Datorn startar om och jävlas... igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frrr
jag har en Kingmax superRam 512mb sticka...

Då kan det vara så att våra RAM-minne är trasiga.

Men jag kan ju testa att sätta i ett Geforce 3 Ti200 istället, så kan vi se om det är mitt grafikkort som jävlas. Vad tror ni om den idén?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

är inte ditt system ett pci-e?

Kolla memchk ang minnerna. Det behöver man inte någon diskett till

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Det är många som har fått problem med BAD POOL HEADER och för många har det varit USB som strulat till det. men kan mycket väl vara något annat.

IRQL NOT LESS OR EQUAL = Ljudkortsdrivrutiner brukar vara boven när man får detta. men som sagt, kan mycket väl vara nå annat =P
men prova uppdatera ljudkortsdrivarna

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Frantic: Nej, AGP.

Vansinne: Jag har integrerat AC'97, och jag har uppdaterat moderkortsdrivrutinerna. Men jag kan kolla om det finns några AC'97-drivrutiner.

Nu har den inte startat om sen i natt i alla fall =/

EDIT: Vansinne: Fyra av mina åtta USB-portar fungerar faktiskt inte. Är det något med det?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

hmm har faktiskt inte kollat mina usb... men ska göra det. alltså är det usb drivarna som brukar ligga och störa då eller ?... man kan ju alltid hoppas att felet börjar ringas in

/Fredrik

Permalänk
Medlem

Jag har i alla fall uppgraderat mina AC'97-drivisar. Och än har den inte startat om. Men jag ska ha på datorn över natten, och har den inte startat om då är den nog fixad. För den brukar alltid starta om om jag har haft den på på natten.

Hoppas, hoppas, hoppas. Jag återkommer med rapport imorgon.
EDIT: Nej, tyvärr. Den har startat om i natt. När den startatom står det "Datorn har återställts efter ett allvarligt fel" och om jag skickar felrapporten kommer denna upp: http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=06b35da1-fdc6-4...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

synd att det inte löstet sig.... har inte hittat felet själv heller

/Fredrik

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma jävla problem som dig. typ.

Dock fick jag det nu när jag bytte moderkort. Har testat typ allt men inget hjälper. Blir tokig.

Jag får DIREKT fel i Prime95. Dock fungerar memtest hur bra som helst.
Har ni testat prime?

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Medlem

jag har inte testa prime95...vad är det? och var får man tag på det ?.....
är duktigt orutinerad...

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s3pTiC
jag har exakt samma jävla problem som dig. typ.

Dock fick jag det nu när jag bytte moderkort. Har testat typ allt men inget hjälper. Blir tokig.

Jag får DIREKT fel i Prime95. Dock fungerar memtest hur bra som helst.
Har ni testat prime?

Ojojoj! Tell me more! Vad har du för datordelar? Du råkar inte ha ett MSI K8N Neo och/eller 6800NU?

Jag har inte testat Prime95.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

tjoho har det fixat sig ? eller bootar den om sig fortfarande själv har jag inmte fått till det..

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frrr
tjoho har det fixat sig ? eller bootar den om sig fortfarande själv har jag inmte fått till det..

/Fredrik

Nepp, tyvärr har jag ingen aning om vad jag ska göra... Antigen leva med det eller lämna in den =/

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

hej! Jag har samma moderkort som dig JoBBI, och hade me samma fel. Jag fick fram det där med ircq equal eller vad det nu va. Men det där felet hände inte alls ofta.
Jag kollade på en drivrutins hemsida där man kunde se vilka drivisar som var gammla, och givitvis kom det upp att mina ljudkorts drivisar var gammla. Har samma som du där me. Läste att någon sa att det kunde vara ljudkorts drivisarna. Har inte haft felet sen jag uppdaterade dessa, hmm, jag tror jag gjorde det i förrgår :D. Fast som sagt, det hände inte alls ofta.

Hoppas ni lyckas fixa det

/Biosvirus

Edit: Fick den jiffla rutan igen :@, jag testade klocka min 64a från 2,2 Ghz till 2,4Ghz. Ökade även vcoren. När jag haft det så i 30 sec, stängdes dator av mdn samma meddelande "Ircq equal och nåt annat" Jag är ganska säker på att det är mitt ram minne som krånglar ={

Permalänk

hejsan, Jag har samma moderkort som dig och nätagg fast msi 6800GT 256 ddr3. Jag fick bluescreen förut men jag formaterade och det försvann men det startar fortfarande om. Är det ingen som vet hur man ska göra för att slippa sånt?

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk

jag har haft ett liknande problem med blåskärmar med samma meddelande som ni nämner, lyckades inte lösa problemet själv så jag lämnade in datorn. Det visade sig att det ram minnet jag köpte var 1 nanosekund för snabbt för min AMD processor...i alla fall enligt datorbutiken, efter det att jag haft den inlämmnad så gick den fint......tills blixten slog ner och tog moderkortet.

Visa signatur

[ Thermaltake XaserIII Lanfire VM2000 | Q-TEC 450W ATX Gold | Barton 2800+ @ ~2,08G] [ Chaintech CT7NJL6 | TwinMOS DDR PC3200 1024MB | Chaintech G-Force SA6800 128MB ]

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat ljudkortsdrivrutinerna (AC'97) och det hjälpte inte ett dugg. Men jag får aldrig IRCQ_NOT_LESS_OR_EQUAL längre, eftersom jag byglade om DVD-spelaren. Nu är det bara BAD_POOL_HEADER

Formatering hjälpte inte. RAM-minnet är Corsair Value, och det borde ju funka bra.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

tjoo!
har kommit på att om jag loggar in i windows. ( alltså förut har jag hafft bara ett konto så jag komme rin direkt) så då får jag upp "Datorn har återställts efter ett allvarligt fel osv.." och om jag skickar felrapporten så får jag upp " Error caused by a device driver" så då borde det ju vara nått mjukvarufel eftersom windows tror det... eller vad tror ni ?

JoBBi. vad får du för meddelande? om du får nått..

/Fredrik

Permalänk

vad jag vet så brukar det oftast bli bra om man installerar nyaste drivrutinerna.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Jo, jag får det där meddelandet om "Error caused by a device driver", men jag har installerat nya grafikkortsdrivrutiner, moderkortsdrivrutiner och ljudkortsdrivrutiner. Dessutom har jag uppdaterat BIOS. Och formaterat.

Varken mitt GeForce 3 eller Voodoo 3 passade i dator rent fysiskt.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jo, jag får det där meddelandet om "Error caused by a device driver", men jag har installerat nya grafikkortsdrivrutiner, moderkortsdrivrutiner och ljudkortsdrivrutiner. Dessutom har jag uppdaterat BIOS. Och formaterat.

Varken mitt GeForce 3 eller Voodoo 3 passade i dator rent fysiskt.

ok..

Permalänk

har frågat datorbutiken, och alla som har det problem ska testa köra memtest. Om ni får fel, så testa ändra spänningen till 2,7 eller 2,8. Om ni inte får fel, så testa byta till ett annat nätagg

/Biosvirus

Permalänk
Medlem

ingen av er som testat att uppdatera grafikortets bios? Kanske en longshot men man vet aldrig. Sen kan ni ju alltid kolla så att ni inte har någon irq-krock mellan olika enheter. Varje enhet ska ha eget irq nummer. kolla i systemhanteraren.

I feel sorry for you guys

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fivenine
ingen av er som testat att uppdatera grafikortets bios? Kanske en longshot men man vet aldrig. Sen kan ni ju alltid kolla så att ni inte har någon irq-krock mellan olika enheter. Varje enhet ska ha eget irq nummer. kolla i systemhanteraren.

I feel sorry for you guys

Tack för medlidandet

Jag har inte testat att uppdatera grafikkorts-BIOS (jag vågar inte riktigt), men jag kanske borde testa.

Angående IRC-krock har jag kollat, och det står att det inte ska spela någon roll, för moderkortet hanterar någon h4x-grej så man inte behöver bry sig om det.

Biosvirus: Jag har inte orkar Memtesta då jag inte har någon diskettstation, men jag kanske blir tvungen att slita ut en ur den andra datorn om det är nödvändigt.
Men jag kan omöjligt tro att det är nätagget. Men det klart, i datorernas värld är tamigfan allt möjligt...

Aja, nu får jag gå och lägga mig och mumla svordomar, halvt vaken, halvt sovandes...
Urk.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

JoBBi, jag har inte heller någon fungerande diskettstation i min dator. Jag har den som exe fil, så du inte behöver någon diskettstation.

Gå in på min hemsida:

http://biosvirus.no-ip.com/index.htm

Sedan väljer du Downloads, och där hittar du memtest 3.1. Tryck på bilden för att ladda ner det.

/Biosvirus

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel som ni andra.
På blåskärmen står det
irq not less eller hur det nu är
eller atapi något
eller usb
eller bara en massa nummer

Jag har inte samma trylar i min burk som ni. Sitter med en amd xp 2000 512 corsair ddr samsung quantum hdd och ett asrock k7vt2 samt ett geforce 4 mx420 graffe kort.

Har provat med att stoppa i lite olika saker för att se om nått inte funkar.
3 olika minnen (olika storlek och tillverkare)
3 olika hdd (olika storlek och tillverkare)
1 graffekort
bytt mellan brännare och dvd

Så det börjar kännas lite lönlöst faktiskt, har provat att uppdatera alla drivare och men utan resultat. Har kört mem test och en massa andra saker men utan at få något fel mess.

Jaja jag gör nog ingen klokare men med lite tur så tittar det in någon som har lyckas lösa detta problem...

Permalänk

men du har inte testat att byta nätagg ?

Permalänk
Medlem

Nepp det stämmer nätagget är väl det enda som inte är testat...
Har ett macrow eller något sånt på 300watt.
Fan ska man bli tvungen att fixa fram ett nytt sånt nu också.

Har föresten försökt att köra sweclockers program för irq not less or equal men får bara att mitt xp är på fel språk och jag hittar inte någon som funkar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biosvirus
JoBBi, jag har inte heller någon fungerande diskettstation i min dator. Jag har den som exe fil, så du inte behöver någon diskettstation.

Gå in på min hemsida:

http://biosvirus.no-ip.com/index.htm

Sedan väljer du Downloads, och där hittar du memtest 3.1. Tryck på bilden för att ladda ner det.

/Biosvirus

Den ligger nere Men jag ska kolla senare.

T-Man: Jag har Win XP Pro på svenska, så det där programmet som finns för nedladdning här på Sweclockers fungerar inte för mig heller. Men det är konstigt att ingenting fungerar för dig när du bytt så mycket. Då måste det ju vara något med moderkortet.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Ledsen JoBBi. Hade lite strul då :(. Den är uppe nu och kommer vara uppe till 22.00 ikväll

Permalänk
Medlem

Joddi Ja moderkort eller nätagg men skulle inte tro att det är nätagget för jag har hållit på med lite semasterfilmer och har då haft 5 hdd med ett kontrollerkort i datorn men nu har jag bara en hdd och inget kontroller kort, om datorn orkade med det så borde den ju funka nu tycker man ju. Så det troligaste är nog moderkortet tycker jag, ska se om jag får tag på ett nytt att testa med..

Har programet irq_not_less_or_equal.exe funkat och tagit bort alla problem för någon?
Jag kan ju inte ens formatera om som det är just nu, när installationen ska starta så får jag blåskärm varje gång