Köp av digitalkamera, Pixmania.com

Permalänk
Inaktiv

Köp av digitalkamera, Pixmania.com

Ska köpa en Konica Minolta Z3, och den är 500:- billigare på pixmania.com, än i den lokala fotoaffären jag var till, idag.

Så jag undrar om det är någon som har beställt från pixmania.com, och som kan säga om dom var bra eller om man ska beställa från någon annan onlinebutik eller köpa den i den lokala fotoaffären.

Permalänk
Medlem

Köpte en mp3 spelare därifrån, tog mindre än 48h.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Jag beställde min kamera därifrån, säger bara en sak TVEKA INTE!
frakten var as billig (framförallt med tanke på att det tas från Frankrike) och som sagt bra priset och dom finns i många länder så dom "lurar" en ju inte direkt, om man betalar med kortet direkt.

Hemkörning ända hem till dörren är oslagbar service tycker jag

Permalänk
Medlem

Även jag har köpt min digitalkamera därifrån. Tog inte många dagar.
Och som sagt så skickas det från frankrike med DHL, så man kan kolla vart paketet befinner sig. Och dem leverade det till dörren.

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Inaktiv

Ok, låter positivt. Ska köpa ett rabatpaket, som innehåller
Konica Minolta Z3, 512mb SD kort och en kameraväska.

http://www.pixmania.com/se/se/81598/art/konica-minolta/dimage...

Permalänk
Medlem

Hah, pixmania.

Beställde en mp3-spelare där, den skulle komma inom 48 timmar - det tog en vecka och så skrattade de åt mig när jag ringde o frågade var den var. Skall även nämnas att de sänkte priset på spelaren medan jag väntade på att den skulle komma men jag kunde absolut inte få några pengar för detta.. Fick dock fraktpengarna tillbaka.

Ligger inte denna tråd fel förresten?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Hah, pixmania.

Beställde en mp3-spelare där, den skulle komma inom 48 timmar - det tog en vecka och så skrattade de åt mig när jag ringde o frågade var den var. Skall även nämnas att de sänkte priset på spelaren medan jag väntade på att den skulle komma men jag kunde absolut inte få några pengar för detta.. Fick dock fraktpengarna tillbaka.

Ligger inte denna tråd fel förresten?

Denna tråd ligger inte fel alls

Läser kategoribeskrivningen:

Citat:

Mobiltelefoner, handdatorer, digitalkameror, MP3-spelare, tangentbord, skrivare, möss med mera

denna tråd handlar om att jag ska köpa mig en digitalkamera.

Permalänk
Medlem

finns ju i sverige för under 4lök med 512meg.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
finns ju i sverige för under 4lök med 512meg.

Var då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Denna tråd ligger inte fel alls

Läser kategoribeskrivningen:

denna tråd handlar om att jag ska köpa mig en digitalkamera.

Du har alltså redan bestämt dig för vilken kamera du ska köpa och nu undrar du var du ska köpa den?

Jag tycker detta låter som utmärkt ämne för Konsument - Butiksguiden.

Rätta mig gärna om jag har tolkat detta fel.

Permalänk
Medlem

använd pricerunner så hittar du.

och du ORMA läs dessa rader saxat från konsument butiksguiden.............

Kom ihåg att detta forum inte är till för köpråd av särskilda produkter.
Ska du köpa ett moderkort, fråga i moderkortsforumet.
Ska du köpa ett grafikkort, fråga i grafikkortsforumet.
Ska du köpa en digitalkamera, fråga i kringutrustning.
osv.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Canon Ixus 430 från pixmania, den skickades från Frankrike.
Tänk på att du inte lär få någon svensk bruksanvisning, du lär få den på Franska!
(Fick då jag, inte ens en engelsk version följde med!)

orma, sluta lek admin-wannabe, låt de RIKTIGA adminsen ta hand om det!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
Jag köpte min Canon Ixus 430 från pixmania, den skickades från Frankrike.
Tänk på att du inte lär få någon svensk bruksanvisning, du lär få den på Franska!
(Fick då jag, inte ens en engelsk version följde med!)

orma, sluta lek admin-wannabe, låt de RIKTIGA adminsen ta hand om det!

Manualen brukar finnas att ladda ner från tillverkarens hemsida.
Så det gör inget om den är på franska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
orma, sluta lek admin-wannabe, låt de RIKTIGA adminsen ta hand om det!

Oj, här var toleransnivån inte hög. jag tyckte bara att det var märkligt att en tråd om en kamera till 90% behandlade vilken affär trådskaparen skulle köpa den i (det var ju det han ville ha svar på?).
Men om fallet är så att sådana trådar hör hemma här så böjer jag mig för överheten och vi behöver inte diskutera mer i den frågan.

När det sen gäller Pixmania så tycker jag du, Override, ska kolla på de recensionerna de har fått på pricerunner. Betyget överlagt kan ju se väldigt bra ut men om du tittar närmare så kan du se att det är en hel del som är allt annat än nöjda. Dessa har dock sjunkit bort i mängden av alla mainstreamrecensioner.

http://se.pricerunner.com/retailer/5817/reviews

Permalänk
Hedersmedlem

Passar lite bättre här. *Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en kamera där, och det är mitt bästa Internet-köp på länge! Billigast på pricerunner och jag hade kameran i handen inom 36 timmar efter att jag tryckte på "beställ"!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag dom är dyra 200kr mer för en NIKON COOLPIX 4100 än expert...

Nej köper den från usa för 1200kr

Permalänk
Avstängd

Sitter själv och fundrar på att beställa från dom.Det dryga är att man inte har pengar

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Inaktiv

Har läst en del recensioner från köpare nu. Ska nog beställa från www.cyberphoto.se istället.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Har läst en del recensioner från köpare nu. Ska nog beställa från www.cyberphoto.se istället.

Jag läste dom också men inget som avskräcker mig inte tycker det är så dyrt på cyberphoto.se

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Jag läste dom också men inget som avskräcker mig inte tycker det är så dyrt på cyberphoto.se

Kameran jag ska köpa är bara 300:- dyrare på cyberphoto.se, det är inget som stör mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Kameran jag ska köpa är bara 300:- dyrare på cyberphoto.se, det är inget som stör mig.

300kr+frakt=99kr min var dock 113kr billigare med frakten inräknad

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Pixmania ha fungerat bra för mig.

Visa signatur

| Msi Mega Pc 465 | P4 2.8 Ghz | 512 mb ddr ram | His Radeon 9600xt 128mb | Western Digial 120 gb |

Permalänk
Avstängd

Sådär då är min Canon Powershot A400 beställd från Pixmania.com så får vi se när den dyker upp.Hoppas det sker under Onsdagen.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.alfadigi.com/ ligger generellt lägre i pris än cyberphoto, men jag har inga erfarenheter från dem

Permalänk
Medlem

Beställde en Ixus 40 med ett Sandisk Secure Digital 512mb Ultra II från www.fyndborsen.se för 3375:- Hittade den som nästlägsta pris på prisjakt. Elgiganten hade den för 20:- billigare men valde fyndborsen då dom hade minneskortet billigare 200:- än elgiganten.

Hoppas jag blir nöjd med Ixus 40. Nån som har erfarenhet utav den.