World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Okej, några nybörjarfrågor om shamans.

1. Vad rekommenderas? Mace/shield eller staff?
2. Hur ser en bra/standarduppbyggnad ut när det gäller talents? Vad att tänka på?
3. Vilka skills är "bäst"? Några man kan skippa på en gång så man slipper slösa mynt?
4. Imbues, vilka är bra? Är totems nödvändiga öht, och vad ska man satsa på i så fall?
5. Totems, vilka är bra? Är totems nödvändiga öht, och vad ska man satsa på i så fall?
6. Vad är shamans styrka och svaghet?
7. Övrigt? Synpunkter, förslag osv mottages gärna om shamans!

Hej!

Jag har själv lirat upp en Shaman till level 31 och lirar på Shattered Hands, lirar du också där så sök gärna mig om hjälp, heter Ktzul, jag ska försöka svara på dina frågor och ge dig mina åsikter och hur jag spelar.

1. Jag kör med ett snabbt vapen, just nu en snabb yxa och en sköld, varför vapnet ska vara snabbt får du reda på senare.

2. Talents är helt beroende på hur du vill spela, vill du vara en caster eller köra melee? jag kör melee och här är min build:
----------------------------
Restoration Mastery
Improved Healing Wave Rank 5
Tidal Focus Rank 5
Improved Reincarnation Rank 2
Totemic Focus Rank 5
Combat Endurance Rank 1
Improved Lesser Healing Wave Rank 5
Restoration Total: 23

Enhancement Mastery
Shield Specialization Rank 5
Thundering Strikes Rank 5
Improved Ghost Wolf Rank 2
Improved Lightning Shield Rank 3
Anticipation Rank 5
Flurry Rank 5
Parry Rank 1
Improved Windfury Weapon Rank 2
Enhancement Total: 28

Total Points Spent: 51
Level Required: 60
------------------------------
Detta är alltså en build för en melee-snubbe som gärna healar och kastar ut totems samtidigt som han bankar ner fienderna jättefort.

3. Vilka skills som är bäst tycker jag man själv får avgöra, det är vilka som passar din stil, själv skippar jag det mesta i början och tar det nödvändigaste, några skills du definetivt borde välja är Earth Shock, Frost Shock och Flame Shock då dessa skills används flittigt i pvp för att få den första träffen, funkar även bra i PvE också, satsa även bara pengar på dom totems som du anser är nödvändiga, jag skippar själv såna som ger resistence osv tills senare då jag har bättre med pengar.

4. Imbues, testa runt lite, köp en av varje rank 1 och kör med dom lite mot mobar och känn vilken du tycker ger bäst damage osv, själv körde jag med Rockbitter tills jag fick Windfury. Windfury är så sjukt bra och det är därför du ska ha ett snabbt vapen så windfury utlöser sig oftare.

5. Totems jag använder mig mest av är Earthbind, Stoneskin, Strenght of the Eart, Magma totem och healing totem. Dom flesta totems är i princip bra, dom har alla sitt syfte och man använder dom nog alltid minst en gång mot olika mobar.

6. Shamans styrka är dom snabba och bra instacast-spellsen och totems såsom earthbind om man nu tänker främst på pvp-biten, i PvE funkar dom också alldeles utmärkt och i grupper är dom ännu bättre.

7. Som jag sa innan, försök skaffa en snabbt vapen med speed på under 2.0 och en bra sköld så lever du länge.

Hoppas du är nöjd med svaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Kan du rekomendera något bra mod för att kolla detta?
Det sura är att jag inte tycker det går speciellt snabbt att döda fiender. Ok, jag är väl otålig men jag skall prova att gå ner på lvl 26-29 och springa runt som en galning. Det får bli Raven hill med alla odödingar som jag kan ösa Exorsism på. Det tråkiga är att det är mycket folk där som gör quests... kan se det framför mig hur griniga dom blir när jag "rensar" kyrkogården.

Det är nästan som om lvl runt 30 är en "transportsträcka" till nästa land. Man har för låg lvl för att köpa tillräkligt bra vapen och rustning för att klara de quest som finns och man har för hög lvl för att få bra med xp. Kände det likadant runt lvl 12.

Ne, det är bara för att du inte utforskat nåt.
Southshore finns massa quest runt din lvl, samma med desolace, stonetalon finns det endel men det kanske är lite lägre, arathi finns det också några quests runt lvl30...
Och runt lvl12 finns ju både westfall och loch modan.

Jag är lvl33 Human Mage, questar just nu på massa ställen. Questloggen blir fan full hela tiden
WoW är väldigt kul men det är synd att det är så repetivt och xp-drivet.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Fan vad kul det ÄR!!!!!!
http://up2.fastuploads.com/82682320_12.jpg
http://up2.fastuploads.com/94887850_13.jpg

Fick död på massor med byfolk

Dödae massor med små spelare ~lvl20
Sen kom en jädrans shaman och en Warrior lvl 55.. Och dödade mig =(

Haha, gjord exakt samma sak för några dagar sedan, hur kul som helst!

Permalänk
Medlem

Körde igenom Zul'Farrak ikväll, blev lite kaos i slutet må jag säga när värsta horden med troll kom springandes upp för trappan.
Hela partyt dog och vi hade inte tid för ett nytt försök, bättre lycka imorgon får man hoppas.

Ett par troll som som ska upp (kom fler än vad som syns där):

Första vågen:

Ganska underhållande strid.

Bossen i Uldaman var rätt kul också. Han väcker fler och fler av sin lilla arme av stensoldater under stridens gång, blev lite hektiskt mot slutet. Fick tyvärr inga screenshots under själva fighten.

Och nej, vi lyckades inte med vårt trepersoners party.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Du verkar ha någon konstig bugg som gör att chatfönstret blir suddigt.

Permalänk
Medlem

Satan vad irriterande... igår la jag ner 3 timmar på att klara en quest som sträkte sig över 4 länder. När jag skulle klara del 4 så var det hordes som "campade" mitt bland elitfienderna så att det fanns ingen möjlighet att klara det. Hatar när hordes sitter och lurar runt quests som dom vet att folk försöker klara. Dom vågar fasen inte visa sig förän alla aliance är väldigt skadade.
Drar dit någon annan dag istället. Vi var 3 aliance mot 6-7 horde i samma lvl.

PS
kul att bli attackerad av 2 st 16 lvl undead när man själv är lvl 30 det blev jag på vägen till questen. Trodde dom att dom verkligen skulle vinna?? Hihihi.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa.

Är i Darkshore, längst norr ut finns det monster (samma som i grottan vid cliffspring river), kommer inte ihåg namnet, men det är dom blå sjö-monstrena med 3-uddsvapnet.
När dom gör sitt väsande ljud vid attack så blådumpar min dator, VARJE gång.

Ljudkort: Hercules Fortissimo III 7.1, har testat både senaste samt medföljande drivisar, samma fel. Kör med surroundinställningar.

Någon som har tips?

Visa signatur

SYSTEM ERROR, smash your head against the keyboard to continue

Permalänk
Medlem

Någon Paladin på warsong servern här? Som vill hjälpa en stackars level 22 paladin att klara "The test of rightenous" Har klarat 3 utav 4 uppdrag, men det sista är mitt inne i Silverpine, alltså Horde land.. Har enorma problem med att klara det!

Ingen som kan tänkas att följa med på en tripp ikväll??

Permalänk
Medlem

Spelar inte på Warsong tyvärr. Klarade det uppdraget solo igår, men då är jag level 30 Det var lite surt att bli attackerad av 30 lvl horde (spelare) på vägen dit... Ett tips... om du lyckas att frigöra gubben som skall låsa upp porten så ställ dig i trappan ut till gården, tajma så att du kan rusha ut till fontänen och in snabbt till stallet och enbart få 2 mobs efter dig. Klarar du döda 2 mobs kommer du klara detta.

Jag har därimot STORA problem att hitta kor gem, jag går runt i grottan och dödar dessa fiskmänniskor och "taurens" men dom droppar aldrig några kor gem. Skall man in i teleporten?? Det finns ju en sådan men lvl 25 eliter på baksidan. Är det dom man skall döda?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Hej!

Jag har själv lirat upp en Shaman till level 31 och lirar på Shattered Hands, lirar du också där så sök gärna mig om hjälp, heter Ktzul, jag ska försöka svara på dina frågor och ge dig mina åsikter och hur jag spelar.

1. Jag kör med ett snabbt vapen, just nu en snabb yxa och en sköld, varför vapnet ska vara snabbt får du reda på senare.

2. Talents är helt beroende på hur du vill spela, vill du vara en caster eller köra melee? jag kör melee och här är min build:
----------------------------
Restoration Mastery
Improved Healing Wave Rank 5
Tidal Focus Rank 5
Improved Reincarnation Rank 2
Totemic Focus Rank 5
Combat Endurance Rank 1
Improved Lesser Healing Wave Rank 5
Restoration Total: 23

Enhancement Mastery
Shield Specialization Rank 5
Thundering Strikes Rank 5
Improved Ghost Wolf Rank 2
Improved Lightning Shield Rank 3
Anticipation Rank 5
Flurry Rank 5
Parry Rank 1
Improved Windfury Weapon Rank 2
Enhancement Total: 28

Total Points Spent: 51
Level Required: 60
------------------------------
Detta är alltså en build för en melee-snubbe som gärna healar och kastar ut totems samtidigt som han bankar ner fienderna jättefort.

3. Vilka skills som är bäst tycker jag man själv får avgöra, det är vilka som passar din stil, själv skippar jag det mesta i början och tar det nödvändigaste, några skills du definetivt borde välja är Earth Shock, Frost Shock och Flame Shock då dessa skills används flittigt i pvp för att få den första träffen, funkar även bra i PvE också, satsa även bara pengar på dom totems som du anser är nödvändiga, jag skippar själv såna som ger resistence osv tills senare då jag har bättre med pengar.

4. Imbues, testa runt lite, köp en av varje rank 1 och kör med dom lite mot mobar och känn vilken du tycker ger bäst damage osv, själv körde jag med Rockbitter tills jag fick Windfury. Windfury är så sjukt bra och det är därför du ska ha ett snabbt vapen så windfury utlöser sig oftare.

5. Totems jag använder mig mest av är Earthbind, Stoneskin, Strenght of the Eart, Magma totem och healing totem. Dom flesta totems är i princip bra, dom har alla sitt syfte och man använder dom nog alltid minst en gång mot olika mobar.

6. Shamans styrka är dom snabba och bra instacast-spellsen och totems såsom earthbind om man nu tänker främst på pvp-biten, i PvE funkar dom också alldeles utmärkt och i grupper är dom ännu bättre.

7. Som jag sa innan, försök skaffa en snabbt vapen med speed på under 2.0 och en bra sköld så lever du länge.

Hoppas du är nöjd med svaren.

Tack, det var precis ett sådant här svar jag var ute efter!

Jag följer nog ditt exempel och kör på en snabb melee-gubbe. En fråga bara, man förlorar inget med att skippa elemental combat då? Jag har läst att shaman har dålig mana, och bästa vore att satsa på enchantment. Nu klarnade även vilket vapen jag ska ha, samt att skölden är viktig.

Jag har varit mycket tveksam på min shaman, men nu har jag ett mål att gå efter.

En fråga, behöver shaman kosta på sig pengar med en mount eller duger ghost wolf?

Addar dig sen (heter själv Kheggz, typiska hordenamn så fienden vet vem de möter ).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Spelar inte på Warsong tyvärr. Klarade det uppdraget solo igår, men då är jag level 30 Det var lite surt att bli attackerad av 30 lvl horde (spelare) på vägen dit... Ett tips... om du lyckas att frigöra gubben som skall låsa upp porten så ställ dig i trappan ut till gården, tajma så att du kan rusha ut till fontänen och in snabbt till stallet och enbart få 2 mobs efter dig. Klarar du döda 2 mobs kommer du klara detta.

Jag har därimot STORA problem att hitta kor gem, jag går runt i grottan och dödar dessa fiskmänniskor och "taurens" men dom droppar aldrig några kor gem. Skall man in i teleporten?? Det finns ju en sådan men lvl 25 eliter på baksidan. Är det dom man skall döda?

Mina droppade korgems på första.. Men du måste ju ta questen utav han i darkshore innan dom droppar. För jag gjorde också misstaget att jag sprang ditt direkt, och då droppade dom inget, sen sa en att jag vart tvungen att hämte det questet!

Har inte heller haft problem med dom andra.. men i Silverpine.. fy fan!

Permalänk
Medlem

Om man har lirat med 10-dagars account, kan man då köpa game-cards och fortsätta lira då? Eller måste man köpa spelet?

Permalänk
Medlem

Timecards ska fungera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Mina droppade korgems på första.. Men du måste ju ta questen utav han i darkshore innan dom droppar. För jag gjorde också misstaget att jag sprang ditt direkt, och då droppade dom inget, sen sa en att jag vart tvungen att hämte det questet!

Har inte heller haft problem med dom andra.. men i Silverpine.. fy fan!

Mjo jag har fått questet av darkelf i Darkshore. Frågan är bara om jag behöver gå igenom teleporten så jag måste döda Eliterna på 25 lvl på andra sidan? Jag gissar att det är så efter jag läst topics på Thottbot. Igår var dom här tunnlarna fulla med Hordes som dödade oss ( 3 aliance mot 5-6 hordes) hela tiden så jag hoppas att det är lättare (hordefritt) idag.
Frågan är om jag orkar springa hela den vägen igen..... och upptäcka att hordes campar tunnlarna igen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag sprang inte in i teleporten, utan bara simmade under vattnet, in i grottan - dödade en, droppade, sen sprang jag därifrån med horde i hasorna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Om man har lirat med 10-dagars account, kan man då köpa game-cards och fortsätta lira då? Eller måste man köpa spelet?

Andron har fel. du måste aktivera kontot med en retail-cdkey först. köpa spelet alltså.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Tack, det var precis ett sådant här svar jag var ute efter!

Jag följer nog ditt exempel och kör på en snabb melee-gubbe. En fråga bara, man förlorar inget med att skippa elemental combat då? Jag har läst att shaman har dålig mana, och bästa vore att satsa på enchantment. Nu klarnade även vilket vapen jag ska ha, samt att skölden är viktig.

Jag har varit mycket tveksam på min shaman, men nu har jag ett mål att gå efter.

En fråga, behöver shaman kosta på sig pengar med en mount eller duger ghost wolf?

Addar dig sen (heter själv Kheggz, typiska hordenamn så fienden vet vem de möter ).

Jo visst förlorar man lite när man skippar Elemental, men det är lite extra damage i dina offensiva spells och totems vilket jag anser inte är en stor förlost eftersom builden går ut på att du ska göra damage och bara låta dina totems buffa dig. Shaman har ganska kass mana, men genom att läggaa talentpoints på Tidal Focus och Totemic Focus så får man över ganska mycket mana.

Båda Ghost Wolf och Mount är bra.
Ghost Wolf har bara 1 sekund cast time om man lägger talentpoints på improved ghost wolf vilket gör den skitbra till att använda om man måste fly i strid, mount har ju lite längre cast time men springer fortare så mount används för att springa till ställe osv och ghost wolf används när man måste fly, ghost wolf är även schyst för man får den ganska tidigt, så man springer fort mellan städer redan vid låg level, så mitt tips är, använd båda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Fan vad kul det ÄR!!!!!!

Fick död på massor med byfolk

Dödae massor med små spelare ~lvl20
Sen kom en jädrans shaman och en Warrior lvl 55.. Och dödade mig =(

Humpf, klart du blir dödad när du mesar dig genom att döda massa low-lvl:s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Fan vad kul det ÄR!!!!!!
http://up2.fastuploads.com/82682320_12.jpg
http://up2.fastuploads.com/94887850_13.jpg

Fick död på massor med byfolk

Dödae massor med små spelare ~lvl20
Sen kom en jädrans shaman och en Warrior lvl 55.. Och dödade mig =(

Usch, avskyr sånna som springer runt och dödar folk långt under deras egen level, hoppas honor-systemet kommer med feeeeet retroaktiv ränta, så alla dryga gankers blir kill-on-sight i sina egna städer, det är vad sånna minst förtjänar.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Usch, avskyr sånna som springer runt och dödar folk långt under deras egen level, hoppas honor-systemet kommer med feeeeet retroaktiv ränta, så alla dryga gankers blir kill-on-sight i sina egna städer, det är vad sånna minst förtjänar.

Fall det kommer 10 st små galningar på en då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
Fall det kommer 10 st små galningar på en då?

Jag har för mig att det inte räknas som dishonored kill om det är i "självförsvar".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Någon Paladin på warsong servern här? Som vill hjälpa en stackars level 22 paladin att klara "The test of rightenous" Har klarat 3 utav 4 uppdrag, men det sista är mitt inne i Silverpine, alltså Horde land.. Har enorma problem med att klara det!

Ingen som kan tänkas att följa med på en tripp ikväll??

Jag kör på Warsong, Andox , Human Paladin lvl 24. JAg har kvar Silverpine och det andra, Kor-gem.

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Jag har för mig att det inte räknas som dishonored kill om det är i "självförsvar".

finns ingt vettigt sätt att räkna det på. då samlar dom bara 40 pers, sen attackerar dom dig. du kan inte försvara dig, och dom får massor med honor points för att ha dödat dig eftersom du e högre lvl.

risken med honor-points är att det troligen kommer gå att missbruka.

skrivet av Raz:
"Usch, avskyr sånna som springer runt och dödar folk långt under deras egen level, hoppas honor-systemet kommer med feeeeet retroaktiv ränta, så alla dryga gankers blir kill-on-sight i sina egna städer, det är vad sånna minst förtjänar."

Jo för alla alliance e snälla pojkar, så Thrall kommer bli sur om vi dödar dom

Dishonorsystem kommer inte, och förhoppningsvis aldrig att implenteras. är ju bara korkat. viss skulle ett honorsystem vara fint, men det kommer bli stora problem med det med. t.ex. så kan t.ex. 5pers på lvl 50 gå på en lvl 60 char. Vet inte exakt hur poängen fördelas. men att alla kör heal på en person, som dödar lvl 60an. så får han honor points för +10lvls.

Jag säger inte att det funkar just så. Men iom Honorsystemet så kommer det sättas i system att döda folk som e högre lvl än dig själv. Dessa kommer då, om möjligt ta ut sin vrede över den (dom....) som utförde dådet men då dom fegisarna säkert springer runt 24/7 o dödar folk i grupp så är det lättare att dra en sväng till lakeshire o grinda alliance.

Så: (slutsats ) Honorsystem kommer att leda till mer gankning från folk som är högre levlar. Stämningen emellan alliance o horde kommer bli värre då man tjänar på att döda varann. och man kommer inte heller dra sig för o ta lowlvls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
finns ingt vettigt sätt att räkna det på. då samlar dom bara 40 pers, sen attackerar dom dig. du kan inte försvara dig, och dom får massor med honor points för att ha dödat dig eftersom du e högre lvl.

risken med honor-points är att det troligen kommer gå att missbruka.

Om 40 st attackerar en själv som har högre level är det bara att försvara sig så mycket man bara kan, alternativt fly. Man skulle inte haft några andra alternativ ändå. Möjligen att kalla på hjälp från folk som har runt samma level som fienden. Tror knappast man får dishonored points om man attackerar i självförsvar, det vore fruktansvärt fel. Börjar i såf fall likna Sveriges rättsystem.

Hmm du hann editera lite.. Aja, det återstår att se hur det blir. Tycker själv att honorsystemet verkar knasigt och att det inte riktigt finns något bra sätt att lösa det på, så man får hoppas det inte införs om de inte har en riktigt smart lösning.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Om 40 st attackerar en själv som har högre level är det bara att försvara sig så mycket man bara kan, alternativt fly. Man skulle inte haft några andra alternativ ändå. Möjligen att kalla på hjälp från folk som har runt samma level som fienden. Tror knappast man får dishonored points om man attackerar i självförsvar, det vore fruktansvärt fel. Börjar i såf fall likna Sveriges rättsystem.

Hmm du hann editera lite.. Aja, det återstår att se hur det blir. Tycker själv att honorsystemet verkar knasigt och att det inte riktigt finns något bra sätt att lösa det på, så man får hoppas det inte införs.

1: om 40vs1

det jag menade är ju att eftersom du inte "kan" attackera dom så får dom tid till att samla ihop sig o till slut slakta dig. som det är idag dödar man första bästa alliance KOS och slipper sånt

2: Håller med dig. finns som jag ser det inget vettigt sätt att ha honor på. kommer missbrukas tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf

Jo för alla alliance e snälla pojkar, så Thrall kommer bli sur om vi dödar dom

Dishonorsystem kommer inte, och förhoppningsvis aldrig att implenteras. är ju bara korkat. viss skulle ett honorsystem vara fint, men det kommer bli stora problem med det med. t.ex. så kan t.ex. 5pers på lvl 50 gå på en lvl 60 char. Vet inte exakt hur poängen fördelas. men att alla kör heal på en person, som dödar lvl 60an. så får han honor points för +10lvls.

Jag säger inte att det funkar just så. Men iom Honorsystemet så kommer det sättas i system att döda folk som e högre lvl än dig själv. Dessa kommer då, om möjligt ta ut sin vrede över den (dom....) som utförde dådet men då dom fegisarna säkert springer runt 24/7 o dödar folk i grupp så är det lättare att dra en sväng till lakeshire o grinda alliance.

Så: (slutsats ) Honorsystem kommer att leda till mer gankning från folk som är högre levlar. Stämningen emellan alliance o horde kommer bli värre då man tjänar på att döda varann. och man kommer inte heller dra sig för o ta lowlvls.

Bra poäng.
Förstår fortfarande inte nöjet med att gå på folk med mycket lägre level, ungefär lika roligt som att sticka tillbaka till stället man börjar på och jaga lvl1 boars, ger ju absolut ingenting då det inte är nån utmaning, sen döda alla Alliance/Horde man ser känns oxå lite löjligt, bara drygt egentligen, har inget mot PvP, det är riktigt skoj, sålänge det är en vettig utmaning, men ge sig på folk som inte har en chans? Nån form av bestraffning borde finnas, dock är det väl lagom omöjligt att införa, finns alltid idioter som utnytjar kryphålen.

En lösning med honor-systemet är att förlorad rep för dishonorable och vunnen rep för honorable minskar rejält om man är i grupp, samt att större level-skillnader ger mer vinst/förlust vid SOLO, plus att vid höga levels är vinsten för stor lvl-skillnad uppåt mindre än vid lägre levels.
På så viss skull en eller flera grupper lvl50 som ger sig på en lvl60 få väldigt lite, om nån alls för att döda en ensam lvl60, specielt om de attackerar först.
Så om lvl60-snubben som är själv skulle råka döda nån som bara råkar vara där, skulle förlusten vara väldigt liten.
Men det finns säkert hål i det med

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Apropå att pvp:a låglevels.

Stod igår i Redridge (kommer inte ihåg namn för två öre! Lakeshire området..) och skulle samla yxor från orcs.

Körde igång afk texten då jag skulle plita lite snabbt i msn då jag helt plötsligt ser och hör hur en undead rouge uppenbarar sig bakom mig, hann bara vända mig om så var jag död!

"Hörde" i chatten sen att det var en level 37 rouge och en level 55 präst som härjade där och jag är level 20 hunter! Undra på att jag dog snabbt!

Kändes lite billigt av dem att hoppa på en level 20 som dessutom var afk, men det är ju pvpområde så jag brydde mig inte utan kutade tillbaks och lurpassade på orcsen igen! (Fick på nöten igen sen av tre stycken undead men de var iallafall mellan 20-24 i level! )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Apropå att pvp:a låglevels.

Stod igår i Redridge (kommer inte ihåg namn för två öre! Lakeshire området..) och skulle samla yxor från orcs.

Körde igång afk texten då jag skulle plita lite snabbt i msn då jag helt plötsligt ser och hör hur en undead rouge uppenbarar sig bakom mig, hann bara vända mig om så var jag död!

"Hörde" i chatten sen att det var en level 37 rouge och en level 55 präst som härjade där och jag är level 20 hunter! Undra på att jag dog snabbt!

Kändes lite billigt av dem att hoppa på en level 20 som dessutom var afk, men det är ju pvpområde så jag brydde mig inte utan kutade tillbaks och lurpassade på orcsen igen! (Fick på nöten igen sen av tre stycken undead men de var iallafall mellan 20-24 i level! )

contested = NOT afk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Apropå att pvp:a låglevels.

Stod igår i Redridge (kommer inte ihåg namn för två öre! Lakeshire området..) och skulle samla yxor från orcs.

Körde igång afk texten då jag skulle plita lite snabbt i msn då jag helt plötsligt ser och hör hur en undead rouge uppenbarar sig bakom mig, hann bara vända mig om så var jag död!

"Hörde" i chatten sen att det var en level 37 rouge och en level 55 präst som härjade där och jag är level 20 hunter! Undra på att jag dog snabbt!

Kändes lite billigt av dem att hoppa på en level 20 som dessutom var afk, men det är ju pvpområde så jag brydde mig inte utan kutade tillbaks och lurpassade på orcsen igen! (Fick på nöten igen sen av tre stycken undead men de var iallafall mellan 20-24 i level! )

Vart spelar du?

Permalänk
Medlem

Ovanligt feg horde åker till leakshire och dödar lvl 17-20 fast dom är lvl 40+

ett trevligt alternatvi kunde ju vara att det fanns nån form av level restriktion så att en level 40 inte kan hoppa på lvl 15

jag har iget imot lite pvp men just det där med att hore verkar ha satt det i system. på BB händer det åtminstonde varje dag medans på RC har jag aldrig märkt av att Aliance kommer i massor bara för att få lite lätta kills. ioaf det kan ju vara dumt att gämföra servrar men men

Visa signatur

en snöboll i ansiktet är bättre än tre i ryggen moeheheheeee... nehe?:(