Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devilspawn
Hm, jag kan ju testa att sätta på ny kylpasta på processorn, men en sak som är konstig är att jag har för mig att detta har hänt innan, fast jag vette fan hur jag fixade det då. Fast det händer ju bara när jag installerar drivrutinerna till moderkortet, om jag inte installerar dom så startar ju windows som vanligt. Har installerat om windows flera gånger, formaterat hårddiskarna och testad olika versioner av windows. Men jag får väl kolla i burken och fiffla lite med processorn för se om det hjälper.

Installera inte nvidia IDE-drivers, det är de som gör att det stannar.

EDIT: jag har för övrigt provat den nya biosen, har dock inte märkt någon skillnad.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av opiumhandlarn
[B]Installera inte nvidia IDE-drivers, det är de som gör att det stannar.

Gött, nu funkar det tackar för hjälpen

Permalänk
Geeks
SweClockers

BIOS 1.A FINAL är ute nu för er som missat. Betydligt bättre än sunkiga 1.9. Flasha en moddad bios för att fixa USB2.0 som är sönder i orginalreleasen. MSI har tummen upp i röven som vanligt.

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=59711.0

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

ska flasha till det så fort jag får hem mitt Neo2

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

är neo2-fx samma kort i prinsip? klockar det lika bra? vad är skilnaden. Skiljer ju endel i pris.

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt någon skillnad på clockning från version 1.8 till 1.A...

Permalänk
Medlem

alltså seriöst hur ställer man in divider på mobot?...., är trött och yr och nyss fått mobot

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waste
alltså seriöst hur ställer man in divider på mobot?...., är trött och yr och nyss fått mobot

Cell Menu -> DRAM Configuration, Max Memclock nånting. Finns Auto/200/166/133/100 att välja på. Du hittar det

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

någon som vet var jag kan hitta timings för olika ram minnen för detta moderkort. fick hem det igå´r och det började med att sänka min 3dmark 2000 poäng och stanna lite så och då¨. det är nu fixat med lite pill, men datorn rebootar efter en stunds 3dmark :S känns som det både va minnerna, men kan inte dom här inställningarna som vilken HT man ska ha o så. nån som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att ta bort Tempen osv i biosen ?

Permalänk
Medlem

Är detta mobo fortfarande "modernt" dvs nånting att satsa på idag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Vad är poängen med att ta bort Tempen osv i biosen ?

det var väl för att dom med vapochill hade boot problem ellr har jag fel ?

Permalänk
Medlem

Har flashat med den moddade A1 versionen, verkar fungera bra

Permalänk
Medlem

Hatar dem senare biosarna, har stoppat min klockning totalt =/
Innan körde jag venice 2.2@2.7-2.8 utan problem, men nu gåre inte alls

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

jag blir tokig på mitt moderkort, har en usb mus som nästan aldrig funkar. efter att jag rebotat datorn så måste jag i windows dra ut sladden och och sätta tillbaks den igen för att den ska funka.
Detta händer 6 av 10 gånger och detta är väldigt lesamt eftersom jag måste gå runt mitt data bord för att göra det.. musen jag har är en razer daimond +.
Har testat musen i andra datorer och där är det inget problem med musen, så då måste det ju vara moderkortet som spökar. har testat alla 4 usb utag samma sak händer.. någon som varit med om detta och vet hur man åtgärdar det... problemet har kommit nu dom senaste veckorna. har använt samma drivrutiner som jag använt förut, har dock flashat om bios till nyare så fort dom kommit tror ni att det kan ha något med saken att göra ? vill ogärna flasha tillbaka till ädre bios för att testa.. kanske får lov att göra det om dom inte kommer med någon ny bios som gör det möjligt att klocka, någon som vet om det är någon sån bios på väg?

Permalänk

Efter att jag uppdaterat mitt BIOS till senaste versionen har jag inte kunnat använda USB 2.0. Ingen höjdare precis.
Någon som har en lösning, eller kanske upplevt samma sak?

edit:
Hittade detta när jag surfade på MSI's forum:
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=85829.msg614289#msg61...
Fan vad jag inte gillar MSI just nu. Fanns det någon anledning att ta bort stöded till USB 2.0?? Vilka rövare...

//armis

Visa signatur

pussa mig

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man flashar till ett ÄLDRE bios via windows?
Tacksam för svar

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Någon som vet hur man flashar till ett ÄLDRE bios via windows?
Tacksam för svar

Använd winflash. Ligger under nån mapp där du installera Live update. Glöm inte att klicka i samtliga options och cleara cmos.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag läste på MSI's forum att det inte är rekommenderat att använda Winflash om du ska nedgradera dig från senaste BIOS-versionen eftersom någon bootsektor eller liknande har blivit manipulerad och inte fungerar med äldre BIOS. Bättre att göra det på det hederliga viset, med diskett.

------------------

Någon mer än jag måste ju ha slängt in senaste BIOSet? USB2 är nämligen itne längre tillgängligt. Grymt dåligt gjort utav MSI. Och jag som inte har en diskettläsare
Bara att vänta på ett nytt BIOS antar jag, och det kan ju dröja.

Permalänk
Medlem

Har ingen diskettstation, så hur äre tänkt då?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Har ingen diskettstation, så hur äre tänkt då?

boot cd...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

vilken då tro? jag har ingen boot-cd, men länka gärna

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Jag läste på MSI's forum att det inte är rekommenderat att använda Winflash om du ska nedgradera dig från senaste BIOS-versionen eftersom någon bootsektor eller liknande har blivit manipulerad och inte fungerar med äldre BIOS. Bättre att göra det på det hederliga viset, med diskett.

------------------

Någon mer än jag måste ju ha slängt in senaste BIOSet? USB2 är nämligen itne längre tillgängligt. Grymt dåligt gjort utav MSI. Och jag som inte har en diskettläsare
Bara att vänta på ett nytt BIOS antar jag, och det kan ju dröja.

Använd moddade biosen på: http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025rev2.rar

Fixar USB 2.0 samt massa annat. Kör den själv nu så den fungerar finfint. Winflash kan för övrigt visst flasha bootsektorn, men bara om du ställer in det manuellt och inte via live update.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Använd moddade biosen på: http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025rev2.rar

Fixar USB 2.0 samt massa annat. Kör den själv nu så den fungerar finfint. Winflash kan för övrigt visst flasha bootsektorn, men bara om du ställer in det manuellt och inte via live update.

Tack för svaret. Tänkte göra som du beskrivit ovan men blev lite osäker.

http://www.atomicloop.org/img/winflash.JPG

Jag lyckas inte kryssa i alla alternativ, ser allt lugnt ut ändå? Jag kan välja mellan Clear CMOS och CMOS Default. Vilken ska jag välja?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Tack för svaret. Tänkte göra som du beskrivit ovan men blev lite osäker.

http://www.atomicloop.org/img/winflash.JPG

Jag lyckas inte kryssa i alla alternativ, ser allt lugnt ut ändå? Jag kan välja mellan Clear CMOS och CMOS Default. Vilken ska jag välja?

Välj clear cmos. Sen när winflash frågar om du vill starta om datorn, gör INTE det. Avsluta istället programmet och stäng av datorn. Sedan startar du upp igen och går direkt in i bios och laddar defaults. Starta om och låt BIOS bygga upp en ny DMI, därefter kan du göra dina inställningar. Lycka till.

Tänk på att garantin ryker när du flashar moddad bios. Gör det på egen risk.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för snabbt svar.

edit: Och tack för hjälpen, funkade ju lysande.

Permalänk

Tänker köpa battlefield 2 har spelat demot och det verker ok men vad ska jag köpa för minnen ?
funderar på 4 st (TwinMOS Speed Premium PC3200 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 32*8/16chip) från komplett så då undrar jag om någon vet om det går att köra 2-2-2-5-T2 och jag kör med vmodd 2.85 ? måste jag köpa minnes kylare för att köra med den volten?
Finns det någon bios till detaa kort som gör att man kan kräma på mer volt?

vet ni om några anna bra minnen, i så fall 2 st 1024 minnen ?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
Tänker köpa battlefield 2 har spelat demot och det verker ok men vad ska jag köpa för minnen ?
funderar på 4 st (TwinMOS Speed Premium PC3200 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 32*8/16chip) från komplett så då undrar jag om någon vet om det går att köra 2-2-2-5-T2 och jag kör med vmodd 2.85 ? måste jag köpa minnes kylare för att köra med den volten?
Finns det någon bios till detaa kort som gör att man kan kräma på mer volt?

vet ni om några anna bra minnen, i så fall 2 st 1024 minnen ?

Skulle absolut köpa 2x1024 istället. Med fyra stickor är dina överklockningsmöjligheter minimala.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302138&cks=PRL

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Hur funkar 4x512mb minne med nya X2?
Dvs klockning och stabilitet i neo2 nforce3 54g moderkort?

Någon som vet?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Hur funkar 4x512mb minne med nya X2?
Dvs klockning och stabilitet i neo2 nforce3 54g moderkort?

Någon som vet?

Fyra stickor prestererar generellt sett dåligt när det gäller överklockning. De går dock att köra i standardhastighet utmärkt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015