Rome - Total War -tråden

Permalänk
Medlem

Hur låser jag upp alla nationer?
Orkar inte klara spelet vill lira med grekerna direkt.

Permalänk

http://twcenter.net/downloads/db/?act=mods&cat_id=10

finns en mod på den här sidan.
dock så orkar jag inte leta upp den,lite roligt ska du få ha själv=P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Vad innebär egentligen arcade-style? Blir det någon skillnad? Och någon som vet vad man ska ha "forum" till? Vad ger de för effekt?

Permalänk

arcade gör slagen overklige.
tex dina bågskyttar har oändligt med pilar,soldaterna har kan springa hur länge som helst utan att bli trötta osv osv.

forum gör så att din stad växer mera och du får en bättre trade(har för mej det)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
arcade gör slagen overklige.
tex dina bågskyttar har oändligt med pilar,soldaterna har kan springa hur länge som helst utan att bli trötta osv osv.

forum gör så att din stad växer mera och du får en bättre trade(har för mej det)

i see, jag hade en teori om att guvenören fick mer "manage"-grejjor när det fanns ett forum i staden, men det var bara en vild gissning..:)

Permalänk
Medlem

Stötte på en lite smårolig grej när jag spelade som Seleucid Empire. Egypterna ville få mig till ett av deras protektorat, och med detta smålustiga meddelande:

Citat:

Pharaoh - health and strenght to him - states: "All Your Base Are Belong To Us". It is time to become a client kingdom under the kindly rule of Pharaoh.

Zero Wing någon?

Permalänk
Medlem

Drar igång en gammal tråd.
Installerade just om rome och laddade ner rtr 6.1 och nu undrar jag om nån vet om en mod som gör att byggnader och soldater byggs snabbare.
Jag vill hellst inte ha en 0 turns mod uten en som gör att det går lite snabbare att bygga.

Permalänk
Medlem

Aloha,

Jag inhandlade Rome - Totl lWar för att ha något att göra hos svärföräldrarna i nyår och blev helt såld på det. Nu funderar jag på att köpa expansionen Barbarian invasion. Är det en bra ide att köpa den trotts att jag inte spelau ut Rome än? Går det att alternera mellan dom?

Permalänk

har hört att tilläget inte ger så mycket.. men bara vad en kompis har sagt... du får läsa om spelet se om det tilltalar dig eller vänta på snälla sweclockare som ger bättre svar än mig:)

Permalänk
Medlem

Tillägget ger mycket, faktiskt. Men till skillnad från t.ex. Viking Invasion (Till Medieval) så får man inte en massa extra pack till "Original Kampanjen".

Tillägget ger helt enkelt en helt ny kampanj med tjugo nya faktioner. Det är mycket svårare än den vanliga kampanjen eftersom städer har en tendens att göra uppror mycket oftare och ens fiender brukar vara riktigt svåra. Ekonomin är lite struligare också.

Om du tycker Rome: Total War är kul är Barbarian Invasion ett givet köp. Om inte, så är det inte det.

Men det är faktiskt riktigt kul att spela som saxare...

Permalänk

måste nästan ta och testa tillägget,var evigheter sen man lirade detta spel nu..ska bli kul att testa igen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spelade som Goter sist. Tog mitt pick och pack och flyttade till Spanien. Men när jag anlände gick jag konkurs, och fick flera tusen i minus. Spenderade de kommande 30 åren med att slåss mot flera horder som åkte genom mitt land. Sedan gjorde mina södra stater uppror och romarna anlände med en stor armé. Då var jag för utmattad för att göra något!

Mycket svårare, alltså.

Permalänk

föresten,nu när denna tråd är uppe igen,den där sidan där man kunde ladda hem mods osv till total war spelen,vad var adressen till den sidan?

EDIT: haha,ja det där gick ju snabbt...trodde man kunde vara lika kaxig som man kunde vara i rome total war och skicka fram trupperna och börja plundra dom svagaste delarna och tryggt kunna lämna hemma nån enstaka arme,men nej nej...kom en bit på vägen,lyckades ta över en del men måste erkänna att dom slogs jävligt bra,blev totalt förintad på en av fronterna och sen var det bara en tids fråga innan dom hade invaderat mitt "rike".
phew,nä,nya friska tag imorn nu,hämden brukar ju vara ljuv:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

http://www.twcenter.net/ håller de flesta modsen för spelet.

Permalänk

en fråga,invaderade ett land med 4 FULLA armer....efter 2 turns så försvan enheterna i armerna helt plötsligt(utom generalen)....hur kan det komma sej?fick lov att fly med alla armer pga att jag inte hade något att slåss med längre.

tack för sidan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Var det hord trupper? För om man tar en stad som hord så försvinner en tredjedel av trupperna. Tar man tre städer så är alla hordtrupper borta. Hordtrupper markeras med ett litet hjul uppe i hörnet på deras ikon.

Annars vettefan. Om du var romare kan de ha gått över till de romerska rebellernas sida. Jag vet inte, har aldrig spelat som romare i expansionen!

Permalänk

jo,det var faktiskt hord trupper.
spelade som "huns".

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Aha. Då försvinner trupperna "in" i städerna och bosätter dom. Ett tips är att attackera städerna, plundra dem och sedan attackera för att bosätta sig. Annars kommer dina massiva trupper knyckla sig in bland resten av befolkningen i staden, och stora hälsoproblem uppstår.

EDIT:

Den andra Februari så kommer Creative Assembly att offentliggöra deras nästa projekt i Total War serien! Detta gör dom i spel tidningen PC Zone (i USA antar jag).

Utöver det så hittade jag denna lilla bild av intresse:

http://img258.imageshack.us/img258/6223/gmc2nv8mx.jpg

Permalänk

märkligt fel har uppstått...installerade om rome total war,ändrade lite i den där byggnads filen så att byggnaderna byggs lite fortare, samt hede in lite filer så man kan spela som alla factioner..startade sen spelet och det laddade fram till den där activision loggan och en slogs det av,försökte om igen 2 ggr men det gick inte...vad kan felet vara=/?

medeival2:total var...what is this then....kanske det äntligen kommer ett bra spel framöver nu då:) du har inge mer info om det?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nepp. CA har inte bekräftat någonting, och angående det där magasin omslaget så är det antingen en ren gissning (antagligen inte) eller en redaktion som inte kunde hålla tyst om hemligheten.

Vi får veta mer den andre Februari. Själv skulle jag vilja se antingen ett spel runt 1000 år före kristus (Egypten, Grekland, Hettiter, Troja, Assyrier), Medieval 2 (kan bli riktigt grymt med Rome motorn) eller ett renässans spel (Go Sverige!).

En favorit är ju ett Napoleon spel, men det hoppas jag inte blir av. För lite närstrid för min smak.

Permalänk

Vet någon om det finns någon fin Rome-box att köpa eller så? Det känns så onödigt att köpa orgi. och exp. för sig när det är ett sånt bra spel.

Permalänk
Medlem

Rome: Total War utgavs av Activision medans Barbarian Invasion utgavs av Sega. Så det kan bli knepigt att knåpa ihop en box. För övrigt så bryr sig Activision inte ett dugg om Total War serien längre, vilket är varför de sålde rättigheterna.

Permalänk

Tvärtom, var inne på Game idag och kikade runt lite, där stod det att ROME: GOLD skulle komma ut om nån månad (jag har glömt bort datumet).

Undra om det bara är RTW och BI eller om det kommer med något mer?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

(Rome: Total War Barbarian)
Jag har en fråga, när jag började spela gick allt bra tills jag nästan tog över hela rome east imperial. Det gick bra i nästan 50 rundor och sedan sjönk public order de städerna där rome east imperial hade haft 50 rundor tidigare. Public order låg på 65 och i vissa städer 0. Jag gjorde allt för att höja den men ingen gick. Testa de med enslave och att slakta dem, till och med låta dem bo kvar i stad.
Hur höjer jag public order igen?
Senare i 70 runder till var det jag dem slängde ut mig sedan tog jag över i 4 rundor sedan slängde de ut mig igen också gick det i en cirkel i 70 rundor.

Permalänk

ha massa trupper i städerna, a low taxrate och även präster där. medievel II nu och där fungerar allt klockrent. dock kör jag på lite för svår svårighetsgrad så kommer nog inte bli klar med mission. måste ta över 18 städer på runt 40 turns:P

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig att välja mods?

Jag har börjat spela Rome: Total war nu och kommer även köra alla andra senare spel i serien.
Jag vill lära mig lite historia och veta vilka moddar som är mest korrekta och spela dom i tidsordning
Någon som har lust att hjälpa mig?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av MORD:

Kan någon hjälpa mig att välja mods?

Jag har börjat spela Rome: Total war nu och kommer även köra alla andra senare spel i serien.
Jag vill lära mig lite historia och veta vilka moddar som är mest korrekta och spela dom i tidsordning
Någon som har lust att hjälpa mig?

Rome total realism skulle jag säga är den absolut bästa modden för bättre realism och tidstypiska händelser, vapen, strider osv.

Rome Total Realism - Official Website

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Rome total realism skulle jag säga är den absolut bästa modden för bättre realism och tidstypiska händelser, vapen, strider osv.

Rome Total Realism - Official Website

Tackar, det ser bra ut!
Finns mycket info om historia på forumet Total War Center - Home där man kan läsa på samtidigt som man spelar också.

Finns det fler som är vettiga att spela då? Såg att det fanns något som hette Fate of Empires och The Iberian Conflict också, vad är det?

Finns det någon bra mod som gör Rome Total War orginal campagnen bättre?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB