Dustin.se, Vadfan håller dom på med?

Permalänk
Medlem

Dustin.se, Vadfan håller dom på med?

Det hela började för cirka 4 månader sen då min mobiltelefon började tappa connection till minneskortet. Väldigt irriterande problem. Man blir tvungen att starta om telefonen för att allt ska fungera igen.
Jag har bytit ut minneskortet ett flertal gånger utan resultat. Vilket tyder på att det är fel på telefonen (Qtek 7070).

Jag brydde mig inte specielt mycket om det problemet. Men nu har ett nytt problem uppstått. Och det är att telefonen tappar täckningen med jämna och ojämna mellanrum. Omstart krävs för att telefonen ska få täckningen tillbaks.

Detta är mycket irriterande då jag missar en massa samtal pga. att telefonen tappar täckningen.

Så jag mailade Dustin 2004-09-17 och förklarade hur det låg till.
Jag fick inget svar.

Jag har även ringt deras kundservice. Förklarade mitt problem och blev vidarekopplad till deras "support". 20minuter går och den förbaskade supporten har fortfarande inte svarat. Blir arg och lägger på.

2005-02-19 Mailar jag igen och förklarar mitt problem.
Inget svar.

2005-03-08 Mailar jag igen och klagar. Jag skriver att jag hört mycket positivt om Dustin på sweclockers.com´s forum och att de borde sluta ignorera mig om de vill ha mig kvar som kund.
Inget svar.

Jag har betalt drygt 4000:- för telefonen och då ska den fan fungera. Att det kan vara fel på den kan man ta. Men vafan? 3 mail och ett samtal...
Garantin går ut i Juni tror jag. Detta är absolut sista chansen dom får. Sen jävlar kommer det hända grejjer.

Vad tycker ni att jag ska göra?

Permalänk
Medlem

vill du returnera produkten eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
vill du returnera produkten eller ?

Ja, vad ska jag annars göra?

Permalänk
Medlem

skriv din mail eller pma den till mig så ska jag se vad jag kan göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
skriv din mail eller pma den till mig så ska jag se vad jag kan göra.

Ok. Tack!

Permalänk
Medlem

Re: Dustin.se, Vadfan håller dom på med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Garantin går ut i Juni tror jag. Detta är absolut sista chansen dom får. Sen jävlar kommer det hända grejjer.

Glöm inte att du alltid har 2 års reklamationsrätt.
(som nu har höjts till 3 år men gäller antagligen bara köp efter att 3årsregeln kom till)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dustin.se, Vadfan håller dom på med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Glöm inte att du alltid har 2 års reklamationsrätt.
(som nu har höjts till 3 år men gäller antagligen bara köp efter att 3årsregeln kom till)

Visste jag inte om. Tack för upplysningen!

Problemet verkar vara löst.
Jag tror det har blivit fel nånstans när det gäller mailen.
Återkommer senare med vad som hänt så att ingen får en dålig bild av Dustin.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga såhär, killen på dustin har mailat p4zz ett antal gånger, varvid han aldrig har svarat.

Nu är dock problemet löst, men dustins fel är det inte i alla fall.

Permalänk
Medlem

Problemet är löst!
Jag ber om ursäkt om jag anklagat Dustin för något som de inte gjort. Jag har dock försökt att inte dra några slutsatser i mitt första inlägg.
Jag fick inga mail till min bredbands email (verkar som att det blivit fel någonstans, vart vet jag inte), däremot fick jag ett mail till hotmailen där Dustin hänvisat mig till en återförsäljare som ska försöka lösa mitt problem.

Tackar MRC för insatsen!

Dustin löste problemet på ett professionellt sätt.

Tummen upp!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker gott man kan ringa om man märker att de inte svara på mail.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Man borde rimligtvis felsöka på sin sida om man märker att man inte får några svar på sina mail. Tråkigt att anklaga motparten när felet ligger på annat håll.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]