Dell förblir största tillverkaren

Permalänk
Melding Plague

Dell förblir största tillverkaren

<font style="font-size: 10pt"><b>Dell förblir största tillverkaren</b></font> <small class="small">fredag 22 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20041021115545.htm..." target="_blank" >X-Bit Labs</a> rapporterar att Dell förblir den största PC-tillverkaren. Enligt marknadsundersökningsfirman Gartner har Dell 16,8 procent av persondatormarknaden följt av HP som har 15,0 procent.
<br />
<br />Totalt ökade försäljningen med 9,7 procent under tredje kvartalet detta år jämfört med 2003. Marknaden för bärbara datorer har ökat mer jämfört med persondatormarknaden men tyvärr finns ingen statistik från detta område som verkar expandera mycket i Asien och bland tillverkarna just nu.
<br />
<br />Läs lite mer hos <a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20041021115545.htm..." target="_blank" >X-Bit Labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förvånad? Nej, Dell har ju reklam i varenda tidning jag läser och överrallt i TV.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Avstängd

Gött att det inte var med så mycket.

Permalänk
Medlem

1.8 procent lär ju vara ganska många miljoner dollar

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk

Tråkigt att så många personer kan bli lurade. =>

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommybellan
Tråkigt att så många personer kan bli lurade. =>

Vaddå lurade ? Folk kanske känner att dom vill ha en dator som dom kan surfa med samt använda office med där allt följer med och är inkluderat garantier å sånt..
Då är en Dell dator bra, för dom.
Alla är inte som folket här som bygger egen dator..

Visa signatur

Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom. // Albert Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommybellan
Tråkigt att så många personer kan bli lurade. =>

Dell är absolut det bästa hempc valet och tänk vad många företag som använder sig utav dell.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Dell förblir största tillverkaren, på att tillverka skräpdatorer....trust me...jag har jobbat på Dell support!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
Dell förblir största tillverkaren, på att tillverka skräpdatorer....trust me...jag har jobbat på Dell support!

Skräp ? Jag har haft en Dell och den krånglade aldrig, sen när jag började bygga egna datorer så blev det ju komplikationer hela tiden.. Jag har även haft en HP som oxå aldrig krånglat. Dell HP och andra såna företag är BRA för de som inte tycker priset är viktigast.. Iaf så som jag har upplevt de!

Visa signatur

Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom. // Albert Einstein

Permalänk
Medlem

vad har det med priset att göra ? ...

Det är testade produkter och är garanterat att funka ... dessutom har dem mycket bra support.. perferkt för dem som inte orkar eller kan...

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Avstängd

Jag har en HP PC och den krånglar hela tiden. Man har lagt in ett Geforce 3 Ti200 utan fläkt och ett nätaggregat på 200W som tydligen ska räcka till att ge ström åt hela datorn, trots att jag gjorde ett test på internet där det rekommenderades 300W. Oavsett om det är priset som är viktigast eller inte så gör HP enligt min erfarenhet riktigt dåliga datorer.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
Dell förblir största tillverkaren, på att tillverka skräpdatorer....trust me...jag har jobbat på Dell support!

Haha, jobbade du på Solvus eller? Då var det nog inte Dell det var fel på... Hursomhelst, jag jobbar med service på de flesta Dell-burkar som säljs och 90% av felen är användarfel. Dells burkar är ovanligt lättmekade tycker jag... I alla fall om man jämför med många av de andra stora märkena.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Avstängd

Dell är bättre än de andra märkena, definitivt. Men det är grader i helvetet vill jag säga

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk

HP är riktigt hemska eller var förr iallafall.
Compaq var ännu värre.
Riktigt jävla illa var de gammla AST.

När tillverkarna går ifrån PC standarden för att kunna tjäna mer pengar så är något fel
Vill man ha en xbox med office möjlighet eller vill man ha en PC?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Har erfarenhet av både HP (nuvarande datorn) och AST. Aldrig mer märkesdator, säger jag.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk

Varning för Dell Hempc

Jag har nu haft Hempc från Dell i tre år..
Bara problem har jag haft.

Dom har stora problem att hålla sina garantier!!!

Läs mer på min hemsida om dom missar Dell gjort sig skyldig till, den uppdateras löpande!

http://www.datorexperten.se/dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommybellan
Tråkigt att så många personer kan bli lurade. =>

Vad ska man köpa här i världen?
För man hör detta om mycket olika produkter, datorer som bilar som kylskåp etc. etc. mm. mm.? Men det kanske är tur att man inte lyssnar bara utan man skaffar sig egna erfarenheter med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless