Permalänk
Medlem

har en skiss på ett kombinerat cpu/nb evoporator block till kompressor kylning som jag och farsan kom på.
http://bestyrd.mine.nu/upload/files/kylning.gif

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErSpj
Rent teoretiskt, skulle man kunna ha ett vacumfyllt chassi?
Vore läckert, då skulle man kunna göra vilda grejjer ;D

Uhm OM jag minns rätt.. så skulle ett vakumfyllt chassi skapa vissa problem som t.ex att i ett vakum finns ju inga partiklar som skulle kunna leda bort värmen, dvs alla komponenter skulle inte ha någon chans att göra sig av med sin producerade värme... nästa hållplats... chernobyl!

Visa signatur

P4 3.0Ghz Radeon 9800Pro 128Mb, 1Ghz RAM. P3-800Mhz Geforce4 Ti-4400 512Mb Ram

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Stiff
Jag funderar på att kompilera ett eget chassi.

Men hur ska den se ut?

Väska - har ju alldeles för många redan gjort
Trächassi - Kanske, blir så lik ett "vanligt" chassi till formen bara
Bygga chassi av denna kanske?

19" väska @ ljudia.se

[/QUOTE

Grym idé praktisk att ha den i en väska...
men blir det inte lite problem med kylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guardian

Grym idé praktisk att ha den i en väska...
men blir det inte lite problem med kylning

Nejdå, väskan går ju att öppna baktill med korborband eller något i den stilen. Då är det ju bara att fixa ett fläktsystem där luften sugs in framtill och blåser ut baktill (eller vice versa). Lite moddning måste det ju till! Det är ju inte bara att slänga in ett vanligt chassi i dendär väskan!
Om man känner för en lite mer utmaning kan man ju försöka använda 3HE-modellen av västan istället (Det ska precis gå enligt mina beräkningar. Instickskorten tar i taket...)

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiff

Nejdå, väskan går ju att öppna baktill med korborband eller något i den stilen. Då är det ju bara att fixa ett fläktsystem där luften sugs in framtill och blåser ut baktill (eller vice versa). Lite moddning måste det ju till! Det är ju inte bara att slänga in ett vanligt chassi i dendär väskan!
Om man känner för en lite mer utmaning kan man ju försöka använda 3HE-modellen av västan istället (Det ska precis gå enligt mina beräkningar. Instickskorten tar i taket...)

Ok det syns ju inte direkt på bilden att det går att öppna därbak... Blir nog ett skitsnyggt bygge....

Permalänk

Någon som har någon rolig modd till en shuttel barbone??

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Hade tänkt att klämma in ett vatten kylnings system i den.
Har dessutom funderat på att ha en extra liten plexi låda som presis rymmer en 4cm hög och 10bred lcd display och en liten fan bus för lysfronten och neon ljustet.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

hmmm .... kom på en rolg ide igår när jag skulle gå och lägga mig .. borde man inte kunna använda lcd displayen från ett gammalt gameboy till att göra något roligt .. det e ju typ som att köpa en grafisk fast utan instruktoinsbok men ändå

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle kunna ta ett litet kylskåp som är gjort för typ 3 jolt och ha vattenkylning i datorn och sen ha resovoir (hur fan stavas det) i kylskåpet??? SKulle vara tystare än fläktarna på radiatorn

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TarzanBoy
Har ett tag funderat på att sätta ett aluminium-nät i chassit iställer för plexifönster. Ungefär sånt nät man har i fronten på bilar.
Och sen lite belysning bakom, vore tufft

håller me/simon

Visa signatur

Allt för Intensiv HögSpänning!

Permalänk
Medlem

Så länge man inte är rädd för damm så skall det väl inte vara något problem...

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Ny mod på G:
detta behövs: 1 bil
1 dator
1 palm

dator läggs i bilen, palmen monteras i instrumenpanelen, pamen kör palmamp och styr winamp. fin fint med touchscreen....

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Ny mod på G:
detta behövs: 1 bil
1 dator
1 palm

dator läggs i bilen, palmen monteras i instrumenpanelen, pamen kör palmamp och styr winamp. fin fint med touchscreen....

Kewlt fixxa bilder sen!

Permalänk
Medlem

och dyrt

Permalänk
Medlem

har ingen bil.....

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

du sa ju att modden var på G?

Permalänk
Medlem

Hm.... oki lite fel den är på G när jag har skaffat bil, lär väl ta några år.....

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

Hmms.. jag har funderat lite.. vore det inte ganska ballt att bygga in en dator i en sådan där vägkon med blinkande lampa.. och sedan moddar man lite så den blinkar när HD-LEDen ska blinka vore ganska ballt tycker jag... hehe

Visa signatur

You can not hide from the TRAppzTer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarion
Man kanske skulle kunna ta ett litet kylskåp som är gjort för typ 3 jolt och ha vattenkylning i datorn och sen ha resovoir (hur fan stavas det) i kylskåpet??? SKulle vara tystare än fläktarna på radiatorn

Nej.

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk

Ursprungligen inskrivet av ErSpj
Rent teoretiskt, skulle man kunna ha ett vacumfyllt chassi?
Vore läckert, då skulle man kunna göra vilda grejjer ;D

Hm... vacuumfyllt? Intressant term... vacuumtomt kanske är mer "akkurat"!

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckyourZ
Ursprungligen inskrivet av ErSpj
Rent teoretiskt, skulle man kunna ha ett vacumfyllt chassi?
Vore läckert, då skulle man kunna göra vilda grejjer ;D

Hm... vacuumfyllt? Intressant term... vacuumtomt kanske är mer "akkurat"!

Mycket smart... fläktarna funkar säkert skitbra i vacuum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trapperz
Hmms.. jag har funderat lite.. vore det inte ganska ballt att bygga in en dator i en sådan där vägkon med blinkande lampa.. och sedan moddar man lite så den blinkar när HD-LEDen ska blinka vore ganska ballt tycker jag... hehe

Skulle bli rätt irriterande .. en sån lampa lyser rätt mycket..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beorn
Mycket smart... fläktarna funkar säkert skitbra i vacuum.

blir svårt att åtgärda fel och byta ut härddiskar etc..

CCFL lysrören kommer nog att lysa starkt , blir nog som en stor glödlampa vet itne riktigt

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem

hade lite funderingar på en rätt så galen och dyr mod, kommer inte att genomföras av mig så länge jag inte vinner på lotto eller liknande.

tänkte såhär, om man köper några (måste räkna på hur många) jetmotorer som är till för modellflygplan och sätter dessa i botten på datorn och har en plåtbit förslagsvis under,
så borde man kunna få datorn att sväva i några sekunder, beroende på hur stor tank man har.

det skulla vara ganska häftigt om motorerna startade upp när datorn bootade och sedan svävade den de första 5-10 sekunderna som datorn är igång.

Lite uppmärksamhet man skulle få

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

jag har haft lite tankar på att med hjälp av riktigt biffiga magneter få burken att sväva fritt förutom några trådar som håller den i rätt läge så att den inte far i backen, men jag har lite aningar om att datorn kommer att få en massa fuffens för sig när den påverkas av så stark magnetism

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Vad sjuka och orealistiska ideer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
jag har haft lite tankar på att med hjälp av riktigt biffiga magneter få burken att sväva fritt förutom några trådar som håller den i rätt läge så att den inte far i backen, men jag har lite aningar om att datorn kommer att få en massa fuffens för sig när den påverkas av så stark magnetism

Hårddiskarna och eventuella disketter lär ju må bra.
Dessutom kommer skärmen att behöva stå minst en meter från datorn

Permalänk
Medlem

jo, det kändes ganska hopplöst...men är det jätteklurigt att skärma magneterna?
jag vet att det finns "kompensationsmagneter" att köpa till vissa högtalarelement, dock ej basar som jag hade tänkt använda mig av

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
jo, det kändes ganska hopplöst...men är det jätteklurigt att skärma magneterna?
jag vet att det finns "kompensationsmagneter" att köpa till vissa högtalarelement, dock ej basar som jag hade tänkt använda mig av

Vaddå? skulle en "kompensationsmagnet" ta ut magnetfältet från högtalaren? Då slutar ju den att fungera istället!?

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cypher
...
tänkte såhär, om man köper några (måste räkna på hur många) jetmotorer som är till för modellflygplan och sätter dessa i botten på datorn och har en plåtbit förslagsvis under,
så borde man kunna få datorn att sväva i några sekunder, beroende på hur stor tank man har.

det skulla vara ganska häftigt om motorerna startade upp när datorn bootade och sedan svävade den de första 5-10 sekunderna som datorn är igång.

Jag säger bara en sak. Du har ingen aning om hur svårt det är att få igång de motorerna, om du inte talar ducted-fan, men inte fan får du datorn att göra det på 1 sekund iaf kanske 10-15 minuter, om du gör det själv

Visa signatur

I dropped a coin in a changing machine... But nothing was changed =(