Permalänk
Medlem

Bygga egen bar

Nu är det dags! Den tråkiga lägenheten skall förvandlas till en svartklubb. Eller nä, men en bar skall den i alla fall få.

Budget: Ptja, 500-1000kr allt som allt. Inget komplicerat alltså.
Material: Trä.

Idéer, förslag? Var hittar man ritningar?

Permalänk
Medlem

en rektangel med en halvcirkel i ena änden, borra ett hål i centrum för halvcirkeln och sätt i ett grovt stålrör, så har du en liten bardisk.. Sen kan man bygga ut med hyllor och så längst röret. röret går givetvis ända från golv till tak.

För 1000 kr kommer man inte vidare långt, men jobbar du själv och köper billig träskiva så är det lungt, rör kan du köpa på ex. skroten och putsa upp och lackera,

Edit: och andra änden av kivan fäster du i en vägg eller liknande.

Permalänk
Medlem

zeus bygger en bar, kika i Eget bygge forumet!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Tänk bara på att bardisken "måste" vara i massivt trä, då fanér eller dyl inte håller i längden för fukt och sånt som en bardisk får utstå.

Visa signatur

Kortfattat: Che var ett litet ointelligent odjur som odlade punghår i ansiktet och trodde att han var tuff när han sprang omkring och lekte krig.
/ Leonard Cohen - 050427

Permalänk
Medlem

Jag hade en tanke att man kunde göra bardisken av en spånskiva förstärkt med reglar och så laminatgolv ovanpå, det är jäkligt slitstarkt men ändå billigt, från 60kr/kvm. Ser kanske lite lustigt ut, men det borde gå att måla också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Jag hade en tanke att man kunde göra bardisken av en spånskiva förstärkt med reglar och så laminatgolv ovanpå, det är jäkligt slitstarkt men ändå billigt, från 60kr/kvm. Ser kanske lite lustigt ut, men det borde gå att måla också.

Spånskiva tål inte fukt och på en bardisk blir det oftast/alltid fuktigt vilket kommer att resultera i att skivan kommer att lösa upp sig...

Köp en billig riktig skiva.
Gärna i björk eller nått annan hårt träslag så slipper du dom fula märken som blir i furu.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem

Jo, alltså, tanken med just laminatgolvet var att det skulle skydda spånskivan.

Permalänk
Medlem

Hade en bardisk i spånskiva en gång. Fast det är klart, den var klädd i kopparplåt. Jävlar vad jag putsade

Permalänk
Medlem

Jag bygger som sagt en bar även jag.

Budget: 1000:-. Bygger den med köksskåp köpta på IKEA. Färg jag rekomenderar är hardtop som man har till båtar, tål typ allt.

Länk: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34048...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Jag hade en tanke att man kunde göra bardisken av en spånskiva förstärkt med reglar och så laminatgolv ovanpå, det är jäkligt slitstarkt men ändå billigt, från 60kr/kvm. Ser kanske lite lustigt ut, men det borde gå att måla också.

Så har jag gjort, ser inte så konstigt ut och det håller väldigt bra

Permalänk
Medlem