Datorhandel.com

Permalänk
Medlem

Datorhandel.com

Hejsan!

Jag beställde häromdagen ett Chassi från Datorhandel.com, direkt efter att jag hade skickat iväg beställningen inser jag att jag hade råkat beställa fel chassi. Jag ville ha ett 1040 som är ett chassi med ett 400w nätaggreggat. Jag råkade beställa 1000, som är samma chassi, fast annan färg och med ett fönster, dock utan nätaggreggat. Chassi B kostar givetvis mer, eftersom att det är en kostnad för nätaggreggatet också.
Direkt när jag insåg mitt misstag, så skickar jag iväg ett mail till Datorhandels support, då deras telefontider endast är Lördag och Söndag 11-12. Jag försökte ändå ringa, men utan svar. 13:35:28 fick jag orderbekräftelse från dem (endast ögonblick efter att jag beställde). 13:39 lämnade mitt (första) mail med önskan att få ändra ordern min utkorg, till support@datorhandel.com. Efter att jag inte har hört någonting från vid 17:50-tiden skriver jag ihop ett till mail och skickade denna till deras andra address, kundtjanst@datorhandel.com. 17:55 lämnar detta mailet min utkorg. Klockan 21:53:40 får jag första svaret från dem, där dem säger följande:
"
Ordern är redan bokad , har vidarebefodrat till order och ser om detta går att fixa.

Mvh
Johnny

"
Detta är ett svar på mitt andra mail, som skickades 17:55 som kom från deras Kundtjänst. Nästa morgon dimper det ner ett till mail, där det står att det inte går att ändra beställningen då den redan är skickad.

Garanterat det snabbaste sättet att kontakta oss på!

kundtjanst@datorhandel.com - frågor INNAN KÖP
Anvisningar: Beskriv kortfattad problemet.

support@datorhandel.com - frågor EFTER KÖP
Anvisningar: Ange alltid ordernumret i ämnesraden i e-mailet! Beskriv kortfattad problemet.

Telefon

Tel: 040-158504
Våra telefontider är lördagar och söndagar mellan kl 11-12

Visserligen är detta mitt eget fel, men jag tycker att datorhandel borde skaffa sig en telefonist, eller ha en liveupdate på deras mail. Det hade varit en sak om jag hade kommit på det dagen efter att jag hade beställt, eller tom efter att dom hade skickat, men kontaktade jag dem (via det "garanterat snabbaste sättet") 4 minuter efter min beställning. Lite mer flexibilitet tycker jag man ska kunna begära. Och faktumet att det tog dem flera dagar att svara på mailet jag skickade till deras support (frågor EFTER KÖP) medans kundtjänsten (frågor INNAN KÖP) svarade efter ett par timmar (vilket också är uselt), ger mig en känsla av att dom inte bryr sig om sina befintliga kunder särskilt mycket. Dessutom så var det chassit jag nu fick, billigare än det andra jag ville beställa.

Jag förstår att detta kanske inte är av den största vikt för somliga av er, men jag kommer då aldrig varken rekommendera, eller köpa något från datorhandel igen.

Mvh // akius

Permalänk
Medlem

Välkommen i klubben. Om du söker på datorhandel hittar du en massa tvivelaktigt om dem. De är minst sagt en riktig skitbutik.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner igen det där.

Beställde en skärm från dem för några veckor sen. Priset på skärmen (en samsung 710T TFT) var nästan för bra för att vara sant. Jag mailade då dem och frågade om priset stämde. Efter 6 timmar fick jag svar att det gjorde det.

Lade en order och betalade in i förskott. Dock kom jag efter en dag på att min bror hade en bra skärm som jag kunde låna. Mailade då och frågade om det fanns möjlighet att stryka ordern. Fick svar efter ytterligare ca 8 timmar att jag skulle avvakta att de fått in sina pengar.

Fick bekräftelse efter två dagar att mina pengar kommit dem tillhanda. Mailade då med mitt kontonummer och begärde pengarna tillbaka till support@datorhandel.com eftersom jag redan gjort mitt köp. Fick INGET svar överhuvudtaget. Skickade mailet på en torsdag, samt ytterligare ett mail på fredagen utan att få svar. Ringde dem därför på den enda timme de hade öppet för telefontid på lördagen. Otroligt nog kom jag fram och då sade de att det redan var skickat. Jag begärde då mitt kollinummet, och allt gick bra, skärmen kom fram till mig.

Nu gjorde inte detta så mycket då jag ändå behövde ha en skärm MEN, som det står på deras hemsida; Garanterat det snabbaste sättet att kontakta oss på!, då ska man ta mig tusan som kund kunna komma i kontakt med företaget! Jag frågade killen via telefon vad tusan de höll på med, och han sade att deras "ambition" var att svara inom 24h, något som uppenbarligen inte fungerar!

Jag kommer aldrig att handla av dem igen, jag kan köpa att ett företag inte har telefonkontakt, men då måste mailkorrespondensen med kunder fungera! Inte för att de ska svara på någon timma, men åtminstone samma arbetsdag!

En sak till; läs omdömena om företaget på pricrunner och i lite andra forum såsom 64bits så kan man ganska lätt inse att de inte är vidare populära!

Permalänk
Medlem

Mycket krångel med min 710t också. Dåligt att de skrivet att de har saker i lager fast det är bokade varor.

Permalänk
Medlem

Ojoj!

Först å främst verkar det som alla internet butiker råkar på missnöjda kunder...
Och av min erfarenhet så...brukar det krångla rätt skapligt när man vill ändra på en order å så när man väl lagt ordern...vem har inte beställt en pizza och tillexempel sagt klart och tydligt minst 10ggr att man inte vill ha lök på den...och sedan när man öppnar locket där hemma inser man ganska snart att det enda som finns på pizzan är LÖK...haha fast jag gillar juh lök...

Detta är nog en återkommande nackdel när man beställer varor via nätet eller liknande...vill man ha bra service så e de nog bara å knalla ner till butiken där bussige bosse jobbar å handla av honom fast priset blir juh därefter...och jag tror inte att det är någon nackdel att butikerna kanske enbart har support/kundkontakt via nätet...det är då ingen fördel att prata med någon...då finns det juh absolut inget bevis för vad som har lovats mm...

Den enda fördelen med att beställa via internet brukar juh vara priset...så räkna inte med att servicen skall vara bra när ni beställer nått...och sedan är det juh mycket krångligare vid reklamationer...om det ens är värt att kosta på...att returnera den defekta varan...å ve å fasa om de ej hittar felet på varan...felsökningsavgifter och fraktkostnad får juh du betala då...

Till sist vill jag bara tillägga att jag har handlat med www.datorhandel.com flertalet gånger och har mailat supporten och fått snabba svar alla gångerna även om jag kanske inte har gillat svaren alla gånger...men dom är då inte någe utmärkande sämre än någon annan...
Jag kan då gladeligen rekommendera datorhandel fortfarande pga. deras priser...bara man inte ställer orimliga krav...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rulle72
och sedan är det juh mycket krångligare vid reklamationer...om det ens är värt att kosta på...att returnera den defekta varan

Nej det ska inte kosta något att skicka tillbaks en vara inom garantitiden om det är ett konstaterat fel på varan enligt distansavtalslagen resp konsumentköplagen som även gäller vid distansavtal då det är fel på varan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nej det ska inte kosta något att skicka tillbaks en vara inom garantitiden om det är ett konstaterat fel på varan enligt distansavtalslagen resp konsumentköplagen som även gäller vid distansavtal då det är fel på varan.

Nä det stämmer...jag skrev nog en lite slarvig mening...jag menade bara att man inte orkar kosta på sig besväret...beror juh självklart på vad det är för fel...men ofta brukar jag strunta i å reklamera småsaker...det är bara krånglit å tidsödande...ex. jag köpte nytt mobo från nätet...installerade å drog igång datorn...sedan tog det inte lång tid innan fläkten på nordbryggan började låta illa...så då fixade jag detta själv me passiv kylning istället utan å reklamera...och iomed detta sabbade jag till å med garantin på mobot...men det kvitta...för vem vill vara utan mobo...och tillexempel när jag lämnade mobilen på lagning 2ggr å efter andra gången så lyste typ bara halva displayen...men det struntade jag i för jag hadde lessnat på att vara utan mobilen den funka juh iallafall...denna exempel lista kan göras lång...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rulle72
Nä det stämmer...jag skrev nog en lite slarvig mening...jag menade bara att man inte orkar kosta på sig besväret...beror juh självklart på vad det är för fel...men ofta brukar jag strunta i å reklamera småsaker...det är bara krånglit å tidsödande...ex. jag köpte nytt mobo från nätet...installerade å drog igång datorn...sedan tog det inte lång tid innan fläkten på nordbryggan började låta illa...så då fixade jag detta själv me passiv kylning istället utan å reklamera...och iomed detta sabbade jag till å med garantin på mobot

Låt mig gissa det är ett Abit IC7 eller liknande då jag själv har gjort något liknande på min fast då med en VGA-kylare istället i koppar och fläkt på så jag reklamerar inte alltid själv heller om det går att fixas själv.

Permalänk
Medlem

Nä de var på mitt NF7-S kort...som jag sitter på nu...

Edit:
Jag tror den lille rackarn satt på alla ABIT's nordbryggor en tid...nu tror jag att dom har ordnat detta problem...men den lille rackarn ser juh nästan lika ut...jag tog visst bort en i onödan ganska nyligen...fast egentligen inte för vem vill ha en surrande grejj när det finns passiva kylare...

Permalänk
Medlem

Deras system är helt värdelöööst. Tänkte beställa en sx1040-chassi med kredit, men kom på att jag inte har kredit på kortet. Så jag betalade ju självklart aldrig. dvs då skickas aldrig varan och beställningen blir aldirg avklarad.
Beställde sedan en ny med postgiro. Då fuckar deras systen upp beställningen och deras system får det att bli att jag beställt med kredit, även fast jag inte har gjort det.
Har bevis på att jag inte gjort det heller, tex så får man ju ett mail från dem när beställningen är klar och där står det att jag beställt med postgiro (all information med)
Sedan betalar man ju över nätet (föreningssparbanken) och denna information finns också..
Hatar dem, de försöker lura en på pengar (884kr)... jävlka idioter, om de inte fixar det här och ger mig mitt chassi så går jag till polisen. Har besvisen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MojjMojj
Deras system är helt värdelöööst. Tänkte beställa en sx1040-chassi med kredit, men kom på att jag inte har kredit på kortet. Så jag betalade ju självklart aldrig. dvs då skickas aldrig varan och beställningen blir aldirg avklarad.
Beställde sedan en ny med postgiro. Då fuckar deras systen upp beställningen och deras system får det att bli att jag beställt med kredit, även fast jag inte har gjort det.
Har bevis på att jag inte gjort det heller, tex så får man ju ett mail från dem när beställningen är klar och där står det att jag beställt med postgiro (all information med)
Sedan betalar man ju över nätet (föreningssparbanken) och denna information finns också..
Hatar dem, de försöker lura en på pengar (884kr)... jävlka idioter, om de inte fixar det här och ger mig mitt chassi så går jag till polisen. Har besvisen.

Om du inte avbokade första beställningen innan du la andra så av ditt inlägg att döma är du en idiot. Det är inte datorhandel som har handlat fel i ditt fall utan helt uppenbart du.

Om någon tar illa upp utav ovanstående, hårt skall med hårt tas.
//FotoBullen

Permalänk
Medlem

beställde aldrig, för det inte funkade inte på första.

Permalänk

är det bara jag som haft bra affärer med datorhandel? jag har inte handlat där under de senaste 8 månaderna pga att de har hög fraktavgift.. förut gick det rätt smidigt osv men nu kan jag inte yttra mig om dem..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
är det bara jag som haft bra affärer med datorhandel? jag har inte handlat där under de senaste 8 månaderna pga att de har hög fraktavgift.. förut gick det rätt smidigt osv men nu kan jag inte yttra mig om dem..

Nähä!
Jag e i det stora hela nöjd ja åsså...

Jag har beställt 5ggr sedan i December -04 för nästan 40k och det har väl varit ok...
Jag har dock lärt mig vissa saker... ex. ibland står det att varan är ett så kallat "3-pack" men priset som visas är dock endast för 1st...och vill man ha 3st så måste man klicka i att man vill ha 3st i varukorgen...man får alltså inte 3st 3-pack då...

Och man kan räkna med lite längre leveranstider jämfört med de andra stora internetsajterna...
Väljer man "enhetsfrakt" som är billigast så behandlas ej ordern förrän pengarna dyker upp på deras konto ca3 arbetsdagar efter inbetalning...(jag har testat detta fraktsätt...)
Och under tiden så kan varan ha tagit slut...så när orden behandlas finns ej varan i lager och leveranstiden skuter iväg...detta bör man vara medveten om... =/

Lovat leverans datum...när ordern är behandlad stämmer ganska bra...dock kommer varorna ofta utspridda i mängder av paket...och vissa paket kommer 1dag tidigare...och vissa kanske 1dag sent... kring jule tid så var det dock lite längre leveranstider..."förseningar"...allt skall nog inte skyllas på datorhandel...

Företagsfrakt eller vad det heter är svindyr...(har testat...)och det gick inte speciellt snabbt heller...dock var det juletider...

Att betala med kontokort...(har testat...) föredrar jag framför alla andra alternativ...absolut bästa alternativ...inte speciellt mycket dyrare än "enhetsfrakt" och för övrigt snabb hantering av order...eftersom pengarna syns ganska snabbt på deras konto... och varorna har du kanske ca 2-3 dagar arbetsdagar efter beställningen...åtminstonde har det levererats så till mig...

Jag kan fortfarande rekommendera detta företag...har fungerat bra för mig...även supporten...