Permalänk
Medlem

Datorn startar inte!?!

Tjenare!

Har fått ett problem sedan ett tag tillbaka, det är så att när jag stänger av datorn, och sedan skall starta den igen efter ett tag, så startar den inte!!! Det är inga problem om jag väljer att starta om datorn, då funkar allt som det ska, utan problemet uppstår bara när jag stängt av datorn...

Det som händer är att fläktar, och hårddisk börjar snurra, men skärmen slås inte på, och "arbetslampan" för hårddisken fortsätter inte att lysa mer än någon sekund innan den slocknar, sedan händer inget mer... Lösningen brukar vara att jag stänger av datorn ett antal gånger, och sedan efter ca 5-10 ggr så hoppar den helt plötsligt igång, blir inte klok på det här...

En annan sak som kanske skall nämnas är att det redan från ögonblicket jag trycker på "powerknappen" kommer varm utblåsningsluft från nätaggregatet, vet faktiskt inte om det varit så hela tiden, eller om det kan ha med saken att göra???

Tacksam för all hjälp ni kan erbjuda!!!

/Lasse

P.S. Har "flashat" BIOS med senaste drivrutinen, men det hjälpte inte... D.S.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
prova med ett annat nätagg för att se om det löser problemet.

Nja, nu är jag ju inte gjord av pengar, så det är ju inte det första man springer och gör...

Frågan är ju då, varför funkar nätagget ibland, och varför kommer det ljummen luft från fläkten i nätagget??? Ingen annan som har något förslag?

Permalänk

Har du ingen polare som har ett nätagg över? du kan ju bara låna det och testa.

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

kan bero på att du har för klent nätagg

Visa signatur

Ät Grus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty_banana
Har du ingen polare som har ett nätagg över? du kan ju bara låna det och testa.

Nope, tyvärr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiA
kan bero på att du har för klent nätagg

Ok, det verkar som om alla tror att det kan vara nätagget som inte har tillräckligt med krut... Men VARFÖR har det fungerat felfritt i två år, samt VARFÖR fungerar det fortfarande nu också??? På grund av dessa frågeställningar kan jag inte riktigt köpa att nätagget skulle vara för klent, jag hoppas ni förstår varför...

Ingen som har någo annat alternativ???

/Lasse

P.S. Jag säger inte att det INTE är nätagget, men jag vill utforska alla möjligheter innan jag springer och köper ett nytt... D.S.

Permalänk
Medlem

Re: Datorn startar inte!?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luthor
En annan sak som kanske skall nämnas är att det redan från ögonblicket jag trycker på "powerknappen" kommer varm utblåsningsluft från nätaggregatet, vet faktiskt inte om det varit så hela tiden, eller om det kan ha med saken att göra???

Det är min anledning till att jag misstänker nätagget men du kan ju alltid öppna det och köra utan kåpan för att se om du ser något misstänkt men akta dig bara så du inte får en kyss eftersom det sitter stora kondensatorer som du definitivt inte vill krama