World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Nattskoj eh?

Blev en totalwipe vid sista bossen i Uldaman. Antar att man behöver vara runt 46 hela partyt för att ens ha en chans.... fick som level 42 stå och tanka den största av dem, goo me!

Körde Uldaman bossen flera gånger igår, vi var 4xlvl 44 Rogue, mage, warrior och druid och 1 lvl 43 präst.
Grejjen är att 1 måste vara beredd att döda alla adds som archaedes summonar. Druiden och magen tog hand om det medans jag(warriorn) och rogue stod och slog på archaedes, När han summonar 2 eliter så kör alla allt på archaedes då de 2 han summonar försvinner när han dör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Om man är osäker på vilket pris som är rätt för någon drop på AH så är det bara att titta på allakhazam. De har genomsnittliga AH-priser för det mesta, men tänk på att en del items kan vara felaktigt prissatta eftersom galna US-spelare som farmat pengar betalar hur mycket som helst för en del saker.

(länken du letar efter: http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13045=)

Tackar!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

OMFG

Säkert många som redan vet detta men jag har genom forumen hittat världens bästa grindställe. Precis innanför ingången till Dire Maul finns ett spawn med 7 "lashers", lvl54. De har extremt låg hp men ger ändå 250 xp styck till mig på lvl52. De är asenkla att döda med flamestrike > manashield flamestrike > IAE > CoC > FN > flamestrike > IAE, och att reseta instansen är jättelätt.
Resultat: över 50k xp/h UNRESTED på lvl52. I kid you not.

/Soon to be lvl56-57 mage.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Avstängd

jag skulle vilja ändra questloggen som den såg ut i lite äldre cosmos, alltså mer lättöverskådlig och vilken level questen är på. men i nyaste cosmos är ju den funktionen borta och man ser bara gamla värdelösa logg. finns det nåt sätt att ställa in den på? annars, vilken version av cosmos ska man tanka för att få den bättre questloggen?

eller finns det nåt annat ui som gör detta?

tacksam för svar

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
OMFG

Säkert många som redan vet detta men jag har genom forumen hittat världens bästa grindställe. Precis innanför ingången till Dire Maul finns ett spawn med 7 "lashers", lvl54. De har extremt låg hp men ger ändå 250 xp styck till mig på lvl52. De är asenkla att döda med flamestrike > manashield flamestrike > IAE > CoC > FN > flamestrike > IAE, och att reseta instansen är jättelätt.

Ajaj, sånt ska man inte avslöja om man vill hålla stället för sig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Okey onyxia is DEAD!!!!!!!
http://img96.echo.cx/img96/9454/14um.jpg
och jag fick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://img96.echo.cx/img96/8835/20io.jpg

kör ni bara den som rollar högst? kör ni inte lite rättvist att den som varit lvl 60 längst får, våran guild har allafall ett poäng system hur länge man spelat och hur mkt man varit med på

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Ajaj, sånt ska man inte avslöja om man vill hålla stället för sig själv.

Det är ju innuti själva instansen, det är det som är det finurliga med det

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
jag skulle vilja ändra questloggen som den såg ut i lite äldre cosmos, alltså mer lättöverskådlig och vilken level questen är på. men i nyaste cosmos är ju den funktionen borta och man ser bara gamla värdelösa logg. finns det nåt sätt att ställa in den på? annars, vilken version av cosmos ska man tanka för att få den bättre questloggen?

eller finns det nåt annat ui som gör detta?

tacksam för svar

CT mod visar lvl på questen.
Monkeyquest är bästa questloggen jag använt hitils

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
kör ni bara den som rollar högst? kör ni inte lite rättvist att den som varit lvl 60 längst får, våran guild har allafall ett poäng system hur länge man spelat och hur mkt man varit med på

vi kör oxå med det systemet, riktigt bra faktiskt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Jo det gör vi. Men den Rogue som har varit med i guildet sen början (lvl60) LÅNGT före mig ville inte ha luvan så dom gav den till mig

Hmm tänkte på en sak.. Är det inte då fuskigt om man ska besöka molten core och då dom andra delarna?

Då är det ju inte lönt att följa med förens den "Rogue" har hela sättet ju.:confused:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
vi kör oxå med det systemet, riktigt bra faktiskt

jo det funkar väldigt bra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Vadå va kör ni får loot i end game instnacerna?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Någon som har tips på en bra build för en Human paladin? Gärna tips på bra proffessions också.

Eftersom ingen har svarat så gör jag det.

För levling skulle jag rekommendera en retribution-build. Kör tvåhandsvapen och Seal of Command. Glöm bara inte de obligatoriska 11 poängen i holy-trädet. Jag har dock lagt ett par pinnar på att förbättra min crusader då jag byter rätt friskt mellan tvåhands och enhand+sköld (jag är min grupps primärtank).

Vad gäller professions skulle jag säga engineering och mining. Blacksmithing är trevligt, men nu i efterhand ångrar jag faktiskt att jag inte tog engineering. De avståndsattacker den ger är mycket mysiga

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
OMFG

Detta är lite pinsamt, men vart exakt ligger Dire Maul? Har inte hittat det på kartorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Att du vägrar ge upp?

Scorch funkar precis lika bra hela vägen förutom då man möter de riktigt stora bossarna som är imuna mot fire. Jag kan inte komma på vad som skulle vara så dåligt med scorch, du får gjärna berätta. Ska du säga att den "suger" så får du förklara dig, annars kan du lika gjärna vara tyst.

Uhm, jag skulle inte skriva nånting alls om jag inte kunde stava "gjärna". Hur många mobs i MC tror du har frost resistance? Fråga.

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk

dkp system blir ett måste i onyxia/mc annars kan allt förstöras.

På Shattered hands vi skapade en guild av flera guilds och våra första gånger mot onyxia hade vi inget system. Så vi har nu fått sitta och söka upp vad folk har gjort och vad dom har fått och styra upp systemet.

Man ska inte ha tur med rolls utan det skall fördelas jämnt ut.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Det har skitmycket roll om vem som ska rolla på vad. Finns det en hunter i gruppen som behöver en sak ur beaststalker ska faan inte någon annan rolla på den.

Edit: Kom på en sak som jag blev riktigt förbannad på förut. Spelade i en riktigt dålig guild där medelåldern verkade vara 10. Men jag som är Hunter och hade en ganska dålig bössa för den lvln jag var på. Vi körde ett party på 5 i ZF. En hyffsad bössa droppades då. Jag skrev N då jag verkligen behövde den bössan. Då börjar warriorn också skriva N. Och han rollade dessutom. Han rolla 93. Jag tänkte att nu är det kört då det är bop. Men jag hade flyt då jag fick 95 på min roll och vann bössan.
Visst warriors kan också ha bössor. Men inte faan rollar dom om en hunter som har en bössa som prim vapen behöver den.
Usch han fick inte mycket snälla ord om sig från resten av partyt. Som han lämnade fortare än kvickt. Lämnade även guilden också.

Hunters är ju dom som är värst när det gäller att rolla.

De vill rolla på leather, mail, i princip alla melee vapen.

Blir så otroligt förbannad, det enda de ska ha första tjing på är mail och ranged weapons. Sen om ingen annan behöver melee vapnet kan de få rolla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Äntligen fullt ShadowCraft set! Bara saknat luvan i ett par veckor nu, men idag hade jag fan massa DKP att slösa på jäveln

http://psykat.com/WoWScrnShot_051405_054906.jpg

Sorry men, den där så långt ifrån phet-het som man någonsin kan komma :-/

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Fredagen den 13:tonde. Min turdag i WoW
Allt började med att jag som vanligt grindade pengar, jag behöver MASSOR till min Paladin Epic mount som jag kan questa för när jag blir lvl 60 (var lvl 59 då och hade 130K kvar). Jag fick helt oväntat en invitation till Stratholme Baron run... och jag hängde på, bara det är ju helt otrolig tur.
Jag har varit där förr men aldrig gjort Baronen eller demonen...bara postmaster.
Sagt och gjort, 10 pers i raiden och sen in. Först rollar jag högst på http://www.thottbot.com/?i=17352 (den har ändrade egenskaper än vad Thottbot säger)
Glad som fasen fortsätter vi och allt går hur bra som helst.. inte en enda whipe fast vi drar på oss 2 grupper med undeads ett par gånger.
Jag hade 2 Lightforge items när jag gick in, Bracers och Belt. Såg nu chansen att få leggings men hade en pally till att rolla mot. Väl inne hos baronen tog vi det easy och ställde upp oss riktigt... jag fick äran att anfalla eftersom jag var main tank i denna gruppen. Min retro byggda Paladin drar på sig aggro som en galen..så då kunde jag lika gärna vara tank.
Snabbt... ja förvånande snabbt föll baronen från hästen. En av dom lättaste bossarna jag varit med och dödat faktiskt. Och vad ser jag då? Lightforge leggings droppar!!! http://www.thottbot.com/?i=19639 Adrenalinet rusade i kroppen och jag tryckte blixtsnabbt på roll..det var bara vi 2 paladins som fick rolla.
Eftersom jag vann Skölden tidigare var jag helt säker på att förlora. Men jag vann!!
Med 3 delar av lightforge har mina healings buffats lite grann. Helt vimmelkantig av förvåning stod jag helt ensam kvar vid Baronens döda kropp medans dom andra stuckit...den andra paladinen hade gjort en "rude" till mig med en smily efter... det hade jag missat
Nu är jag den enda paladinen i Guilden med dessa leggings..de andra har haft max otur vid varje roll. 2 st har full armor förutom dessa.

Glad som fasen drog jag till mitt vanliga grindingställe och fortsatte dra in pengar..då såg jag att jag hade 70K kvar till level 60. "NU JÄKLAR" tänkte jag..och satte på autopiloten i hjärnan. ca 1,5 timme senare levlade jag för sista gången och tog mitt screenshot med den där gula auran runt mig för sista gången. /Played=21 dagar och 2 timmar spelade totalt. Ganska bra eftersom jag utforskat, grindat ores och hjälpt låglevlade guildies en hel del.
Fort som sattan till Paladintränaren och lärde mig dom sista magierna fullt ut. Där fick jag även uppdragen till min Charger...Epic mount. Och var får jag den då? Jo jag skall döda Baronen IGEN för att få den + en massa guld + arcanitebars + ett par diamanter + holy whater från stratholme.
Eftersom jag hade 250G innan köpte jag på mig det jag hade råd med.

Sen visste jag inte vad jag skulle göra så jag drog till SS för att PvPa lite. 21 kills blev det. Jag var inte med i någon raidgrupp utan dessa var mina kills. 18 dödade jag helt själv=en massa CP.
Sen orkade jag inte mer..utan la mig och drömde fiiina drömmar om mina bravader

Fredag den 13:tonde....min turdag i WoW!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Jo det gör vi. Men den Rogue som har varit med i guildet sen början (lvl60) LÅNGT före mig ville inte ha luvan så dom gav den till mig

Hmm tänkte på en sak.. Är det inte då fuskigt om man ska besöka molten core och då dom andra delarna?

Då är det ju inte lönt att följa med förens den "Rogue" har hela sättet ju.:confused:

Lönt?

Kör du bara instances för att få saker till dig själv, eller?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av React_86
Detta är lite pinsamt, men vart exakt ligger Dire Maul? Har inte hittat det på kartorna.

I Feralas har jag för mig (har inte checkat)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

En annan grej som är trevlig med engineering är Jumper Cables Det borde jag som hunter ha tagit. Men det är så jobbigt att lvla mining

React_86: Jag håller med, samt ifall det är ett svärd som ger mycket agility så behöver inte tex en warrior det. Men jag håller mig till mina vapen som jag köper istället. Jag tror jag har skrivit N 2ggr under 10st Maraudon runs, 6st Zul´Farrak runs osv. Så jag får inte mycket grejjer. Har byxor kvar sen SM osv. Riktigt värdelösa grejjer. Dom hunters du kört med har varit giriga. Men själv skulle jag aldrig rolla på leather om inte alla skriver g det vill säga.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Tack, det var väl det jag trodde. En massa rykten bara om ett tak.

Lol, jag länkar till folk som testat och sett att det finns (fanns) en cap, citerar och så, och du tror ändå blint en som inte citerar eller länkar någonting?

*Suuck*

Ni andra, jo, dödfödd diskussion. Vi verkar tala om varandra. En del av er har dock fortfarande en del vettiga poänger, även om ca hälften verkar mer som hjärndöda papegojor.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry men, den där så långt ifrån phet-het som man någonsin kan komma :-/

Jo inte så hett längre med tanke på hur många som helst har hela settet nu, men jag är riktigt glad iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Eftersom ingen har svarat så gör jag det.

För levling skulle jag rekommendera en retribution-build. Kör tvåhandsvapen och Seal of Command. Glöm bara inte de obligatoriska 11 poängen i holy-trädet. Jag har dock lagt ett par pinnar på att förbättra min crusader då jag byter rätt friskt mellan tvåhands och enhand+sköld (jag är min grupps primärtank).

Vad gäller professions skulle jag säga engineering och mining. Blacksmithing är trevligt, men nu i efterhand ångrar jag faktiskt att jag inte tog engineering. De avståndsattacker den ger är mycket mysiga

Okej, men nu har jag redan valt blacksmithing så jag kör vidare på den, tror det fungerar bra det med.

Ska bygga lite på min paladin sen när den kommer lite högre började med den i Torsdags och har bara hunnit till lvl 13 eller något, jag slö spelar på Argent Dawn (RP) så levlandet kommer i andra hand typ. :/

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

satan det är väll 9-10 gången jag springer lbrs inga wildheart spaulders

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är mage och funderar på mina trade skills. Är tailor och enchantment bra?

Permalänk

Kingcobra: fyfasen vilken härlig dag själv vänta man fortfarande på LF leggings , droppats 5 ggr , förlorat alla 5 =/.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Jo inte så hett längre med tanke på hur många som helst har hela settet nu, men jag är riktigt glad iaf

Syftade mer till hur en gnome kan vara phet... så små och äcklande... DEATH TO ALL GNOMES! ....ehrm

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Syftade mer till hur en gnome kan vara phet... så små och äcklande... DEATH TO ALL GNOMES! ....ehrm

Dom är ju sååååå söööta!

Näe men det är väll inge fel på dom? Kolla på alla äckliga horde istället. Ruttna och äckliga. Enda som man inte spyr på är Orcs.

Helt offtopic då. White Noice var ganska skysst

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |