Postförskott som privatperson?

Permalänk
Medlem

Postförskott som privatperson?

Hej!
Jag undrar om man måste skaffa sig ett post- eller bankgiro för att kunna använda sig av sättet postförskott? Eller finns det andra sätt som är säkra?

Visa signatur

"Alla är vi nybörjare i början"

Permalänk
Medlem

www.posten.se har nog alla svar

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

tror man måste ha det numera. förut gick det utan

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Tyvärr är det så numera. Att öppna postgirokonto bara för någon enstaka affär känns ju lite dyrt och jobbigt, om man känner någon som man litar på så kan man ju utnyttja dennes konto.

Visa signatur

pictorhayes

Permalänk
Inaktiv

Om du använder dig av bussgods kan du skicka mot efterkrav utan att ha något konto, kostar dok en slant.

Permalänk
Medlem

ok, tack...

Ok, tack för tipset... Ja, det ska ju inte bli dyrt, så då får skippa såna här köp.

Visa signatur

"Alla är vi nybörjare i början"

Permalänk
Medlem

Re: ok, tack...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosslurt
Ok, tack för tipset... Ja, det ska ju inte bli dyrt, så då får skippa såna här köp.

Du måste inte ha konto för att _köpa_ någonting mot postförskott.

Permalänk
Medlem

jo jag vet

Jo, jag vet... Jag ville ta reda på om förutsättningar, för att kunna föreslå ett bra alternativ till dem som säljer och som jag vill köpa av, men som ej har ett post/bankgiro konto så att dom kan skaffa postförskottsbetalning.

Visa signatur

"Alla är vi nybörjare i början"

Permalänk
Medlem

dom har bytat namn till plusgirot
skaffa ett eplusgiro, det kostar 144:-/år
www.plusgirot.se

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/handlatryggt.htm har du ju annars om du vill sälja/köpa säkert

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

superbra!

Superbra, tack för hjälpen!

Visa signatur

"Alla är vi nybörjare i början"