Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Vilken del är det fel på?

Jag har just knåpat ihop en dator av lite gamla delar som jag haft liggandes och lite nya. Meningen var att det skulle bli en någorlunda bra dator till min lillasyster.

Nu till problemet:
När jag trycker på av/på-knappen så reagerar inte datorn över huvud taget. Inget händar. Nada. Null. '

Jag skulle gärna vilja ha några tips på vilken komponent som det är troligast att felet ligger hos. Vore tacksam för svar. Har några små teorier själv, men skulle gärna höra vad ni experter tror.

Ps. Är helt säker på att allt är inkopplat korrekt iaf.

Visa signatur

"What is real? How do you define real?" - The Matrix

Permalänk

Du har kopplat in Power SW i moderkortet? Datorn får ström? ATX-sladden sitter i ordentligt i moderkortet?

Permalänk
Medlem

du kan ju ha satt power SW-kabeln till mobot åt fel håll så minus sitter där plus ska sitta...

EDIT: eller föresten, ska väl inte spela någon roll eftersom man bara ska sluta pinnarna genom knappen...blandade ihop det med kablarna till power/hdd-ledsen

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
du kan ju ha satt power SW-kabeln till mobot åt fel håll så minus sitter där plus ska sitta...

EDIT: eller föresten, ska väl inte spela någon roll eftersom man bara ska sluta pinnarna genom knappen...blandade ihop det med kablarna till power/hdd-ledsen

Man kan ju alltid testa

Permalänk
Medlem

nätagget?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb