Permalänk
Medlem

Bordillon ACH

Har planer på att handla från http://www.ach-warehouse.com/. Är det möjligtvis någon som har hört något eller rentav har erfarenheter av det företaget? Sidan ser ju rätt rutten ut, men jag har handlat från webbutiker med skumma hemsidor förr utan att ha blivit lurad eller så.
Anledningen till att jag är lite misstänksam nu är att jag fick ett mail via en Ebayanvändare som tipsade om att företaget sålde den produkt jag är intresserad av, och det mesta som har att göra med affärer på Ebay som inte sköts på själva sidan i sig skall man ju som bekant hålla sig ifrån.
Nåja, tacksam för svar.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope

Permalänk
Hedersmedlem

Vad tror du själv?
Finns de inget sunt förnuft hos vanliga människor längre eller försvinner allt det när man ser billiga varor?
Det är väldigt typisk bedrägeri på ebay att användare snor andra användares konton o skickar tips om vart du kan köpa en liknande vara.

http://www.google.se/search?as_q=ebay+&num=50&hl=sv&client=fi...

Siten ska tydligen vara reggad 31-Jan-05, (1998-2004 in my ass). Går säkert få mer info om man kör whois o grejs.
Ta o anmäl detta till Ebay, så dessa oseriösa människor försvinner från ebay.

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet att det är ett klassiskt bedrägeri. Men vad jag erfarit så är det privatpersoner som försöker luras, aldrig varit med om att ett helt företag gör på så sätt.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rollbar
Ja, jag vet att det är ett klassiskt bedrägeri. Men vad jag erfarit så är det privatpersoner som försöker luras, aldrig varit med om att ett helt företag gör på så sätt.

Vilket företag? Du menar Bluffföretaget som någon privatperson hittat på och gjort en sida om?
Väldigt vanligt man snor riktiga företagsnamn också. Ta o anmäl detta till ebay somsagt.

Permalänk
Medlem

Tja, rapporterade till Ebay redan innan.
Körde även en whois på domänen och såg som du sade att den är reggad i år. Skickade ett mail till företaget och till ägaren och domänen med en del frågeställningar.

Något som är lite underligt är att "företaget" svarade på mitt första mail förbannat snabbt. Fast visst, kan ju vara någon som bara sitter där och bara väntar på att få svara på mail och lura folk.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope