Datorhandel.com
Hejsan!
Jag beställde häromdagen ett Chassi från Datorhandel.com, direkt efter att jag hade skickat iväg beställningen inser jag att jag hade råkat beställa fel chassi. Jag ville ha ett 1040 som är ett chassi med ett 400w nätaggreggat. Jag råkade beställa 1000, som är samma chassi, fast annan färg och med ett fönster, dock utan nätaggreggat. Chassi B kostar givetvis mer, eftersom att det är en kostnad för nätaggreggatet också.
Direkt när jag insåg mitt misstag, så skickar jag iväg ett mail till Datorhandels support, då deras telefontider endast är Lördag och Söndag 11-12. Jag försökte ändå ringa, men utan svar. 13:35:28 fick jag orderbekräftelse från dem (endast ögonblick efter att jag beställde). 13:39 lämnade mitt (första) mail med önskan att få ändra ordern min utkorg, till support@datorhandel.com. Efter att jag inte har hört någonting från vid 17:50-tiden skriver jag ihop ett till mail och skickade denna till deras andra address, kundtjanst@datorhandel.com. 17:55 lämnar detta mailet min utkorg. Klockan 21:53:40 får jag första svaret från dem, där dem säger följande:
"
Ordern är redan bokad , har vidarebefodrat till order och ser om detta går att fixa.
Mvh
Johnny
"
Detta är ett svar på mitt andra mail, som skickades 17:55 som kom från deras Kundtjänst. Nästa morgon dimper det ner ett till mail, där det står att det inte går att ändra beställningen då den redan är skickad.
Garanterat det snabbaste sättet att kontakta oss på!
kundtjanst@datorhandel.com - frågor INNAN KÖP
Anvisningar: Beskriv kortfattad problemet.
support@datorhandel.com - frågor EFTER KÖP
Anvisningar: Ange alltid ordernumret i ämnesraden i e-mailet! Beskriv kortfattad problemet.
Telefon
Tel: 040-158504
Våra telefontider är lördagar och söndagar mellan kl 11-12
Visserligen är detta mitt eget fel, men jag tycker att datorhandel borde skaffa sig en telefonist, eller ha en liveupdate på deras mail. Det hade varit en sak om jag hade kommit på det dagen efter att jag hade beställt, eller tom efter att dom hade skickat, men kontaktade jag dem (via det "garanterat snabbaste sättet") 4 minuter efter min beställning. Lite mer flexibilitet tycker jag man ska kunna begära. Och faktumet att det tog dem flera dagar att svara på mailet jag skickade till deras support (frågor EFTER KÖP) medans kundtjänsten (frågor INNAN KÖP) svarade efter ett par timmar (vilket också är uselt), ger mig en känsla av att dom inte bryr sig om sina befintliga kunder särskilt mycket. Dessutom så var det chassit jag nu fick, billigare än det andra jag ville beställa.
Jag förstår att detta kanske inte är av den största vikt för somliga av er, men jag kommer då aldrig varken rekommendera, eller köpa något från datorhandel igen.
Mvh // akius