http://www.tripledeal-escrow.com/ - säkert?

Permalänk
Medlem

http://www.tripledeal-escrow.com/ - säkert?

Det är såhär, att jag ska köpa en powebook 17 tums från en kille på ebay, jag har ingen lust att skicka så mycket pengar till en kille som bor i italien utan någon säkerhet.

Han säger då såhär:

Don't worry, we can do a deal so you can see, test and inspect the PowerBook before I get payed. This is possible through TripleDeal-Escrow service ( www.tripledeal-escrow.com ).

It is very easy and safe: for a little fee, they will hold the payment until you will receive the computer. Here it how it works:
You send payment to them, I ship you the computer after they inform me that they received payment. After you get the PowerBook, you have a number of days to inspect it. After the inspection period, they will forward the payment to me. All is trackable, you will be able to see anytime the status of the transaction.

I'm willing to support all escrow fees and the shipping&handling charges of the computer.

Please take a look at their website, get an account and then get back to me with the email address you registered on their website so we can start a transaction.

Looking forward of hearing from you soon.

Best Regards,
Sergio

Är det säkert då ? de går inte att luras på något sätt ?
VÄLDIGT tacksam för snabbt svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Låter jävla mycke som den andra uppdiktade säkerhetssajten.
Om du letar lite på forumet hittar du trådarna om blåsaren som blev blåst. En annan kille som försökte lura till sig en Apple Ibook, genom en egengjord säkerhetswebsite.

Kör hellre Paypals säkerhetslösning.

Permalänk

Escrow är aldrig något att lita på. Tro mig, jag var i carding branschen för några år sedan och just "escrow service"s är flitigt utnyttjade där.

Själva grundidén går ut på att man startar upp en webbsida som erbjuder att escrow [Låsa pengar tills medgivande ges], Säljer svinigt dyra fantasi saker på ebay med stulet konto, rekomenderar sin egna escrow sida som betalningsalternativ, personen betalar in till escrow sidans konto för varorna och därmed avslutas kontakten. [Ev. skickas ett paket innehållandes en tegelsten/dylikt endast för att escrow servcen skall verka seriös genom att tillhandahålla ett trackingnummer]

Carding innefattar inte bara kreditkortsbedrägerier utan även scams i stil med ovanstående. Mitt råd till dig är att undvika s.k escrow service´s då du i slutändan endast kommer förlora dina pengar utan att varken få upprättelse eller varor.

//FotoBullen

Permalänk
Avstängd

NEJ! Gör det inte, ska du använda escrow, så använd ebays egna.

För att kolla om han är seriös eller inte säg till honom att du föredrar att använda ebays escrow och kolla vad hans svar blir. Blir det ett nej så be honom dra åt helvete, jag är förövrigt i Italien, (Rom) så om du har hans adress kanske jag åker och hälsar på honom åt dig

Permalänk
Medlem

haha det var i ROM han bodde, jag bad att få betala med payson nu, så får väl se vad hon säger, han har ej svarat ännu !

Permalänk
Avstängd

om han inte svarar överhuvudtaget på några dagar, så anmäl han även till ebay, och förklara händelseförloppet, det är väldigt troligt att det är ett stulet ebay konto.

Då har han iaf ett konto mindre att använda.

Permalänk
Hedersmedlem

Gjorde en enkel sökning på Google, bedöm själva.

[b]Klipp från http://www.carbuyingtips.com/fraud.htm[/b]

Citat:

[size="1"]"Suspicious" escrow sites that we are currently watching or shutting down, and you should avoid as of March 1, 2005
Is this a huge list or what? New escrows and other fraud sites pop up at a rate of about 10 per day. These are sites that we have found the last 2 months, and have suspicious activity and we are watching them closely, or have turned them in to the web hosts/registrars for deactivation. If you see a name listed below, it is because we have determined they are probably fraudulent or have received complaints about them:
safepurchaser.com, saferus.com same, safesoundinc.com, 1stsecuretransactions.com, secureadeal.com, securebidder.com, easydns-paypal5.com,
pages-paypal.com, paypal-c.com, paypal-id-confirmation.com, ebaysquaretrade.com, FAST-WEB-TRADE.COM, bestrade-usa.com, mediator-squaretrade.com, online-squaretrade-ebay.com, payment-ebay-safesquaretrade.com, safe-squaretrade-ebaycentral.com, safeebay-squaretrade.com, safetrade-solutions.com, trader-solutions.com, secure-ebay-squaretradeing.com, squade-trader.com, square----trade.com, squaretrade-customerservice.net, squaretrade-customerservicecentral.com, squaretrade-world.com, support-squaretrades.com, tradersalliance.net, tradesecure-squaretrade.com, ebay-ebay-safeharborcenter.com, ebay-safe-harbor-center.com, safe-anywhere.com, safertradings.com, esecurepayments.com, uksafedeals.com, fast-pay.us, pay4auction.net, paypal-incorporation.com, e-truedeals.com, OGSTrader.com, auction-safeguard.com, AUCTIONS-DEALS.COM, lenal.com, greatbritain-trader.com, esbe4t.com, eing-online.com, tradenable.org, betaescrow.com, escrowtradesecure.com, intercityescrow.net, admin-squaretrade.com, center-squaretrade.com, compliance-squaretrade.us, ebay-safetrade.com, ebaysquartrade.com, IEZTRADESOLUTIONS.COM, payment-safe-squaretrade.com, RULES-TRADER.COM, safetrade-solutions.net, service-squaretrade.us, sguretrade.com, square-trades-inc.com, squaretrade-customer-services.com, squaretrade-ebay-auction.com, squaretrade-motors.net, squaretrade-payment.info, squaretrade-securetradeonline.com, squaretradeservices-squaretrade.us, support-squaretrade.info, supportsquaretrade.org, trade-safer.net, esafetrade.net, protect-deals.com, safely-dealing.net, deals-safely.net, esaferdeals.com, safeonlineauction.com, safeonlineauction.net, ebay-secure-transactions.info, ebay-secure-payment.us, paypal-infosecure.com, secure-affairs.com, visa-activation.com, secures-ebay.com, auctionsdeals.com, ideal-online-business.com, prodeals.info, vehicle-deals.com, inpomin.com, property-deal.com, todaydeals.net, payment-information.com, WESTERNUNIONAUCTIONPAYMENTS.US, midlandescrows.com, ESCROW-INC.TK, banysolutions.com, geocities.com/collinsmooore, escrow-swissbank.com, globes-trader.com (Big time scam in Germany), carefultrade.net, express-business.net, midlandescrows.com, ogstrader.com, fapayment.net, escrowstd.com, e-safetrade.net, online-deal-insurance.com, deals-safely.net, wide-escrow.com, tripledeal-escrow.com...

[/size]

Permalänk
Medlem

hahahaha!

detta svaret fick jag av honom:

Hi Niklas,

I had some problems with my PayPal account and I can't use it. Anyway, PayPal is not quite a safe way to do the deal.

Best Regards,
Sergio

Permalänk
Avstängd

ok, skicka detta.

"Hey Sergio.

I have a friend that is in Rome right now, he said that he can meet up with you to make the transfer. Tell me where it is ok for you to meet him.

Niklas"

Jag hoppas att du redan anmält hans användare till ebay!

Permalänk
Medlem

skickade mailet till honom nu WetWilly så ska bli kul att se vad han svarar

Permalänk
Avstängd

ok, verkar som han inte svarar. glöm inte bort att anmäla hans användare så han inte lurar andra.