Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Stepmania med matta, problem med input

Permalänk
Avstängd

Stepmania med matta, problem med input

Jag har länge kört med Stepmania 3.9, rc1 och rc2. Fick idag hem en matta, och lyckades utan problem koppla in denna, och börja spela. Märkte dock direkt att den inte kunde ta emot två signaler samtidigt, så spelupplevelsen blev rätt kass. Gick in på stepmania.com för att kolla om det bara var nån snabb inställning, och det stod det att det var, bara att välja en sak i options. Problemet var bara att denna funktion inte finns i 3.9. Endast i 3.00 Final, som inte fungerar på min dator, utan buggar av utav helsike. =/

Finns det någon inställning i det nya som får igång dubbeltaps med mattan? Ändring i nån ini-fil, anything.

Mattan är en Joytech DancingMate Single, covertern är en GameWare.

Hjälp uppskattas // Jakob

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk

Det är converten det är fel på. Har namnet på en bra som funkar... ska bara leta upp den

Edit: Leta efter en ems2 konverter. Finns på psxcare.com tror jag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Det är converten det är fel på. Har namnet på en bra som funkar... ska bara leta upp den

Hmm, ok. Låter iofs konstigt, men, får völ undersöka det. Vet att syrrans kompis (som har kört länge och är jäkligt duktig), har samma coverter, och hos honom funkar det finfint. Tror det just skulle vara nån inställning eftersom annars, hur ska den kunna känna av två riktningshåll på en axis-map?

EDIT: Ska kolla det, lär dock höra med syrrans kompis innan eventuell beställning.

EDIT2:

"When playing with a dance pad, the game doesn't register presses of Left and Right simultaneously or Up and Down simultaneously.

This is a hardware limitation of many PlayStation->USB converters. In some cases, it can be solved by turning on the option "Ignore Joy Axes" on the Input Options screen. See our adapter compatibility page for more information on this problem."

Den inställningen finns alltså inte i 3.9, det är mitt problem.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Hmm, ok. Låter iofs konstigt, men, får völ undersöka det. Vet att syrrans kompis (som har kört länge och är jäkligt duktig), har samma coverter, och hos honom funkar det finfint. Tror det just skulle vara nån inställning eftersom annars, hur ska den kunna känna av två riktningshåll på en axis-map?

EDIT: Ska kolla det, lär dock höra med syrrans kompis innan eventuell beställning.

EDIT2:

"When playing with a dance pad, the game doesn't register presses of Left and Right simultaneously or Up and Down simultaneously.

This is a hardware limitation of many PlayStation->USB converters. In some cases, it can be solved by turning on the option "Ignore Joy Axes" on the Input Options screen. See our adapter compatibility page for more information on this problem."

Den inställningen finns alltså inte i 3.9, det är mitt problem.

Aha, den funktionen har inte jag sett

Permalänk
Medlem

Det är samma begränsning i Rockfire-adaptern (tror den heter så) som säljs på clasohlson. Du får helt enkelt köpa Ems2-adaptern som även Majestic XII tipsade om.

En polare köpte den och vi har kört med den i två dagar och den fungerar finfint. Det står att den kan strula om man kör med två mattor. Men det har inte varit några problem alls.

Om du kollar på stepmanias hemsida så har dom en lista över många olika USB-adapters och hur bra de fungerar.
http://www.stepmania.com/stepmania/wiki.php?pagename=USBAdapt...

Lycka till!

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2