IP Forwarding till andra subnets Windows 2000

Permalänk
Medlem

IP Forwarding till andra subnets Windows 2000

Hej alla,

Jag undrar om det finns något vettigt program som klarar ip forwarding till ett annat subnet i windows 2000.

Exempel: Jag har en server med 2 nätkort. 1 med erhåll IP som får ip ifrån bredbandsbolagets dhcp server. Det andra nätkortet har lan ip (192.168.*.*) och sen har jag en server till på lanet med ip 192.168.*.* som jag vill att folk som ansluter via min första server som har 2 nätkort skall komma åt!

Jag vet inte hur det funkar exakt men går det att få programmet att automatiskt forwarda alla "http attempts" på port 27500 att bli forwardade till den andra servern på lanet?

Tacksam för svar! (Har sökt på google men regedit ip forwardingen förstår jag mig inget på, går bara ändra 1 value i regedit från 0 till 1 och det forwardar ingenting )

Permalänk
Medlem

Winroute?

Permalänk
Inaktiv

Om du kör med windows internet connection share så gör du bara en TCP portforwarding mot det andra ip't. Du forwardar alltså alla connections på port 27500 mot den andra servern på lanet.

Sök lite på google har för mig att jag har sett step by step tutorials om detta.