock väl förtjänat. Alla andra spel blev plötsligt inte snygga länger efter att jag spelat det här spelet. Att det sedan har grymt bra musik, ai och spelvärde, ja svårt att hitta något bättre imho.

/A

Instämmer till fullo. Grafiken är underbar, men dtet finns en story i spelet jag inte sett på många år... Balgdurs Gate revisited för min del gällandes storyn!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vart ligger The Tempel of the Nine?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Spoilervarning!

---

Jag har precis kommit igenom "portalen" i Benirus Manor-källarn och "pratat" med skelettet. Han säger att man skall hämta en hand som gör honom fullständig, och därmed att förbannelsen försvinner. Var hittar jag denne hand?

Jag har blivit vampyr också, det är inte så jättekul alltid
Har dock hittat ett bra offer som alltid i Mages Guild som bidrar blod

PM:a helst, så ingen stör sig.

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chains
Spoilervarning!

---

Jag har precis kommit igenom "portalen" i Benirus Manor-källarn och "pratat" med skelettet. Han säger att man skall hämta en hand som gör honom fullständig, och därmed att förbannelsen försvinner. Var hittar jag denne hand?

Jag har blivit vampyr också, det är inte så jättekul alltid
Har dock hittat ett bra offer som alltid i Mages Guild som bidrar blod

PM:a helst, så ingen stör sig.

=SPOILER=
handen ligger bredvid lappen man hittade som startade allt.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Har kollat igenom manualen, men jag finner inte svaret.

Vad betyder det när mina skillsnummer är blåa, röda eller gröna? Min Agilty är alltid grön nämligen.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Har kollat igenom manualen, men jag finner inte svaret.

Vad betyder det när mina skillsnummer är blåa, röda eller gröna? Min Agilty är alltid röd nämligen.

När dem är röda så har du blivit försvagad av något, sjukdom,curse eller liknande, blå betyder att det är normalt, grönt att skillen är boostad.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
När dem är röda så har du blivit försvagad av något, sjukdom,curse eller liknande, blå betyder att det är normalt, grönt att skillen är boostad.

Dagens snabbaste svar Tackar

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Någon som har en bra guide till daedric shrine questsen? vet att det fanns en länk tidigare i tråden men hittar inte tillbaka till den nu.

Permalänk
Medlem

Spoiler (?)

-------

Jag hittade en fin liten ring:

Avis någon?

Permalänk
Medlem

SPOILER fråga..

Var det någon av er som faktiskt lyckades ta sig förbi vakterna i fängelset när ni skulle döda den där nissen som satt där första gången??

Har försökt vara hur sneaky-sneaky som helst men den 3:dje vakten vid dörren upptäcker mig alltid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
SPOILER fråga..

Var det någon av er som faktiskt lyckades ta sig förbi vakterna i fängelset när ni skulle döda den där nissen som satt där första gången??

Har försökt vara hur sneaky-sneaky som helst men den 3:dje vakten vid dörren upptäcker mig alltid.

Jepp, jag lyckades klara det. Kommer dock inte ihåg hur jag lyckades med det.
Du får fortsätta försöka och se om du kommer på hur du ska göra, men det är alltså inte omöjligt att klara.

Någon som har listan där det stod vilka nummer de olika förmålen hade så man kan få de genom additem? Har nämligen lyckats bli av med min Armor of Valor (light armor) som jag fick när jag klarat arenan...

Permalänk
Inaktiv

ingen som kan ge mig en .ini med alla settings på absolut low? Mitt försöker dra igång bloom vad det verkar och så fort jag ändrar i menyn ingame så hänger det sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Den absolut roligaste questlinjen är Dark Brotherhood. Den är fan nästan genial Mycket små detaljer som många missar. Många spännande twists och några otroligt kul uppdrag - min favoritquest i hela spelet är det Otelloliknande dramat i ett visst hus där folk dör oförklarligt, hehehe

Mage's Guild är ganska kul också. Lite torrt, tycker jag. Thieves' Guild fungerar, men är aningen förutsägbart. Mysteriet med Gray Fox är dock spännande. Sen finns det ju några kul sidoquests. Glarthir är en personlig favorit, Brush of Death var cool också. Några Daedric Shrines är väldigt roliga att göra, speciellt två. Den ena är Orc-guden och involverar softa Ogres som du INTE behöver döda Den andra är den sista och involverar ett regn av brinnande hundar.

Det var så kul när jag övertygade en av de två kvarvarande att döda den andra och sedan satte mitt svärd i hans rygg. Ibland önskar man att dom blöder ihjäl så att man kan konversera med dom när han förstod att jag var mördaren

Sen känner man sig jävligt uber när man lyckas smyga igenom den hemliga vägen in till fängelset, satte tyst och smidigt en pil i Huvet på fången och sen lyckades ta sig ut utan att bli upptäckt.

Angående vampyr och reparera så är det ju bara att snaska lite på en uteliggare som sover , gå in och reparera och sedan fasta igen tills man får sina fina stats. Eller som jag, plocka med sig lite repairhammers och hålla allt i toppform

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
SPOILER fråga..

Var det någon av er som faktiskt lyckades ta sig förbi vakterna i fängelset när ni skulle döda den där nissen som satt där första gången??

Har försökt vara hur sneaky-sneaky som helst men den 3:dje vakten vid dörren upptäcker mig alltid.

Tänk på att inte ha tunga saker på dig, skorna speciellt spelar stor faktor. Och ta även lite tid på dig och kolla upp hur hans patrullväg är och håll dig till skuggorna.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Tänk på att inte ha tunga saker på dig, skorna speciellt spelar stor faktor. Och ta även lite tid på dig och kolla upp hur hans patrullväg är och håll dig till skuggorna.

Skorna spelar ingen roll om du har sneak på apprentice eller högre
(eller var det journeyman?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Tänk på att inte ha tunga saker på dig, skorna speciellt spelar stor faktor. Och ta även lite tid på dig och kolla upp hur hans patrullväg är och håll dig till skuggorna.

Har man okej stats i sneak spelar inte skorna någon roll, men en smart idé kan vara att ha på sig något som ger chameleon då det gör att folk får svårare att upptäcka en.

EDIT: Har man journeyman så spelar det ingen roll med skorna alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Sen känner man sig jävligt uber när man lyckas smyga igenom den hemliga vägen in till fängelset, satte tyst och smidigt en pil i Huvet på fången och sen lyckades ta sig ut utan att bli upptäckt.

Själv lurade jag honom att jag var där för att släppa ut honom, sen skar jag halsen av honom

Permalänk
Medlem

Glöm inte att GÅ medan du smyger... håll in skift eller vad du nu har som default key. Alltså innan du är expert of sneaking.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender

Avis någon?

Jag har en som ger 10+ i ALLA Attributes. Så: Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Spoiler (?)

-------

Jag hittade en fin liten ring:

http://img224.imageshack.us/img224/2215/oblivion2006040912174...

Avis någon?

Jag har den ringen

Min utrustning

Vapen som jag nuvarande använder:
Goldbrand (30 dmg, 22 fire dmg, 52 charges)
Daedric Bow (24 dmg, 30 dmg health, 45 charges)
Daedric Arrows (16 dmg)
Arrow of immolation (65 dmg 10 feet of target)

Armor:
Daedric Boots (20 Spell Resist)
Daedric Cuirass (20 Spell Resist)
Daedric Gauntlets (20 Spell Resist)
Daedric Greaves (Tror att jag ska använda +12 str sigillet)
Daedric Helmet (Tror att jag ska använda +12 str sigillet)
Shield Of Animus "Daedric Shield" (20% Spell Reflection)
Mundane Ring (35% Spell Reflection, 50 Spell Resist)
Ring Of Perfection (+10 to all attributes)
Necklace Of Swords (+25 blade, 33% Reflect dmg)

Permalänk
Medlem

Att ange damage är alltid ganska värdelöst, eftersom dmg-värdena baseras på klass, strength/agility och skill i blade/blunt/marksman.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Att ange damage är alltid ganska värdelöst, eftersom dmg-värdena baseras på klass, strength/agility och skill i blade/blunt/marksman.

Jo jag vet

har 100 str, 100 end och 100 i marksman och combat färdigheterna

Permalänk
Medlem

Har gjort en Imperial, med Endurance, Streanght blade/blunt/marksman och armor,speek,athlectics,heavy armor är deta ett bra val? har märkt att min speed bara gr ner hella tiden va är fel?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

jag hittade ett halsband i en grotta, som gör att man kan vara under vatten hur länge som helst, så nu ska jag utforska de sju världshaven!

Permalänk
Medlem

Vart fan hittar man ring of perfection?
Mundane ring har jag haft rätt länge iaf

Permalänk

Meh, andas under vatten är tråkigt. Mycket roligare att ta på sig sina skor med water walking och leka Jesus

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har gjort en Imperial, med Endurance, Streanght blade/blunt/marksman och armor,speek,athlectics,heavy armor är deta ett bra val? har märkt att min speed bara gr ner hella tiden va är fel?

Slåss du mot spöken eller magiker ibland? De brukar draina vissa attributes. Gå till ett chapel och be så fixar det sig nog.

Permalänk
Medlem

hur fixar man glow dust från will-o-the-wisp?

nevermind död..

Visa signatur

I was at another crime scene at that time officer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trifler
hur fixar man glow dust från will-o-the-wisp?

dödar dom och tar upp det från kroppen

Visa signatur

Gamertag: Fleepy