World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Dom är ju sååååå söööta!

Näe men det är väll inge fel på dom? Kolla på alla äckliga horde istället. Ruttna och äckliga. Enda som man inte spyr på är Orcs.

Helt offtopic då. White Noice var ganska skysst

Taurens är också söta ju!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad

Söta kanske man inte ska skriva då dom är stora som berg Men dom är lite mer sevänliga.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Gnomes äger!

Är gnomes immuna mot kidney shot eftersom de är så små? Har hört de, vill veta om de stämmer...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att undead inte passar som en horde faction?

Undead är ju onda, men det är ju inte horde. Tycker det är väldigt konstigt att taurens och trolls kan spela tillsammans med undead. Ganska dåligt av blizzard, de borde haft ogres som en faction istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av React_86

Undead är ju onda, men det är ju inte horde. Tycker det är väldigt konstigt att taurens och trolls kan spela tillsammans med undead. Ganska dåligt av blizzard, de borde haft ogres som en faction istället.

Har du hört talas om något som heter "Story" ? Iaf om man följer med den så kan man få många svar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Kingcobra: fyfasen vilken härlig dag själv vänta man fortfarande på LF leggings , droppats 5 ggr , förlorat alla 5 =/.

Ashh vilken otur
Jag gissar att min tur nu är finito...det kommer säkert ta månader att få all LF armor. Skall börja "spamma" Stratholme med raider nu. Behöver Holy whater till min Epic, LF boots, Runeblade of Baron Rivendare.
Det har vart mycket diskutioner om det svärdet...är det ett paladin eller warrior svärd?

Det som talar för paladin är:

Vi är sällan maintank utan kör ofta med 2-H och har rollen som damage dealer OM det är en Warrior med i partyt med bra sköld och 1-H.

Passive: Increases movement speed and life regeneration rate. Ja detta behöver vi verkligen då vi är den långsammaste klassen och våra "vinster" ofta beror på att fienden kan hålla sig undan och fly. Att göra fienden långsammare är ju drömmen för alla Paladins, först då har vi en chans att vara "farliga" i PvP.

Det är en Undead Baron som droppar den Alla undeads fiende nr 1 är ju Paladins så om man tänker efter lite är det ju helt naturligt att svärdet har en av de egenskaper som Paladins saknar mest.

Dropraten på svärdet är ju äkligt låg bara...skulle det finnas en ninjalooter med i partyt som snor den från oss pallys/warriors skulle jag få hjärnsammanbrott.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Gnomes äger!

Är gnomes immuna mot kidney shot eftersom de är så små? Har hört de, vill veta om de stämmer...

Right...

Nej, de är inte immuna mot kidney shot.

Något jag tycker är skrattretande är att en gnome kan vara en warrior. Wtf? Dem är inte större än fotbollar men kan svinga en mini-yxa lika hårt som en tauren av mount-everest storlek o_O
Skulle vilja se att nu om gnomes och dwarfes ska kunna spela som warriors ska de åtminstone få en nerfning av kanske 15-30 minus i styrka och raser som orc och tauren ska få + .

Gnomes borde *endast* få vara spellcasters...

Det enda jag har KOS på är Gnomes och Paladins.... präster är rätt roligt att bazza sönder som shaman, *shield bort* död^^

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, om man gillar att spela kossa, så visst. Muu!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Jo det gör vi. Men den Rogue som har varit med i guildet sen början (lvl60) LÅNGT före mig ville inte ha luvan så dom gav den till mig

Hmm tänkte på en sak.. Är det inte då fuskigt om man ska besöka molten core och då dom andra delarna?

Då är det ju inte lönt att följa med förens den "Rogue" har hela sättet ju.:confused:

var det bara 2 rogues i partyt?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86

Har du hört talas om något som heter "Story" ? Iaf om man följer med den så kan man få många svar...

Visst, story finns, men jag tycker fortfarande att undead inte passar in. Samma sak gäller gnomes.

NaRcotize: Dwarf är inte svagare, däremot gnomes.

Men ändå tycker jag att de INTE ska få vara spellcasters enligt mig . Gnome warriors is teh shit.

Permalänk
Medlem

KingCobra: Paladins = Farliga pågrund av deras grymma healing och sköld. Använd den rätt så lovar jag att du kan vinna ganska bra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Right...

Nej, de är inte immuna mot kidney shot.

Något jag tycker är skrattretande är att en gnome kan vara en warrior. Wtf? Dem är inte större än fotbollar men kan svinga en mini-yxa lika hårt som en tauren av mount-everest storlek o_O
Skulle vilja se att nu om gnomes och dwarfes ska kunna spela som warriors ska de åtminstone få en nerfning av kanske 15-30 minus i styrka och raser som orc och tauren ska få + .

Gnomes borde *endast* få vara spellcasters...

Det enda jag har KOS på är Gnomes och Paladins.... präster är rätt roligt att bazza sönder som shaman, *shield bort* död^^

Nu ska vi inte pjåla.

Vill du att dom som väljer tjejmodels ska vara svagare också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
dragonstalker droppdes inte för oss

http://img209.echo.cx/img209/4618/bloodfang5xv.jpg

Gillar den

PS.. vad kör du för build?.. ser bara cold blood.. eller gör du bladeflurry med? :S

själv kör jag Cold Blood och preparartion

Edit 3
Vet någon vad Guild Raid points är?.. jag vann cappen för jag hade bäst men fattar inte varför ännu :S

Den där som ser ut som bladefurry är assist, det står tom på den
Jag kör daggerbuild med seal fate och vigor (som du kanske också ser har jag 110 energy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu ska vi inte pjåla.

Har för mig att det var i Icewind Dale, men det kan ha varit något annat spel där man som tjej fick -1 strength +1 dexterity medan man kille fick +1 strength -1 dexterity
Finns ingenting som hindrar att man skulle göra något liknande i WoW

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Har för mig att det var i Icewind Dale, men det kan ha varit något annat spel där man som tjej fick -1 strength +1 dexterity medan man kille fick +1 strength -1 dexterity
Finns ingenting som hindrar att man skulle göra något liknande i WoW

Det betyder att tjejer skulle vara bättre rogues och killar bättre warriors, och isf så måste man kunna ändra kön nu när man redan är 60.

Permalänk
Citat:

Nu ska vi inte pjåla.

Nej, förutsättningarna finns:

Hos de små avskyvärda äckelgnomesen finns inte detta:)

Tycker bara det är så patetiskt löjligt att en gnome med sin lilla tändsticka kan döda mig som har 2 meter tjock rustning +ett broadswoard som är 10x hans storlek...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ashh vilken otur
Jag gissar att min tur nu är finito...det kommer säkert ta månader att få all LF armor. Skall börja "spamma" Stratholme med raider nu. Behöver Holy whater till min Epic, LF boots, Runeblade of Baron Rivendare.
Det har vart mycket diskutioner om det svärdet...är det ett paladin eller warrior svärd?

imho helt klart inget Warrior svärd, är man Warrior och använder 2-hand har man säkerligen en Arms build och därmed Mortal Strike och då är Reapern MYCKET bättre.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Tja, om man gillar att spela kossa, så visst. Muu!

En Ko är en Hona...
Tauren äger...
hatar gnomes, som sagt att gnomes kan vara warriors är ju MYCKET sjukt (blizzard vad fan tänkte ni???).
Vem fan sa att gnomes var söta??? sjukt!?!!?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Haha... Nötboskapen är i uppror ser jag. Muu!

Seriöst, att folk identifierar sig så starkt med sin karaktär, det om något är sjukt. Att ni ens använder begreppet "hata" i de här sammanhangen är beyond me.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Seriöst, att folk identifierar sig så starkt med sin karaktär, det om något är sjukt. Att ni ens använder begreppet "hata" i de här sammanhangen är beyond me.

DOM DÖDAR MIG OK...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Det handlar ju inte om vad ens karaktär blir utsatt för, alla karaktärer representerar en riktig människa. Om du gör allt för att sabba för mig så är det ju klart att jag blir sur på den som styr karaktären, inte karaktären i sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trolls är ju skitonda?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus

Trolls är ju skitonda?

Nej.
Det är de inte. De enda som är "onda" är the Forsaken, men de är inte heller direkt onda eftersom mänskligheten behandlat de illa. Här är elakshetsordning

Undead - Elaka

Troll - Sådär

Orc - Halvsnela

Tauren - Snela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Nej.
Det är de inte. De enda som är "onda" är the Forsaken, men de är inte heller direkt onda eftersom mänskligheten behandlat de illa. Här är elakshetsordning

Undead - Elaka

Troll - Sådär

Orc - Halvsnela

Tauren - Snela

Gillar inte din ordning riktigt. Tänk på att elakhetsordningen bestämms från en ras synpunkt. Alla raser har sin form av rättvisa. Dessutom, varför måste det vara horde-faktionen som är ond? Ingen av de fyra raserna har så mycket gemensamt utan har bara slagits ihop för slåss för sin överlevnad i världen.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Nej.

Undead - Elaka

Troll - Sådär

Orc - Halvsnela

Tauren - Snela

gnomes - lite elaka, som forsaken - vills styra världen

dwarfes - självgoda men liknar taurens, lever kanske helst i frid

night elfs - fått stå ut med mycket men är ganska fridfulla

humans - elaka som fan, döda allt som inte ser snällt ut typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86

Finns en lång tråd om detta på worlofwar.net, följer man backstoryn kommer man fram till att undead borde va en egen faction tillsammans med blood elfs.

Permalänk
Citat:

Finns en lång tråd om detta på worlofwar.net, följer man backstoryn kommer man fram till att undead borde va en egen faction tillsammans med blood elfs.

Förklara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
gnomes - lite elaka, som forsaken - vills styra världen

dwarfes - självgoda men liknar taurens, lever kanske helst i frid

night elfs - fått stå ut med mycket men är ganska fridfulla

humans - elaka som fan, döda allt som inte ser snällt ut typ.

Haha

Permalänk
Medlem

öhh vad snackar ni om, undeads är inte ett jävla dugg elaka. Från början levde undeads och humans tillsammans men alla humans behandlade undead som slavar och därav blev undeads och humans fiender. Det är alltså humans som är dom onda jävlarna, vi undeads har blivit utstötta en gång i tiden.

Det kan man enkelt se i western plaguelands där det går runt scarlets på fieldsen och dödar undeads.

För övrigt är det SJUKT att gnome kan vara warrior! Jag dödar alla gnomes jag ser för dom är små och fula. Sen dödar jag alla rogues också bara för att dom är så elaka och alltid ska döda mig när jag sitter och dricker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Lol, jag länkar till folk som testat och sett att det finns (fanns) en cap, citerar och så, och du tror ändå blint en som inte citerar eller länkar någonting?

*Suuck*

Ni andra, jo, dödfödd diskussion. Vi verkar tala om varandra. En del av er har dock fortfarande en del vettiga poänger, även om ca hälften verkar mer som hjärndöda papegojor.

Du, min herre, vet inte ett skit.

För det första: ditt "bevis" för att spirit cappas vid 300 är skrivet 3/8/2005 3:23:43 AM PST.
Det jag citerade (länk) är skrivet 3/31/2005 3:17:10 PM PST, med en uppdatering på just den sektionen som handlar om spirit 2005-04-06. Vad är nyast, vad är mest aktuellt? Du kan ju försöka gissa.

För det andra: Ditt citat är skrivet av en en lvl 35 gnome mage som säger sig ha testat allt själv. En lvl 35 gnome mage kan inte ha över 300 i spirit. Mer troligt är strax under 100, som mest. Alltså har han troligtvis hämtat informationen från långt bak i sitt huvud, från betatiden då det fortfarande gällde, och därmed fortsatt sprida myten.
Mitt citat är skrivet av en lvl 40 undead priest. Hon kan inte heller ha haft 300 spirit (snarare runt 130 som mest), men hon har samlat informationen från riktiga tester, som tyvärr inte är länkade i posten vad jag kan se, gjorda av lvl 60-spelare.

Här är en till källa:
"And by the way, there is no spirit soft cap at 300. There is no spirit soft cap at 300. There is no spirit soft cap at 300. There is no spirit soft cap at 300. It existed during beta before the 5 second rule to prevent weird people from regening faster than they could heal. It was removed since it didn't work But the 5-second rule was added... " - Huzzah, lvl 60 undead priest - länk

Tyvärr hittar jag inte dom senaste, och mycket välgjorda, testerna gällande spirit. Sökningen på forumen fungerar inte riktigt som man vill.

Allt jag vill är att du ska inse att du har fel angående spirit och sprider vidare en lögn som har hängt kvar sedan betan.

/Snart lvl 60 undead priest