Permalänk
Medlem

vad får man för 13000?

Ja, som frågan lyder, vad får man för 13000?
Skulle nån kunna sätta ihop en lista me delar. Jag ska spela spel på den, nästan ingenting annat. Snälla hjälp mig!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Om du ska ha den till o spela me bara. Då kan jag rekommendera att du tar en lite svagare processor, alltså inte svag men du behöver inte ta den fetaste. T.ex. att du tar en amd 64 3200+ eller en 3500+. För att du kan lätt klocka upp den högre.

Sen hade jag själv valt ett ati grafikkort, x850xt kanske. Samma sak tycker jag där välj ett xt och inte ett xt PE, för de är lätt att klocka upp den till samma prestandasom ett PE.

När det gäller RAM-minnet, hade jag personligen satsat på det. Minst 1024 , helst mer.

Ta ett funktionellt och stort chassi, (till framtida vattenkylning?). Och satsa även på ett välkänt och bra nättagg.

När du ändå bara ska ha den o spela på hade jag köpt en snabb system-hdd på 10000 rpm, på typ 36 gb. Sen en annan att lagra grejor på, på kanske 200gb.

Om du nu ska börja me luftkylning, så nöj dig inte me retail-kylning utan köp typ en Zalman CNPS7000B-Cu.

Sammanfattat så hade jag sagt. Satsa på mycket ram-minne och ett bra grafikkort, sen en lite svagare processor, som du mycket lätt kan trimma upp lite. Och snåla inte på nättagg.

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

mitt sys gav jag ~13000 för, just nu så är x800xl helt klart det mest prisvärda kortet!

Permalänk
Medlem

Glöm inte att processor bör har 64-bitar
Hårdiskar som har serial-ATA
Sen så läste jag i dator magazinets senaste nr att ATi Radeon X850XT van ett PCI-e test. Geforce 6800GT kom 2a. och kruxet är att dom online affärer jag har tittart på har inte ATI kortet. men därimot så har dom 6800GT. och skilnaden mellan X850XT och 6800GT var inte så stor.

Personligen så tänkte jag köpa en dator på www.inet.se (player AMD) där kan du konfigurera till det du vill ha också. Men om någon har något bättre förslag på online butiker så får ni gärna skriva det. för jag har letat som en tog och inet är det bästa jag har hittat.