Konsumentlagen fungerar - värt problemet

Permalänk
Medlem

Konsumentlagen fungerar - värt problemet

Skrev den 8/3 om en kamera som jag hade problem med, en NIKON COOLPIX 2100 som jag efter 8 veckor, två vänder till NIKON i Stockholm, och Tyskland fortfarande hade kvar mitt problem.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=430650

Då jag fick ett persoligt samtal från någon höjdare från NIKON i Stockholm om att han åter ville ha in kameran för att han persoligen skulle kolla på felet.

Och skulle dom inte kunna reparera felet så skulle dom skicka upp en ny NIKON till mig.

Så i dag ( Onsdag 16/3 ), exakt en vecka senare ringer man från Expert och sa att dom har fått in en erkättnings kamera till mig, då man inte kunde göra något åt min 2100a.

Kommer ner till Expert och ser till min förvåning, och stora glädje att man hade skickat upp deras senaste modell NIKON COOLPIX 4600 ( med svensk meny ), den på 4 milj. pix som erkättning, plus ett 128Megs minneskort.

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/nikon/digital/cp4600.php

Så vad vill jag då säga med det här ? Jo, att även om man har en produkt som man lämnar in för reparation och man får efter andra svängen tillbaka fortfarande är fel på produkten. Kontakta konsumentrådgivningen i din kommun, och be dom hjälpa dig med att häva köpet eller få ut en likvärdig produkt.

Jag med andra, är ett levande bevis på att Konsumentlagen fugerar hur bra som hellst, även om jag fick vänta i 9 veckor för att få hem en kamera från reparation.

Så är det så här i efterhand klart värt mödarn.

Så, stå på er....

Permalänk
Medlem

Re: Konsumentlagen fungerar - värt problemet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Skrev den 8/3 om en kamera som jag hade problem med, en NIKON COOLPIX 2100 som jag efter 8 veckor, två vänder till NIKON i Stockholm, och Tyskland fortfarande hade kvar mitt problem.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=430650

Då jag fick ett persoligt samtal från någon höjdare från NIKON i Stockholm om att han åter ville ha in kameran för att han persoligen skulle kolla på felet.

Och skulle dom inte kunna reparera felet så skulle dom skicka upp en ny NIKON till mig.

Så i dag ( Onsdag 16/3 ), exakt en vecka senare ringer man från Expert och sa att dom har fått in en erkättnings kamera till mig, då man inte kunde göra något åt min 2100a.

Kommer ner till Expert och ser till min förvåning, och stora glädje att man hade skickat upp deras senaste modell NIKON COOLPIX 4600 ( med svensk meny ), den på 4 milj. pix som erkättning, plus ett 128Megs minneskort.

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/nikon/digital/cp4600.php

Så vad vill jag då säga med det här ? Jo, att även om man har en produkt som man lämnar in för reparation och man får efter andra svängen tillbaka fortfarande är fel på produkten. Kontakta konsumentrådgivningen i din kommun, och be dom hjälpa dig med att häva köpet eller få ut en likvärdig produkt.

Jag med andra, är ett levande bevis på att Konsumentlagen fugerar hur bra som hellst, även om jag fick vänta i 9 veckor för att få hem en kamera från reparation.

Så är det så här i efterhand klart värt mödarn.

Så, stå på er....

Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Re: Re: Konsumentlagen fungerar - värt problemet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Tack för tipset

Även om saker och ting kan ta sin tid så brukar det bli till det bättre.

Fast man känner en visst olusthet i det hela. Jag kan ju erkänna att jag blev frukatsvärt less och förbannad då jag fick hem kameran efter andra svängen och felet var kvar.

Men nu så är det nästan som att det är värt allt strul, för jag är skit nöjd med den som jag har fått i erkättning från NIKON.

Man ska kämpa på, och inte ge upp helt enkelt.