Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
jaså, och varför inte ?

För att det finns A64 processorer med motsvarande prestanda, som dessutom är betydligt billigare.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

ca 1500kr för en processor som kan klockas till FX-57 hastigheter... är inte dyrt

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
För att det finns A64 processorer med motsvarande prestanda, som dessutom är betydligt billigare.

Visa mig gärna en sådan

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är ju de propparna vi snackar om varion

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk

Hur flashar jag bioset från bios?

Har enorma problem med kortet, jävlas som satan...

Installerar formaterar och ska sedan gå in i den fas där man ska installera windows, men då hänger sig det hela. Kom förbi det en gång men då fick jag felmeddelande hela tiden. Har prövat byta minnesplatser, grafikkort.

Tänkte pröva och reseta bioset nu och se vad som händer..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Avstängd

använd en floppy drive.
Brukar finnas instruktioner på hemsidan (moderkortet) hur man gör därifrån.

pröva också först att rensa CMOS med att ta ut batteriet.
samt starta med ETT minne.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
använd en floppy drive.
Brukar finnas instruktioner på hemsidan (moderkortet) hur man gör därifrån.

pröva också först att rensa CMOS med att ta ut batteriet.
samt starta med ETT minne.

Jo hittade ngn guide men där var man tvungen att använda sig av ngn bootdisk/bootfloppy ifrom av win me eller win98. Vilket jag inte har..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Avstängd

Rensat CMOS?
Dvs tagit ut batteriet etc...

brukar krångla ibland.

Fråga någon som har en gammal dator och gör diskett hos dem....

Du är säker på att moderkortet är orsaken?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Rensat CMOS?
Dvs tagit ut batteriet etc...

brukar krångla ibland.

Fråga någon som har en gammal dator och gör diskett hos dem....

Du är säker på att moderkortet är orsaken?

Har rensat bios flertalet gånger, hade batteriet samt biosjumpern på nollställning hela natten.

Känner nog ingen som har en gammal dator... Kanske kan göra en iskolan

Är inte säker på att moderkortet är orsaken, tror det var bios version 1.6 och den versionen ska ju fungera med venice cpuer om jag inte minns fel. Sen ska minnet fungerar med moderkortet också enligt de själva

När jag formaterat disken och kört den där raddan med windows installfiler som ska läggas över så bootar ju datorn om som den ska, sen när den kommer till då win xp ska laddas upp får jag bluescreen. Står "Unkown hard error" vilket jag inte har en aning om vad det betyder. Disken är en ide så inga sata-drivsar som strular..

EDIT: Kom in nu i winxp install, med det mer attraktiva utseendet... ni vet.. Men fick felmeddelande om att det var filer som saknades rätt snabbt sen stängdes det ner..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ha-ha-ho-hi
Har rensat bios flertalet gånger, hade batteriet samt biosjumpern på nollställning hela natten.

Känner nog ingen som har en gammal dator... Kanske kan göra en iskolan

Är inte säker på att moderkortet är orsaken, tror det var bios version 1.6 och den versionen ska ju fungera med venice cpuer om jag inte minns fel. Sen ska minnet fungerar med moderkortet också enligt de själva

När jag formaterat disken och kört den där raddan med windows installfiler som ska läggas över så bootar ju datorn om som den ska, sen när den kommer till då win xp ska laddas upp får jag bluescreen. Står "Unkown hard error" vilket jag inte har en aning om vad det betyder. Disken är en ide så inga sata-drivsar som strular..

EDIT: Kom in nu i winxp install, med det mer attraktiva utseendet... ni vet.. Men fick felmeddelande om att det var filer som saknades rätt snabbt sen stängdes det ner..

Låter som minnesproblem. Testa stickorna var för sig och i olika kombinationer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Låter som minnesproblem. Testa stickorna var för sig och i olika kombinationer.

Har bara en sticka.. Sa lar inte vara ngt med det..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Avstängd

Antingen
CD fel
HD fel
Minnesfel..
okänt

Felsökning är en jäkla skitgrej att göra.
Bara att börja från noll...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Antingen
CD fel
HD fel
Minnesfel..
okänt

Felsökning är en jäkla skitgrej att göra.
Bara att börja från noll...

Har kollat och bytt minne sa det var det inte. Aven provat byta cdlasare utan framgang. Sa hoppas pa att det ar cdfel nu, hddn tror inte jag att det ar ngr fel pa men man vet aldrig

Men det kan inte ha ngt med bioset att gora eller? Eftersom jag har 1.3 med en venice.. Ajja

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Söker lite hjälp här.
Det är så att mitt moderkort (K8N Neo2) har tatt o hägnt sig tror jag.
Har kört moderkortet clockat sen typ förstdag dagen jag fick den.
Men nu vägrar den starta...har testat me annan cpu o de funkar inte.
Och testa min cpu i annan burk o där funka cpun.
Sen har jag testat me annat nätagg utan nå resultat.
Den hänger sig typ direckt när den skall loada bioset.
Och om man kollar i manuallen o dess dioder så stannar den vid "BIOS Sing On This will start showing info about logo,cpu brand name,etc"
Nån som vet om de e bioset e kuruppt eller om de finns nå ide o få igång den idag typ?
Mvh:kTa

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

har du testat med och reseta CMOS?

Visa signatur

MSI K8N NE02, 3500+ @ 228x11, Zalman 7000B -Cu, Corsair Value S. 2x512, 6800Nu @ 410/850, Tagan 480w, Samsung 710N, 750 GB

Intel P3 1.2 - 512MB SDRam - FX5600U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zurfer
har du testat med och reseta CMOS?

Japp me jumpern o me batteriet över en natt
Testa lite till nu o den startar inte alls.
Varken me den cpu som jag har kört me eller en annan cpu.
Bägge cpuerna funkar i andra moderkortet men inte på denna.
Så man kan då väl säga att moderkortet har gjort sitt?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Jag installerade en SATA2 HD i helgen på min gamla Neo2 planka men ibland vill den inte boota......tyvärr kommer jag inte ihåg vad det står för meddelande heller och jag kan inte kolla då datan är 35mil bort (hos morsan) men jag antar att det måsta ha något med disken att göra då jag aldrig tidigare stött på bootproblem med denna planka!

Måste man installera någon patch eller liknade då man ska använda sata2 interface?
Jag kör på chipsetdrivare 5.10 vilket är de senaste på MSI;s hemsida. Bios v. 1.A
Det går att stripa om den till sata (150MBps) om man vill men 300MBps är ju snabbare teoretiskt!

Någon som vet något om detta?

Permalänk
Medlem

Någon som testat 1B BIOS:en ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Någon som testat 1B BIOS:en ?

Japp, jag kör med 1.B TCCD, funkar fint,
ingen skillnad i överklockning eller så, men
stabilt och bra. Man är ju förbered på DualCore också,
känns bra

Har dock hört att om man flashar från 1.8 eller tidigare
så skall man vara försiktig. Viktigt att Cleara Cmos i rätt
läge osv. Fick också installera om drivrutiner för mitt grafikkort,
det krashade i spel och så innan jag ominstallarade drivisen.

När jag tidigare flashade med 1.A TCCD blev
jag av med min MAC-adress på Nvidia LAN. Hittade
dock en guide på MSI forumet om hur man fick tillbaka det.

Visa signatur

I5-6600K, ASUS Z170 Pro Gaming, R9 390 Nitro 8GB, Crucial Ballistix Sport 2*4, Cooler Master G650M, Samsung 850 EVO 250 GB, Fractal Design R5.

Permalänk
Medlem

Kan du länka till den Guiden?, har samma problem.

Sen har jag problem med vcoren, kan inte köra över 1,42v typ, väljer jag 1,45 så får jag max ~1,42 helt värdelöst

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp.
Jag har kört in bios 1B och nu kommer jag inte in i bios.
När jag ska trycka DEL så hänger sig skiten bara
Jag hade stora problem innan jag fick igång datorn efter flashen, fick gå tillbaka till 1.4 och sen tillbaka till 1B osv.
kan inte direkt säga att jag följde guiden "clear cmos" utan jag har pillat lite fram o tillbaka och tagit ur batteriet och så.
Kan jag ha skadat cmos på någotvis??
Vad gör jag isåfall??

Permalänk
Medlem

Är det säkert att en 7000B passar det här kortet? Hur stor marginal är det till grafikkortet isf? Eller är det någon sorts designskillnad på ett Platinum och ett Neo2-FX?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Är det säkert att en 7000B passar det här kortet? Hur stor marginal är det till grafikkortet isf? Eller är det någon sorts designskillnad på ett Platinum och ett Neo2-FX?

Har en 7000cu och den passar fast har inte fått igång kortet så jag kommer in i windows än men men Har inget med cpukylaren att göra... förmodligen

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Kan du länka till den Guiden?, har samma problem.

Sen har jag problem med vcoren, kan inte köra över 1,42v typ, väljer jag 1,45 så får jag max ~1,42 helt värdelöst

Sure, här:
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=84357.0

Det står en bit ned i tråden.

Visa signatur

I5-6600K, ASUS Z170 Pro Gaming, R9 390 Nitro 8GB, Crucial Ballistix Sport 2*4, Cooler Master G650M, Samsung 850 EVO 250 GB, Fractal Design R5.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ha-ha-ho-hi
Har en 7000cu och den passar fast har inte fått igång kortet så jag kommer in i windows än men men Har inget med cpukylaren att göra... förmodligen

Hur stor marginal har du till grafikkortet då?

Permalänk
Medlem

Jag har ett sådant moderkort men jag har ett problem. Har sökt lite och vill få det bekräftat.
Stämmer det att om man har en 6800Ultra så kan det bli problem med spelandet. För som det är nu så får jag fryslagg när jag spelar BF2 och CSS.
Trodde det hade med minnen att köra men icke.
Så nån som kan svara på detta. Har funderingar på att köpa ett nytt moderkort i så fall.

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baloba
Jag har ett sådant moderkort men jag har ett problem. Har sökt lite och vill få det bekräftat.
Stämmer det att om man har en 6800Ultra så kan det bli problem med spelandet. För som det är nu så får jag fryslagg när jag spelar BF2 och CSS.
Trodde det hade med minnen att köra men icke.
Så nån som kan svara på detta. Har funderingar på att köpa ett nytt moderkort i så fall.

Brukar fixa sig om du stänger av Fast Writes i BIOS.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Den har jag haft avstängd ett tag men det hjälper inte fortfarande fryslagg.
Graffekortet har ett temp på ca 55 grader när jag spelar, prollen ligge på ca 35 grader.
Ifall det är nån mer som har tipps så kom med dom gärna

EDIT: Ska köpa ett sådan istället:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASA8VDLX

det är ett Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro 4DDR-DIMM 5PCI AGP SATA Raid Audio GB-LAN WiFi-g Socket939 ATX

Orkar inte med problemet att det håller på och fryslaggar, jag har slängt utt ett par tusen på detta problem och massor av tid så jag hoppas jag slipper problemet med detta moderkort.

Visa signatur
Permalänk

Någon som kan bekräfta SATA vs SATA II? Om man flashar om bios.... Jag själv kör fortfarande med 1.5 har inte vågat med de andra. Tycker det är mest problem för andra.. lr?

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz