Permalänk
Medlem

Bra o billig ???

Hej.

Önskar få lite feedback på nedanstående PC.
Funkar delarna tillsammans är det jag egentligen vill få bekräftat. Är fullt medveten om att detta inte är en värstingdator men den ska inte användas till så värst tunga saker. Ett o annat spel, internet och skolarbete.

Hoppas någon kan ge lite feedback innan man trycker på köpknappen !!!

/Stone33

Asus T2-P Deluxe Silver/Black,S478 I865G,DDR,VGA,Ljud,LAN, Kortläsare
Varunummer: 300782
Lagerstatus: Preliminärt 18 st. 2005-02-26 1390:-

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5
Varunummer: 117212
Lagerstatus: 1000+ st. på lager 679:-

Intel Celeron D 320 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 256KB cache
Varunummer: 301029
Lagerstatus: 100+ st. på lager 650:-

Ortek Trådlös OfficeMedia Pro Mus/Tangentbord, Retail
Varunummer: 122549
Lagerstatus: 1000+ st. på lager 295:-

LG CD-brännare 52x/32x/52x IDE Silver OEM
Varunummer: 305456
Lagerstatus: 100+ st. på lager 295:-

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, "Ultra/1960" Tv-out,DVI, Retail
Varunummer: 307192
Lagerstatus: Preliminärt 100 st. 2005-04-01 1849:-

Avgifter: 0
Total: 5158 :- på Komplett

Permalänk
Medlem

Tycker dock att det är onödigt att du har ett sådant bra graifkkort men en sån kass prolle. Försök jämna det där emellan, så det är en lagom bra prolle och grafikkort. Blir inte mkt dyrare.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Tänkte bara tala om för dig att allt ser bra ut förutom tangentbordet + musen..
Om du kollar länken nedanför, och kollar kommentarerna om produkten så ser du att det inte verkar vara nå bra alls.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=122549&cks=PLS

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt man får bra utdelning med den prollen och det graffet. Det enda jag kan komma på som skulle vara bättre för samma pengar är en xp-mobile, men nu går juh inte det, eftersom moderkortet är för Intel..

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför du valt ett kort med inbyggt grafikkort, då du ändå inte ska använda det. Så tycker jag att du valde lite väl "dyrt" moderkort, om man jämför med prisklassen på övrika komponenter. s 478 är väl inte så uppgraderingsvänligt då nyare socklar är på frammarsch?

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

Den är okej.. men det beror ju på vad man menar med ett och annat spel...
ett och annat spel kan ju vara harpan och därmed inte så krävande..
om du därimot ska köra halflife2 är det lite värre.. vilka spel hade du tänkt dig?

Visa signatur

om man tar "k" i tänk och placerar det först så blir det "ktän"