Permalänk
Medlem

D-link 604 problem

jag fick hem en D-link 604 idag och satte mig glatt och skulle instalera.

Allt gick fint tills jag skulle byta lösenord (som man blir tillfrågad om i inst.) Jag bytte och klickade på nästa.
Jag blev då som väntat tillfrågad efter lösenordet och skrev in det lösenord jag valt. då hände det som jag inte väntat mig, jag kommer inte in på den, den accepterar inte mitt lösenord.

jag testade med att itne skriva nått lösen vilket är standard men det fungerade inte heller.
jag har sökt och hittade en sida där det stod att max 8 tecken i lösenordet. jag upptäckte då att mitt lösen var tydligen för långt. men dety stod på sidan att om man anger längre lösen så gäller endastde 8 första, jag testade självklart detta men den gav inget svar då heller.

Finns det nått sätt att ställa tillbaka den till factory default eller nått?

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Ska finnas någon reset tror jag, men såvitt jag vet är det INTE blankt lösenord som är standard. Är inte säker på vad det var, men 12345 eller nåt tror jag. Kolla manualen. Och användarID admin.

Edit: Fel forum va?

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

jag chansade på att det skulle va denna forumdel, jag hade tydligen inte sökt tillräckligt för jag hittade lösningen precis nyss. tack ändå.

btw jo blankt lösenord är standard på "de flesta 604" står det på deras hemsida.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Hedersmedlem

Flüttad.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading