Permalänk
Medlem

MP3Mate.se

Tja!
Har precis beställt en Meizu E2 1Gb från mp3mate. ( www.mp3mate.se )

Blev lite osäker nu efteråt på företaget, så det inte är något lurt med det. Kan ju bara få kontakt med dem via mail och de verkar lite konstigt.

Någon som vet med sej vad det är för företag eller om du köpt något från den sidan med och vet att det är ett bra företag

MVH David

Permalänk
Medlem

Jag har hört massor om det företaget, dock är det bara bra saker. Kolla på kundomdöme om dem på pricerunner. Vad jag har föstått ska det vara ett riktigt bra företag men jag har själv aldrig beställt av dem så jag är inte säker.

Permalänk
Medlem

jag köpte min monolith från dem, hur bra service som helst! jag fattade inte hur man skulle få in ny uppdatering mailade 11 på kvällen och fick svar direkt! snacka om support priserna är ju riktigt låga oxå

Permalänk
Medlem

Okej. Har avbesställt min mp3 spelare från dem och ska eventuellt köpa mej en Sony lr så beställer jag från JPB SHop istället. Får se vad tiden utvisar

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

vad hände? meizun är ju billigare på mp3mate?

Permalänk
Medlem

Tänkte samma sak, vi gav ju bra kritik om företaget med =/ mysko...

Permalänk
Medlem

Kollade upp deras Orginisations nr och det var falskt eller något. Sen så var ju numret man kunde ringa till admin på sidan ej anträffbart de gånger jag ringde =/. Var ju lite tveksam till företaget från det att ja gick in på den första gången. Man vill ju veta vad det är för företag man handlar genom. Tydligen så gäller inte den garantin som de står på sidan, tro det eller ej.

Kommer köpa mej en JOS Mp-130 eller den Sonyn som ser lite missbildad ut på ena hörnet

Permalänk
Medlem

jag kollade upp organisationsnummret och det var inget konstigt alls, vad menar du? mp3mate.se ägs av krinor sweden står det. vad menar du med att garantin inte gäller? du har alltid garanti hos en återförsäljare när du handlar där, konsumentköplagen.

Har aldrig ringt dem så jag vet inte om de är dåliga på att svara i telefonen, men jag har många polare som handlat från dem och de är alla nöjda! verkar på något sätt dumt att betala mer nån annastans i onödan....

Meizun är ju klart bättre val än sonyn och eller josen, läs testet på nordichardware! fast bäst är ju monolith mx 7010 såklart, min älskling i borstat aluminium.

Permalänk
Medlem

Får se om jag håller med dig willian angående bästa mp3-spelare när jag får min ifp-999, troligtvis så kommer jag inte att göra det... =P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerM
Kollade upp deras Orginisations nr och det var falskt eller något. Sen så var ju numret man kunde ringa till admin på sidan ej anträffbart de gånger jag ringde =/. Var ju lite tveksam till företaget från det att ja gick in på den första gången. Man vill ju veta vad det är för företag man handlar genom. Tydligen så gäller inte den garantin som de står på sidan, tro det eller ej.

Kommer köpa mej en JOS Mp-130 eller den Sonyn som ser lite missbildad ut på ena hörnet

Hej HerM,

Det är absolut ingenting skumt med vårat orgnr: 969696-0971, vi blev registrerade hos bolagsverket 2003-10-xx och alla uppgifter som du kan få via www.bolagsverket.se stämmer.

Numret till våran webbansvarige står här http://www.mp3mate.se/catalog/info_pages.php?pages_id=5 och han svarar mellan kl. 10:00-17:00.

Gällande garantin så vet jag inte riktigt vad du menar, naturligtvis lämnar vi garanti på alla mp3-spelarna som som vi säljer och även på våra tillbehör.

I ditt fall så fick vi in din beställning igår vid 22:00, ca: 5-10 minuter senare kom det ett till mail ifrån dig där det stod så här:

"Annurlering av denna order. Skriftlig bekräftelse önskas.

Är ej myndig och har ej tillåtelse till att köpa denna produkt.

Bekräftas snarast!"

Eftersom vi satt och uppdaterade våran webbshop då så svarade vi direkt på ditt meddelande och sa att det går bra att beställa om du har målsmans tillåtelse, vi sa också att vi naturligtvis kunde annulera ordern om du fortfarande ville det.

Kl. 07:19:22 (idag) fick vi detta mail:

"Tja,
Ja vore bra om ni kunde göra detta. Får ursäkta för detta extra jobb. Du kan väll maila mig igen när beställningen är annulerad. // David"

Vi svarade att vi skulle annulera ordern direkt.

Jag har snackat med våran webbansvarige och han har inte fått några samtal ifrån dig, och han kan inte heller se att han har några missade samtal. Så vi förstår inte riktigt vad du är ute efter när du skriver så här om oss.

Med vänliga hälsningar,

Visa signatur

MP3MATE.SE

Permalänk
Medlem

Det känns mycket bra att ett företag är så här måna om sina kunder. Mycket bra mp3mate.se ! Kanske blir även jag inom en snar framtid kund hos er

Permalänk
Medlem

Mm det ger ett seriöst intryck, dock har jag haft det intrycket sedan länge då ett flertal har rekommenderat mig att köpa därifrån.

Permalänk
Medlem

MP3MATE kan jag verkligen rekommendera!
Fick mailsvar samma dag. Leverans av min MEIZU E2 inom 24 timmar
Det kallar jag för service! Man är ju inte direkt bortskämd med företag som är måna om sina kunder.

Permalänk
Medlem

HerM, lite paranoid kanske?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

herm: du bör nog helst handla i butik, internet är en farlig och mycket skrämmande värld

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att han är försiktig iaf...

Permalänk
Medlem

jag menade inget illa, bara skämtade

Permalänk
Medlem

Okej. Aah. får be om ursäkt för de jag har skrivit då, men när ja kollade org.nr så komm ja in på nått annat. Har juh handlat på internet butiker förut där det stått lite mer telefon nummer osv på hemsidan.

Har iaf köpt mej en Sony NW-E99 på 1Gb idag och vi får väll se hur den funkar, annars blir det nog en från mp3mate i framtiden. Eller så får ja be broder om att köpa sin därifrån

Permalänk
Medlem

Jag är ny kund där
Blev kär i monolithen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar mp3 mate starkt!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

jag beställde precis den nya monolith slide från dem! den borde komma på tisdag jippie!

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

ska osså beställe en slide därifrån blev lite nojjig först när jag såg tråden

Visa signatur

2800+@3200+ - 2x 512mb 3200 samsung - club3d 9800pro 128mb - A7N8Xdeluxe gd - Antec sonata

Permalänk
Medlem

Beställde just en MP-109 därifrån, Verkar vara ett mycket bra företag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av www.mp3mate.se
Hej HerM,

Det är absolut ingenting skumt med vårat orgnr: 969696-0971, vi blev registrerade hos bolagsverket 2003-10-xx och alla uppgifter som du kan få via www.bolagsverket.se stämmer.

Numret till våran webbansvarige står här http://www.mp3mate.se/catalog/info_pages.php?pages_id=5 och han svarar mellan kl. 10:00-17:00.

Gällande garantin så vet jag inte riktigt vad du menar, naturligtvis lämnar vi garanti på alla mp3-spelarna som som vi säljer och även på våra tillbehör.

I ditt fall så fick vi in din beställning igår vid 22:00, ca: 5-10 minuter senare kom det ett till mail ifrån dig där det stod så här:

"Annurlering av denna order. Skriftlig bekräftelse önskas.

Är ej myndig och har ej tillåtelse till att köpa denna produkt.

Bekräftas snarast!"

Eftersom vi satt och uppdaterade våran webbshop då så svarade vi direkt på ditt meddelande och sa att det går bra att beställa om du har målsmans tillåtelse, vi sa också att vi naturligtvis kunde annulera ordern om du fortfarande ville det.

Kl. 07:19:22 (idag) fick vi detta mail:

"Tja,
Ja vore bra om ni kunde göra detta. Får ursäkta för detta extra jobb. Du kan väll maila mig igen när beställningen är annulerad. // David"

Vi svarade att vi skulle annulera ordern direkt.

Jag har snackat med våran webbansvarige och han har inte fått några samtal ifrån dig, och han kan inte heller se att han har några missade samtal. Så vi förstår inte riktigt vad du är ute efter när du skriver så här om oss.

Med vänliga hälsningar,

'

Pwned!
Btw: Är det inte "olagligt" att publicera dessa som är mellan kund och företag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerM
Okej. Aah. får be om ursäkt för de jag har skrivit då, men när ja kollade org.nr så komm ja in på nått annat. Har juh handlat på internet butiker förut där det stått lite mer telefon nummer osv på hemsidan.

Har iaf köpt mej en Sony NW-E99 på 1Gb idag och vi får väll se hur den funkar, annars blir det nog en från mp3mate i framtiden. Eller så får ja be broder om att köpa sin därifrån

Men du är ju inte myndig för att handla på internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
'

Pwned!
Btw: Är det inte "olagligt" att publicera dessa som är mellan kund och företag?

Han avbeställde ju, då är han inte en kund?

Nej men så länge det dom skriver ut inte har att göra med känsliga uppgifter så ska det inte vara nått problem.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av www.mp3mate.se
I ditt fall så fick vi in din beställning igår vid 22:00, ca: 5-10 minuter senare kom det ett till mail ifrån dig där det stod så här:

"Annurlering av denna order. Skriftlig bekräftelse önskas.

Är ej myndig och har ej tillåtelse till att köpa denna produkt.

Bekräftas snarast!"

Eftersom vi satt och uppdaterade våran webbshop då så svarade vi direkt på ditt meddelande och sa att det går bra att beställa om du har målsmans tillåtelse, vi sa också att vi naturligtvis kunde annulera ordern om du fortfarande ville det.

Kl. 07:19:22 (idag) fick vi detta mail:

"Tja,
Ja vore bra om ni kunde göra detta. Får ursäkta för detta extra jobb. Du kan väll maila mig igen när beställningen är annulerad. // David"

Vi svarade att vi skulle annulera ordern direkt.

Jag har snackat med våran webbansvarige och han har inte fått några samtal ifrån dig, och han kan inte heller se att han har några missade samtal. Så vi förstår inte riktigt vad du är ute efter när du skriver så här om oss.

Med vänliga hälsningar,

Detta visar sig var JÄVLIG oseriöst, man postar INTE mail från sina kunder på ett öppet forum. Ifall jag kommer köpa en MP3 så blir det inte från dessa jönsar.

(edit) Såg just Oli post och jag tror inte detta är olagligt, men det behövs inte mycket mer för att det ska bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Detta visar sig var JÄVLIG oseriöst, man postar INTE mail från sina kunder på ett öppet forum. Ifall jag kommer köpa en MP3 så blir det inte från dessa jönsar.

(edit) Såg just Oli post och jag tror inte detta är olagligt, men det behövs inte mycket mer för att det ska bli.

Man sitter väl inte och hittar på saker om företag för att framställa dom i dålig dager bara för att man själv klantat till det?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Man sitter väl inte och hittar på saker om företag för att framställa dom i dålig dager bara för att man själv klantat till det?

Det är inte olagligt att ljuga, dock så ser jag det som en oerhörd brist i deras policy om personuppgifter osv. att lägga ut mail som de fått från sina kunder.
Hur ska man kunna lita på ett företag som lämnar ut dessa mail, för att de mist en kund.

Verkar oerhört omoget att göra detta som nått slags "slag i ansiktet", då kunden har flera lagar bakom sig som stöder att hon avbeställer om det är så hon vill. Vilka lagar/"vett" stöder ert handlande?
Snart får väl vederbörande kund porrmail då mp3mate delat ut de kanske?

Skäms!