World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
Vart ska man lägga in databasfilen? Jag chansa att lägga in den i gather mappen, fast jag får inte upp några mapnotes.

Det står ju på sidan;

"The Gatherer plugin, which this page spawned because of, can be found HERE. Her page also contains instructions on how to use her GatherBook program to import and export data."

Går man dit så antar jag att du måste använda "Backup and data exchange" programmet (som även kräver .net). Jag kör dock inte den, så har inte testat själv.

WoW mods som spar data/variabler måste använda filen SavedVariables.lua som finns under ditt konto. Vad import/exportprogrammet gör är väl att ta ur/lägga till data på just den filen.

OBS! Se till att göra backup på SavedVariables.lua.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag blev lvl 58 tidigt igår och spenderade 4 timmar med att försöka komma med i en grupp till Strat/ Scolo/ BRD. jag lyckades inte...

De grupper jag lyckades komma med i hittade aldrig någon priest så dom blev disbandade innan vi kom iväg, och dom andra grupperna hade en paladin som leader. Det verkar vara så att när en paladin är leader vill han vara ensam paladin. För att få Lightforge grejorna för sig själv.
Det känns som folk slutat spela för att det är kul.. alla är så fruktansvärt giriga på något sätt.
Det var synd att första gruppen aldrig kom iväg.. jag skulle hjälpa en paladin att få sin Charger, men vi hittade aldrig någon präst som sagt.

blir ganska mkt lättare om du har en hyffsat stor guild

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
blir ganska mkt lättare om du har en hyffsat stor guild

Jodå men dom var redan upptagna i instanser
Jag levlade ganska snabbt igår, hade hela lvl 57 rested så jag öste på i 2 timmar och blev lvl 58. Då hade redan de andra stuckit
Skall göra ett nytt försök idag...jag blev bara så jäkla förbannad på dessa egotrippade paladins som vägrade ha med fler paladins i gruppen. Jag höll på att komma med en 10 manna grupp.......men så fort ledaren (en pally vid namn dbjub) såg att jag kom med skrev han "??? who the )/%&¤%¤ invited a pally???" sen tog det 15 sekunder och "poff" utslängd.
Det som gnager mig mest är att jag hjälpte honom när vi var runt lvl 25 med deadmines..men iof var han lika girig då. Tog / rullade på allt även om han inte behövde grejorna.

Så det mesta gnället från mig beror på att man blev så jäkla besviken, man trodde att "nuuuu kommer jag iväg till de stora instancerna". Säkert!.
Hoppas på bättre tur ikväll.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

YEAH epic mount inköpt

Visa signatur

arrwhh

Permalänk

Är Blasted Lands ett hyfsat ställe för en lvl 47 NE Rogue att grinda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Är Blasted Lands ett hyfsat ställe för en lvl 47 NE Rogue att grinda?

nänä det är för svårt

---------------

hopp sista gången man ser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
nänä det är för svårt

Vad rek. du då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Är Blasted Lands ett hyfsat ställe för en lvl 47 NE Rogue att grinda?

Ja klarar du mobs från lvl 48 och uppåt går det bra. Det finns lite Basilisker osv nära Aliancefortet. Men akta dig..... ju längre ifrån du kommer det fortet desto fortare stiger dom i level.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
nänä det är för svårt

---------------

hopp sista gången man ser
http://img121.echo.cx/img121/6662/sista6xx.jpg

grats som fan!!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Vad rek. du då?

aha tänkte fel.. men det är ganska dött ställe ändå

http://www.worldofwar.net/cartography/worldmap/easterncont.ph...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Hur kommer jag in i Searing Gorge som Alliance? Varifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Hur kommer jag in i Searing Gorge som Alliance? Varifrån?

badlands

nån som kan ge länk till var jag kan tanka senaste raid assist

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man tex kan vara kvar i LFG chatten i ogrimmar om man tex åker till tanaris? har inte lyckats luska ut hur jag gör det ennu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
badlands

nån som kan ge länk till var jag kan tanka senaste raid assist

http://www.ctmod.net/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

nu har jag inte spelat wow sen i onsdags och nu får man ladda ner 2st updates jippi, har säkert ingen honor rank kvar o skit

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Skulle gärna vilja veta vart ni köper bra *utrustning till er "gubbe" i spelet?

* Vapen, rustningar osv.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

I auctionhouse.

Edit:
Som nedanstående svarade! Slarvigt svar av mig!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Skulle gärna vilja veta vart ni köper bra *utrustning till er "gubbe" i spelet?

* Vapen, rustningar osv.

AH, AuctionHouse, finns i Orgrimmar och Ironforge tror jag. Ibland finns det saker till riktiga fantasi priser och ibland kan man hitta riktiga fynd.

Permalänk
Medlem

Jag slaktade min första horde idag :D, ok det var en priest men ändå. Jag (lvl 29 pala) besökte stragelthorn vale (stavning?) för en stund. Ganska snabbt såg jag en lvl 33 pala slåss mot en lvl 36 tauren warrior på vägen. Jag stannade på min kulle för att titta på när en(ett?) lvl 31 troll priest dyker upp på en kulle på andra sidan vägen och försöker hela sin allierade och sånt kan man ju inte tillåta så jag sprang efter han men min stora klubba i högsta hugg. När jag är framme vid han och har fått in ett slag försöker han fly, det går mindre bra och en 20 meter längre bort har jag fått in ett par attacker/SoC medans han fått in en shadow spell som jag inte känner igen. Han är skadad medans jag har 1000 av 1200 hp kvar. hans taktik verkar då vara att försköka hela sig och hoppas att jag slår mig trött Efter en heal inser även han att det inte kommer fungera och hoppar ner i en flod där han efter 10 sek och 2 slag flyter medströms

Nu till något helt annat, jag sålde en staff vars enda mod var +9 nuture spell dmg för 2,2g på AH, det tyckte jag var en bra affär.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Kom precis på en jävligt bra taktik för o slakta palas. Medans dom kör shield och försöker heala sig själv så ska man bandagera sig själv. Provade den taktiken när jag mötte en pala i arathi higlands som hade varit och gankat mig förut så jag tänkte nu jävlar ska fanskapet dö!.

Styrde upp wolf form och hoppade fram från ingenstans. Han satt tydligen där o käkade upp mana och hp. Han hadde fullt när jag kom dit. Och fort som fan drog jag mig ur wolf form och dunkade upp WF totem, STR totem och magma totem. och började slå som fan på han. Fick ner han till rött i hp då styrde han upp shield och började heala sig själv så jag körde bandage fick fullt hp. Och jag hadde mana kvar. Men det hadde inte paladinen så han låg ner på marken och skämdes efter några crittar + WF slag, medans jag stog och hånlog över han

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk

Zymosis, ok, så det är ganska lönlöst att försöka hitta bra vapen hela tiden?

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Folk verkar använda ordet "ganking" om alla PvP kills nu för tiden. Om någon anfaller dig, 1vs1 , +/- 4 lvls så kan man väl inte kalla det ganking?

Ordet kommer väl egentligen från "Gang Kill" , Dvs det kommer en grupp på flera personer och dödar dig, då blir man gankad

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka ett par sidor, var en stooooor diskussion om vad som var rätt. Har för mig att dom kom fram till att det kan betyda gang kill som du säger men även att anfalla en spelare som inte kommer ha en chans att försvara sig.

Permalänk
Medlem

KingCobra: Anledningen att jag skrev från början är att jag slogs mot en Paladin imorse och den fighten tog över en kvart innan jag dog på grund av att han lyckades stuna mig när jag skulle hela mig.
Problemet var ju att han också fick tillbacka sin mana och så drack han mana potions då och då. Får bli mera träning helt enkelt. (och hade inte Blizzard lagt till Frenzied Regeneration så hade det ju varit kört.)

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Kom precis på en jävligt bra taktik för o slakta palas. Medans dom kör shield och försöker heala sig själv så ska man bandagera sig själv. Provade den taktiken när jag mötte en pala i arathi higlands som hade varit och gankat mig förut så jag tänkte nu jävlar ska fanskapet dö!.

Styrde upp wolf form och hoppade fram från ingenstans. Han satt tydligen där o käkade upp mana och hp. Han hadde fullt när jag kom dit. Och fort som fan drog jag mig ur wolf form och dunkade upp WF totem, STR totem och magma totem. och började slå som fan på han. Fick ner han till rött i hp då styrde han upp shield och började heala sig själv så jag körde bandage fick fullt hp. Och jag hadde mana kvar. Men det hadde inte paladinen så han låg ner på marken och skämdes efter några crittar + WF slag, medans jag stog och hånlog över han

Använder man bandage imot en Paladin i Duel så säger dom

Fu"¤ing lamer.. bandage is for noobs.. bla bla bla

Men i PvP funkar det

Permalänk
Medlem

Jag börja igår spela WoW på farsans laptop som är extremet skön då den har Wide format
men problemet är att jag kan ej trycka w+a samtidigt..alltså springa rakt och strafa/svänga(beroende på om jag håller inne höger musknapp)...
Vet ni vad som gäller?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Gissa vad jag lootade av en yeti i winterspring
http://www.thottbot.com/index.cgi?i=8407

Har lite beslutsångest, använda eller sälja, tror det blir använda

Edit: Blev använda

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De där yetisarna dropapr fina grejer måste jag säga. Fick den här ringan där för ett tag sen.

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=2246

Inte helt fel när man är warrior

Permalänk
Medlem

OMFG Krol Blade! av en yet, du är en mycket glad man antar jag ^^