World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patienten
Jag hatar dig ^_^

Har väntat på den luvan ett tag nu

haha :] men jag har problem med shouldersen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Vad bra att du citerar så jag kan hitta hit lätt

"In the beta, there was a soft cap of spirit around 300 spirit, meaning that you'd get very little benefit from any spirit above that number. This was a proposal by Blizzard to balance mana regeneration. However, they decided to go with the "five second rule" described previously instead. There is currently no spirit cap of any kind."

Rent psykologiskt är det läskigt hur stor chansen är för att fler ska hoppa på och gnälla på en för allt möjligt när andra redan gjort det..lol, men jag har aldrig riktigt förstått mob mentality, även om de flesta människor verkar vara funtade så. Riktigt känner hur en slags rättfärdigad känsla glöder i er va?

Struntsamma,
Knasterband : Du är en slutledningarnas man, den slutsatsen kan då jag dra. En endaste länk gav jag, alldeles ovanför citatet no less, men man kunde ju inte förvänta sig att värst många skulle följa den nej.

Här har vi den igen:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread-search.aspx?ForumNam...

Jag tror ditt citat har fel, eller i alla fall var fel, då jag inte vet vad, om något, som hänt med spi nu på sneare tid. Någon nämnde att de förbättrat den? Care to show hur, i sådana fall?

3/8/2005 3:23:43 AM PST:
"
I, and numerous others, ran our own tests. For my tests, I used a 60-second timer, measuring mana regenerated with various levels of +spirit gear on.

0) The interface is updated every tic. It's 2 seconds to each tic.

1) Base spirit, not from gear, has a different mana-regen ratio than +spirit gear.

2) It's 8 spirit for 1 mana per second from gear.

3) It's somewhere around 4.5 base spirit for 1 mana per second. But you can't alter this value...

4) At 300, spirit caps out. Further spirit increases fall off tremendously, making it worthless.

5) Sitting offers no mana regen improvements / advantages. "

Den tråden gnäller också på manaregen...men alla mages här som kände sig väldigt trampade på tårna när jag sade att de var stoppgupp ..tja, stackare. Ni är ju drinkare, vilket var vad jag sade från början och mest bara ville ha sagt.

Erty:

Hmm, det här med att spammad scorch gör mycket skada utan att någonsin dra farlig aggro..tja, *shrug*, jag har väl ingen erfarenhet som säger motsatsen direkt så. Det låterdock fortfarande lite konstigt eftersom jag läst en del om folk som säger att eld är lätt oberäkneligt i parties då det criticalar hejvilt. Dessutom lär du ju inte få använda den i de högre instanserna där många mobs har bra med fire resist heller., men det kan vara irrelevant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erty
[B]
""Sen skrev jag inte aldrig, utan "typ aldrig". Men typ är väl ett sånt där äckligt stockholmsord som du inte förstår dig på.""

[/b]

Heh.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erty
[B]
Då var du en usel mage. Med mage armor + clearcasts + evocation och scorch-spammande behöver jag bara dricka ifall jag någon gång AoE:ar, annars kan jag hålla på i all evighet typ med finfin dps.

[/b]

För det första- hur faen ska jag kunna begripa vad du menar med 'typ aldrig'? En gång var tionde minut? En gång per instans? En gång var tredje instans? För det andra kommer du ju inte riktigt ihåg vad du skrivit heller.

"För att inte tala om det viktigaste... vad är egentligen bäst, att döda mobsen snabbt som fan och sen dricka massor, eller att döda dem lagom fort och sedan kunna fortsätta i princip direkt? Det andra alternativet ger garanterat med xp/h."

Bäst jag frågar vad din 'stockholmska' menar med 'i princip'?
Jag har inte sagt att mages får sitta och dricka flera flaskor åt gången , bara att de blir stoppgupp. Ni retar upp er som fan på detta ord, tror jagt? Sant är det dock - för mages behöver dricka, vad än erty på sin stockholmska försöker säga.

För allt mitt tjat om hur tråkiga mages är dock, så hade jag hur kul som helst när jag väl kunde IAOE:a, det lär jag säga.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Men det jag hatar mest är klasser som inte ens vet hur deras klass ska fungera i instancer.

Shamans som har Beaststalker, Priests som har Dreadmist osv.

Shamaner ska heala, priests ska ha mycket spirit osv. Är glad att jag aldrig mer behöver köra Strat, scholo och BRS, är så väldigt trött på att köra med randoms hela tiden som inte kan sin roll i en grupp.

grejen med shamaner är att de kan anpassa sig efter olika förutsättningar. I en 5 manna grupp kan de t.ex. agera dps/sec tank/buffer och skippa healing i stort sett då en priest lätt fixar att heala en 5 manna grupp. Kommer man till en boss kan shamanen gå ner till healer/buffer för att göra fighten säkrare istället för att gå fort. allting beror på gruppsammansättning och förutsättningar för fighten.
du som har missuppfattat shamanen tror ja

edit: håller med talaren ovan, klart som fan att mages är stoppgupp (även shamaner i vissa situationer) men vi kan inte vara utan dom ändå

Permalänk

inhe:

För präster är dreadmist ett bra set, devout är bara för pure carebear pve personer.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Rent psykologiskt är det läskigt hur stor chansen är för att fler ska hoppa på och gnälla på en för allt möjligt när andra redan gjort det..lol, men jag har aldrig riktigt förstått mob mentality, även om de flesta människor verkar vara funtade så. Riktigt känner hur en slags rättfärdigad känsla glöder i er va?
///[snipp, ointressant.]///

Antagligen gnäller folk på dig för att du inte tycks inse att det går, och många gånger är rekommenderat, att spela manakonservativt med bra dps.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Oshhhhhhhhhh

ShadowCraft pants droppades och jag var den ända rogue :>:>:>

Nu vill jag ha capen eller felhide cap

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Oshhhhhhhhhh

ShadowCraft pants droppades och jag var den ända rogue :>:>:>

Nu vill jag ha capen eller felhide cap

grats

hoppas på wildheart spaulders, boots och trindelhaven nu

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd

Ibland när jag mött alliance då såg jag dödskalle som lvl,vet det är hög lvl men kan jag klicka något så jag kan se lvl ändå?

Permalänk
Medlem

Lite snabbt. Vad kan jag, ungefär ta för den här i AH?

http://thottbot.com/?i=7647

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Antagligen gnäller folk på dig för att du inte tycks inse att det går, och många gånger är rekommenderat, att spela manakonservativt med bra dps.

Inte tillräckligt för att aldrig dricka, hursomhelst.

Men folk gillar att hoppa bandvagn rent generellt, ser du inte det?

Ditt citat av min post där verkar vara ungefär hur folk läser mina poster, med, heh.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Lite snabbt. Vad kan jag, ungefär ta för den här i AH?

http://thottbot.com/?i=7647

Om man är osäker på vilket pris som är rätt för någon drop på AH så är det bara att titta på allakhazam. De har genomsnittliga AH-priser för det mesta, men tänk på att en del items kan vara felaktigt prissatta eftersom galna US-spelare som farmat pengar betalar hur mycket som helst för en del saker.

(länken du letar efter: http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13045=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkkt
Skulle vara kul att testa frost/arcane build, där kan jag tänka mig att man kör med arcane missiles istället för scorch.
Blah blah, mycke snack om mage klassen här, kunde inte låta bli

Jag kör frost/arcane, i princip alla instancer kör jag frostbolt, fireblast och nån enstaka scorch ... AM på clearcast. Frostbolt är lätt den mest mana effektiva spellen en mage har, mina frostbolts kostar ~210 mana o gör 580+ dmg

Permalänk
Medlem

Skäms på mig för att jag inte har läst igenom alla ~200 sidor för o se om
jag hittar svaret innan jag frågar. Så, nu har jag blivit utskälld.

Hur som helst.

WoW har en förmåga att konstant hänga sig för mig.
Gubbar går runt o runt o runt osv men jag kan fortfarande röra mig.
Kan inte skriva ut i chatten eller prata med folk i spelet.
Måste trycka ctrl, alt + delete för att kunna stänga av spelet.
det är problem nr 1.

problem nr 2 är att jag inte kan träna mig. det går o klicka fram
till rutan med de olika valen. det där träna eller ta bort skills.
men efter det kommer jag inte längre och problem nr 1 uppstår.
tilläggas bör att det funkar att träna sig på andras datorer.

någon som vet varför och har något bra tips på hur jag blir av med
det, eller har jag bara otur?

Permalänk
Medlem

Downup: DIn tursamme jäkel Du måste ha hela SC setet snart va? Själv har man bara bältet... :S

Permalänk
Medlem

Kolsvart Katt jag tror folk attackerar dig eftersom du helt enkelt är ute på hal is med vad du säger och har en rätt taskig attityd då du gärna dumförklarar din motståndare (vilket jag iofs också ofta gör). Folk gillar att säga emot om de vet att den andra har fel Om de andra magerna som är med i diskussionen skulle hållt med dig så skulle de istället attackera mig, simple as that.

Men den här diskussionen leder ingen vart så vi kan lika gärna lägga ner den. Du kan knappt ha någon speciell erfarenhet av instanser med en mage, och jag själv har ingen erfarenhet av raids eller de allra högsta instancerna så ingen av oss vet väl riktigt vad vi talar om egentligen. Men jag vet vad som gäller för min level iaf och det räcker för mig

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Kolsvart Katt, om man kommer med påståenden som folk tycker är felaktiga så finns det helt klart ett värde av att flera säger sin åsikt. Det visar att en tes kan ha flera anhängare, även i ett begränsat urval människor, och fler synpunkter på samma sak kan ge mer klarhet. Klarar man inte av att folk gör sin röst hörda utan att försöka sätta någon fånig etikett på det för att få det till att de inte har något att säga tycker jag inte man bör posta på ett diskussionsforum för sin egen skull.

Istället för att skriva irrelevanta saker om att du inte tror de som säger emot dig har något egentligen att säga skulle du ju kunnat spendera tiden med att t.ex. förklara att du både ifrågasatt Scorch för att den gör för lite skada samt att den skulle dra för mycket aggro. Hade varit mer konstruktivt i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

ingen staff,boots eller shoulders deanna gång heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Scorch är totalt värdelös i högre level instances och en bra magiker behöver dricka ungefär var 3-4 grupp.

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
inhe:

För präster är dreadmist ett bra set, devout är bara för pure carebear pve personer.

Men det var ju det jag pratade om :> i pvp är dreadmist överlägset till alla clothclasser.

Permalänk

Söker ett addon..
Kör med mainbarhider + flexbar. Med detta så ser jag inte mina bags så jag undrar om det finns nåt litet addon som bara visar mina 5 bags? Kör med allinoneinventory sålänge men gillar det inte riktigt :/

Permalänk
Medlem

Okey onyxia is DEAD!!!!!!!

och jag fick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av ett screenshot på min lvl 20 frostmage som just blev klar med deadmines och med ett tweakat UI.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Måste bara dela med mig av en tanke.. Var vid hillsbrad idag och körde lite quests med min lvl 28 (då 27 mage). Jag ser att det kommer en rogue smygandes, självklart dödar jag honom lätt. 3 min senare kommer han tillbaka, smyger på såklart och jag dödar honom. 3 min senare så kommer han ÅTERIGEN tillbaka, denna gången dödar jag honom ännu lättare, varför förstod han inte att ge sig efter första eller åtminstonde andra försöket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Okey onyxia is DEAD!!!!!!!
http://img96.echo.cx/img96/9454/14um.jpg
och jag fick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://img96.echo.cx/img96/8835/20io.jpg

gZ samma droppade för oss också idag, men eftersom NS är bättre så blir det den när den droppar. har också högst dkp av roguesen så det blir gutgore ripper också.

Imorgon blir det domo och ragnaros. woho!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
gZ samma droppade för oss också idag, men eftersom NS är bättre så blir det den när den droppar. har också högst dkp av roguesen så det blir gutgore ripper också.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/roffles.JPG

Imorgon blir det domo och ragnaros. woho!

dragonstalker droppdes inte för oss

Gillar den

PS.. vad kör du för build?.. ser bara cold blood.. eller gör du bladeflurry med? :S

själv kör jag Cold Blood och preparartion

Edit 3
Vet någon vad Guild Raid points är?.. jag vann cappen för jag hade bäst men fattar inte varför ännu :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt

Struntsamma,
Knasterband : Du är en slutledningarnas man, den slutsatsen kan då jag dra. En endaste länk gav jag, alldeles ovanför citatet no less, men man kunde ju inte förvänta sig att värst många skulle följa den nej.

Här har vi den igen:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread-search.aspx?ForumNam...

Jag tror ditt citat har fel, eller i alla fall var fel, då jag inte vet vad, om något, som hänt med spi nu på sneare tid. Någon nämnde att de förbättrat den? Care to show hur, i sådana fall?

3/8/2005 3:23:43 AM PST:
"
I, and numerous others, ran our own tests. For my tests, I used a 60-second timer, measuring mana regenerated with various levels of +spirit gear on.

0) The interface is updated every tic. It's 2 seconds to each tic.

1) Base spirit, not from gear, has a different mana-regen ratio than +spirit gear.

2) It's 8 spirit for 1 mana per second from gear.

3) It's somewhere around 4.5 base spirit for 1 mana per second. But you can't alter this value...

4) At 300, spirit caps out. Further spirit increases fall off tremendously, making it worthless.

5) Sitting offers no mana regen improvements / advantages. "

Den tråden gnäller också på manaregen...men alla mages här som kände sig väldigt trampade på tårna när jag sade att de var stoppgupp ..tja, stackare. Ni är ju drinkare, vilket var vad jag sade från början och mest bara ville ha sagt.

Erty:

Hmm, det här med att spammad scorch gör mycket skada utan att någonsin dra farlig aggro..tja, *shrug*, jag har väl ingen erfarenhet som säger motsatsen direkt så. Det låterdock fortfarande lite konstigt eftersom jag läst en del om folk som säger att eld är lätt oberäkneligt i parties då det criticalar hejvilt. Dessutom lär du ju inte få använda den i de högre instanserna där många mobs har bra med fire resist heller., men det kan vara irrelevant.

Heh.

[/b]

För det första- hur faen ska jag kunna begripa vad du menar med 'typ aldrig'? En gång var tionde minut? En gång per instans? En gång var tredje instans? För det andra kommer du ju inte riktigt ihåg vad du skrivit heller.

"För att inte tala om det viktigaste... vad är egentligen bäst, att döda mobsen snabbt som fan och sen dricka massor, eller att döda dem lagom fort och sedan kunna fortsätta i princip direkt? Det andra alternativet ger garanterat med xp/h."

Bäst jag frågar vad din 'stockholmska' menar med 'i princip'?
Jag har inte sagt att mages får sitta och dricka flera flaskor åt gången , bara att de blir stoppgupp. Ni retar upp er som fan på detta ord, tror jagt? Sant är det dock - för mages behöver dricka, vad än erty på sin stockholmska försöker säga.

För allt mitt tjat om hur tråkiga mages är dock, så hade jag hur kul som helst när jag väl kunde IAOE:a, det lär jag säga. [/B]

Att du vägrar ge upp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Planes
Scorch är totalt värdelös i högre level instances och en bra magiker behöver dricka ungefär var 3-4 grupp.

Scorch funkar precis lika bra hela vägen förutom då man möter de riktigt stora bossarna som är imuna mot fire. Jag kan inte komma på vad som skulle vara så dåligt med scorch, du får gjärna berätta. Ska du säga att den "suger" så får du förklara dig, annars kan du lika gjärna vara tyst.

Permalänk
Glömsk

Skulle hoppa in i MC. Instance hittar inte, jag ramlar ner i lavan och dör. Lite irriterande

Fick även en bild på Loch Ness, eller "Nessy" som den heter: http://thottbot.com/?n=608678

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Skulle hoppa in i MC. Instance hittar inte, jag ramlar ner i lavan och dör. Lite irriterande

http://psionicist.online.fr/mcouch.jpg

Fick även en bild på Loch Ness, eller "Nessy" som den heter: http://thottbot.com/?n=608678

http://psionicist.online.fr/nessy.jpg

Nattskoj eh?

Blev en totalwipe vid sista bossen i Uldaman. Antar att man behöver vara runt 46 hela partyt för att ens ha en chans.... fick som level 42 stå och tanka den största av dem, goo me!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Äntligen fullt ShadowCraft set! Bara saknat luvan i ett par veckor nu, men idag hade jag fan massa DKP att slösa på jäveln

http://psykat.com/WoWScrnShot_051405_054906.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
"In the beta, there was a soft cap of spirit around 300 spirit, meaning that you'd get very little benefit from any spirit above that number. This was a proposal by Blizzard to balance mana regeneration. However, they decided to go with the "five second rule" described previously instead. There is currently no spirit cap of any kind."

Tack, det var väl det jag trodde. En massa rykten bara om ett tak.