Fel på datorn.....snälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Fel på datorn.....snälla hjälp mig!

vad är det för fel på datorn om det kommer fram ett meddelande om att grafikkortet inte svarade på drivrutinerna när jag spelar om ibland så kan datorn bara "slockna" alltså skärmen dör typ allt som är uppe stängs av så om jag lyssnar på musik så dör det.
Det började vara så här ett tag efter jag hade köpt en AMD Athlon 64. Vet inte om det kan vara något problem med kompabiliteten. Det där meddelandet om att grafikkortet slutade svara på drivrutinernas kommandom kommer om jag har senaste drivrutinerna till korten, förut kunde jag köra med de lite äldre drivrutinerna men nu om jag använder de lite äldre så hänger sig datorn och startas om automatiskt.
Snälla kan någon hjälpa mig!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | Abit AV8 3:rd Eye | Asus X800XT PE | Corsair TWINX1024-3200XL | OCZ Modstream 450W

Permalänk
Medlem

hur har du det med värmen?

Permalänk
Medlem

Vet inte...tror det kyler tillräckligt med tanke på att det har funkat och jag har inte ändrat något i dator. Men hur kan man kolla om det kyler tillräckligt?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | Abit AV8 3:rd Eye | Asus X800XT PE | Corsair TWINX1024-3200XL | OCZ Modstream 450W

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Låter som VPU recover? Sök på detta så finns det en del tips, men jag har tyvärr inte hittat nån universal-fix (har snarlikt problem). Jag har ATI-kort på just AMD64, det kanske du också har?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Det är exakt det problemet jag har.
Jag får det där VPU Recover när jag spelar men det skumma är att min dator kan hänga sig när jag t ex sitter på internet, tror att det är grafikkortet för det blir sträck på skärmen och sen startar den om och då funkar den som det ska igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som sagt, sök på forumet. Man kan stänga av VPU recover om man vill, det verkar hjälpa lite. Dock har jag fått mina vpu recover då jag spelat grafik-intensiva spel. Under vanlig surfning har det inte hänt, och tipset om att ditt kort är i varmaste laget kan det nog ligga något i. Prova att stoppa in en fläkt till.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!