World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Nu är Mecha inne i Molten Core tillsammans med Gaidin på Ravencrest. Vårt första försök, har tagit ett par mobs och det går fint. Roligt med nya saker.

United på ravencrest har nu tagit...
Lucifron
Magmadar
Gehennas
Garr
Baron Geddon
Shazzrah
Sulfuron Harbringer och nyligen(runt 30 min sedan) Golemagg...
vi tog sulfron och golemagg på första försöken
Nu ska vi dock försöka spawna Majordomo och se hur det går

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Onyxia har blivit dödad på Al'Akir?
Är bara nyfiken

Permalänk
Medlem

Vafan e detta... vi får precis ner lucifron i MC, så har master lootern dött. Ingen loot verkar det som, kul.

Ingen resser heller, vi får springa tillbaka och döda allting igen.

Sen så är vi bara 38pers också..

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
Vafan e detta... vi får precis ner lucifron i MC, så har master lootern dött. Ingen loot verkar det som, kul.

Vad är det med master loot?.. Varför blir det så i dom stora instanserna..

Blev lite chockad när vi fick död på baronen första gången :D.. trodde det buggade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
Vafan e detta... vi får precis ner lucifron i MC, så har master lootern dött. Ingen loot verkar det som, kul.

Ingen resser heller, vi får springa tillbaka och döda allting igen.

Sen så är vi bara 38pers också..

Heej, Mecha- eller Gaidin-folk på swec? Exakt så hände för oss i alla fall. // Carmella @ Ravencrest.

Permalänk
Medlem

Hur är det med rested bonus, får man mer (bara?) rested bonus om man är i storstäder (IF, SW, etc.) än i säg, Botybay och Southshore?

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

rdj: Ja det där var lite snopet, drygt att man måste vänta en vecka också.

/ Gregor @ Ravencrest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Jag skulle vilja veta lite om hur de oskrivna reglerna är i duell samt PvP. Någon som har lite tid att förklara?

T ex. inga potions osv.

Det är helt okej att använda heals och sånt eftersom att det är en class-skill, men om en warlock skulle dra fram en healthstone så tar det hus i helvete.

Permalänk
Medlem

Nu e ja jäkligt förbannad.

För någon vecka sen när jag satt å spela wow hörde jag ett ljud från hårddisken TROR jag (det lät som om den stoppade eller nåt) och sen så fastnade spelet och hela datan, då får jag en blå ruta. Startade om datan å allt funkade normalt.

Idag när jag starade WoW och tänkte logga in på min gubbe så fastnar "loading" processen innan man kommer in i spelet, det fastnar helt enkelt där och jag får ett konstigt ljud från hårddisken TROR jag. Då fastnar spelet och datan och jag får en blå ruta, startade om datan. Men jag fick samma problem igen, startade om kanske 4-5ggr. Det konstiga e att ibland så kom jag längre in, ibland så kunde jag se lite av min toolbar men sen så fastnar allt.

Så jag bestämde mig för att installera om wow, när jag hade gjort det å laddat ner alla patchar å så gick det faktist å logga in. Men efter ett tag så fick jag samma jäkla problem igen, ett konstigt ljud från hårddisken och allt fastnar samt en äcklig blå ruta, testade å starta om men samma problem. Men senare när jag försökte testa så fick jag inge fel utan när jag loggade in så kunde jag se min toolbar och lite och bakgrudnen av bilden som man får se när man loggar in, det håller sig så i cirka 40 sek sen blir jag disconnected.

Vet någon vad detta kan va för problem?
(Jag tror inte att det är något fel på hårddisken. Den blåa rutan jag får beror (enligt en kompis) på att nåt me grafiken inte stämde, vet inte om detta e sant.)

Permalänk
Medlem

Du borde för säkerhetens skulle säkerhetskopiera lite andra viktiga prylar du har på disken. Ta ett foto på blåskärmen och posta eller beskriv vad som står där så kanske någon vet

btw, jag och en annan mage hittade http://www.thottbot.com/?i=6760 idag
Han hade redan en sådan och jag ville inte ha den för jag kör sword + offhand som är bättre. Ska sätta ut den på AH och dela på slanten, satte buyout på 50g
blir den såld för så mycket tro?

Permalänk
Medlem

HMM?

Nu funkar spelet helt plötsligt igen, men när jag whisprar till någon kan jag inte se att jag har skrivit, jag kan inte se när andra skriver till mig (va i ogrimmar och såg inte att någon skrev), vad kan detta bero på? Lag eller? För jag kunde teleportera mig till ogrimmar, jag hoppade från ett hus och tog skada.

Permalänk
Medlem

Baned: Du har inte cosmos eller så? För jag hade liknande problem (datorn hänger sig när spelet börjar.). Det var quest minion som hade strulat. Stängde av och allt funkade.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Åh fyfan, tack!!!

Jävla cosmos, ska ta bort det å spotta på tillverkar'n, taaaaaackkkkk!

Permalänk
Medlem

Tanka ner Insomniax istället. Snygg mod som har det mesta.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hmm kan du ge lite pics eller kanske en adress?

Tack

Permalänk
Medlem

Ja insomniax är ett mycket bra paket med moddar. Det finns att tanka på cure-gaming.com
Bilder hittar du på insomniax.net

Här är en bild hur jag har mitt confat (ganska gammal printscreen, har ändrat en del nu)
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/WoWScrnShot_0...
Jag använder även quickcash och autobar

Permalänk
Medlem

http://www.thottbot.com/?i=7245 hittade den när jag grindade i blasted lands

Ska försöka få en liten slant för den

Permalänk
Medlem

Nice

Edit: Själv hittade jag dessa. http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=14551 när jag var ute och grindade i tanaris. Men man får inte speciellt mycket för dom så jag tog på dom själv istället.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Onyxia dödad på Bloodscalp :), dock inte första gången men första gången för min guild. Fick ner henne på 7e försöker tror jag, 4 igår natt och 3 idag.
Offhanden som summonar skelett, Shaman hjälm från Ten Storms, Hunter hjälm från Dragonstalker, 18 slottare, yellow gem bag, gift of the wild 2 och en blå sak droppade, samt huvudet.

Lite bilder:

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Fina bilder! Väntar bara på att jag ska bli lvl 60 så jag får vara med och döda har 94 stycken lvl 60 i guildet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaH
Någon som vet om Onyxia har blivit dödad på Al'Akir?
Är bara nyfiken

Japp, minst en gång. Min polare var med och dödade henne igår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Gäsp, Paladin bölar om vad som är "noob" när dom spelar den enklaste klassen? Kul

Öhh? Den enklaste klassen? det skulle jag vilja att du utveklar lite. Börja med att förklara hur våra magier fungerar..det begriper nog inte ens Blizzard.

Men får pallyn heala sig får motståndaren det med. det finns inga regler i PvP (dueller). Vill man använda hjälpmedel får man det. Det är upp till var och en om man tycker att det är värt att slösa pengar på en duell.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nu ska man bara fixa en brud också.. notera rosen i handen

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Fan vad udda kläder det finns i spelet...såg en gnome idag som hade en såndär jätte gammal dykar hjälm på sig.
Dock så hjälpte det inte han när han försökte göra raid på crossroads

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Haha vilken utsikt man kan ha i AH :D:D:D

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Hur i Helvete kom du upp DIT?!

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

hehehe en liten bugg med ornite spying glass :):):)

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
hehehe en liten bugg med ornite spying glass :):):)

tell us ser en gm dig blir du iofs teleporterad ned

Permalänk
Medlem

MC är ju för helvete ett helvete

Fan vad allt slår hårt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
tell us ser en gm dig blir du iofs teleporterad ned

tja du bara använder spying glass och precis när du använt det 0.01 sekunder senare trycker du på jump och så kommer du ca 1 meter upp i lufter så gör du det igen så kommer du en meter till o så fortsätter du :):)

Visa signatur

Har en fet ny dator