World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
jag har precis startat ett alt, en human mage som jag ska lira lite på,

jag vill lira arcane/fire mage är det något att ha mest på arcane då

http://www.nurfed.com/phpBB2/viewtopic.php?t=387

Får du tips på olika mage builds...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Har grindat igenom över halva 53 nu orestad på lite drygt två timmar, och nästan det bästa, på den tiden har jag fått 15G bara i grey vendor trash, har dessutom 40 heart of the wild, ett svärd som säljer för 3.5g till vendor (lär AH:a det), 2 living essence (8g det) och massa andra herbs. Totalt runt 25g...

Älskar detta :DDDD
Lär nerfas ganaska hårt men det gör inget för mig för jag kommer redan ha levlat massor innan dess

Edit: 2 svärd till och med

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Arcane är bästa trädet för en mage och du behöver minst 21 poäng i arcane om du inte vill vara gimp.

vad tycker du om denna build

Arcane Talents (34 points)

# Arcane Focus - 5/5 points
Reduces the chance that the opponent can resist your arcane spells by 10%.

# Improved Arcane Missiles - 5/5 points
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

# Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

# Evocation - 1/1 point
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

# Improved Counterspell - 2/2 points
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

# Improved Mana Shield - 2/2 points
Decreases the mana lost per point of damage taken when Mana Shield is active by 20%.

# Arcane Mind - 4/4 points
Increases your maximum Mana by 8%.

# Presence of Mind - 1/1 point
When activated, your next Mage spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

# Arcane Instability - 3/3 points
Increases your spell damage and critical strike chance by 3%.

# Arcane Power - 1/1 point
When activated, your spells deal 35% more damage while costing 35% more mana to cast. This effect lasts 15 seconds.

Frost Talents (0 points)

# None

Fire Talents (17 points)

# Improved Fireball - 5/5 points
Reduces the casting time of your Fireball by 0.5 seconds.

# Impact - 5/5 points
Gives your fire spells a 10% chance to stun the taget for 2 seconds.

# Ignite - 5/5 points
Your critical strikes from fire damage spells cause the target to burn for an additional 40% of your spell's damage over 4 seconds.

# Flame Throwing - 1/2 point
Increases the range of your fire spells by 3 yards.

# Pyroblast - 1/1 point
Hurls an immense fiery boulder that causes 148 to 195 fire damage and an additional 56 damage over 12 seconds.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

atWa bra men du måste dumpa arcane focus, ingen ide att lägga extra poäng i arcane utöver 31.
Annars är det ungefär samma build som jag.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Så när kommer patch 1.5 då?

Blir mer och mer frustrerad när mina pets springer för sakta och försvinner. Och min Succubus vägrar åka hiss så henne blir man ju av med varje gång man åker hiss.

Känns som man bara är ute efter soulshards med warlocken
Eller så kanske det är jag som är lite inkompitent.

Jaja, detta skulle i varje fall bli fixat i 1.5

Permalänk
Medlem

Vad gäller Arcane-trädet anser jag bara att 18 poäng är nödvändiga, kanske tom bara 16 (det brukar tvistas om Improved Counterspell).

Har själv börjat en build som är lik den första i länken Kazen ger men ska snart speca om till Frost/Arcane vilket lär löna sig när jag kommer mot de högre instanserna samt att Battlegrounds är på väg (där det verkar som Frost kommer göra sig mycket bra). Tror dock det är enklare att spela en mage med Fire istället för Frost men har ju ingen erfarenhet att jämföra med än.

Permalänk
Medlem

Mer än 18 behöver man verkligen inte för att "inte vara gimp". PoM är ingen I win skill på något sätt, även om den har sina fördelar naturligtvis.

Permalänk
Medlem

Förklara denna bug och hur man löser denna?

I Desolace när man ska Banish Demon Portals.

Så hade jag tagit 4a st. Sprang till byn lite. Tillbaks.
Tar några portaler men inget händer i questlogg eller något sådant.
Enda sättet att ta abandon och göra om?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

dina precis lvl 36med min shaman, längtar efter mail

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av downup
[B]*text*QUOTE]

Enligt historien är han en liten valp som har flytt från molten core istortsett. Och jämfört med Magdamar är han verkligen en liten valp.

Dingade precis 40 med prästen, skitkul med shadowform, gör så förbannat mycket skada och tål ännu mer. Tar ut hela partyn själv nu, priest ftw!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk

Är det någon som har fått så de står "S" istället för ett silver mynt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
gnomes - lite elaka, som forsaken - vills styra världen

dwarfes - självgoda men liknar taurens, lever kanske helst i frid

night elfs - fått stå ut med mycket men är ganska fridfulla

humans - elaka som fan, döda allt som inte ser snällt ut typ.

den humans tycker jag mer låter som scarlet crusade

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Glömsk

Jävlar vad enkel UBRS är när man gjort MC några gånger.

Var bara tvungen:

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Har grindat igenom över halva 53 nu orestad på lite drygt två timmar, och nästan det bästa, på den tiden har jag fått 15G bara i grey vendor trash, har dessutom 40 heart of the wild, ett svärd som säljer för 3.5g till vendor (lär AH:a det), 2 living essence (8g det) och massa andra herbs. Totalt runt 25g...

Älskar detta :DDDD
Lär nerfas ganaska hårt men det gör inget för mig för jag kommer redan ha levlat massor innan dess

Edit: 2 svärd till och med

Jag hittar inte stället du beskriver. Kan du ge en mer detaljerad beskrivning?

Permalänk
Medlem

Atwa, ska du inte spara dina talent points till level 18 innan du börjar använda? ;P;P

Permalänk
Medlem

När jag körde min dvärgjägare så solokörde jag masteryquestarna i STV tills det var fråga om elitemobsen och fick då hjälp av en höglevlad guildpolare. Sen avslutningsvis så hjälpte han mig med elitemobben (vita tigern elite 43) i "Big Game Hunter" questen så jag fick bössan som reward!

När jag körde de questarna så, visst blev jag plockad (innan honorpatchen) men det gick att köra, slogs till och med bredvid Horde´s som gjorde samma questar. Nesingwary´s (stavning?) camp var som en fredad zon då.

Kör en taurenhunter nu och vet hur kört det är efter honorpatchen men tänkte att jag nu vid samma level som dvärgen (35) skulle påbörja masteryquestarna. Som sagt, visste att det skulle vara kört men ville prova för man vet ju inte.

Tog mig fram till campet och såg en 30 hunter NE stå där så jag stolpade fram för att plocka på mig questerna. Det gick så snabbt, jag dog innan jag hann blinka känns det som. Hur mycket Alliance som helst som hade kommit från ingenstans och alla på mig. Låg kvar som lik och kollade ett tag. Kom en 36 orc (kommer inte ihåg klass) som blev utsatt för samma sak. Det var bara 30 huntern i campet och orcen struntade i honom och kutade fram till en npc och så hände samma sak honom.

Jag ressade mig och kutade till liket bara för att se orcen bli dödad igen när han försökte ressa på avtånd.

Gick runt som lik och pejlade. De campade alltså campet (det lät kul ) Räknade och kom fram till att de var mellan 10-12st varav det var 5st level?? för mig.

Ressade mitt i campet bara för att göra en sjuk "protest" och mycket riktigt kom hela högen farandes. Ressade vid ängeln och heartstonade. Blir ingen bössa eller armordelar till min lilla tjur!

Hoppas ingen blir förbannad nu för att jag frågar, måste det pvp:as hela tiden? Som jag skrev tidigare i tråden, Jag hoppar inte på Alliancelirare som är under mig och definitivt inte då de slåss mot mobs. Har varit gruppad ibland med folk/ungar som har gankat Alliance för att det är kul men då har jag tackat och lämnat grupperna.

Jag hatar att bli gankad själv och därmed gör jag inte det mot andra.

Usch så gnällig jag låter! Är inte förbannad eller så utan bara lite lätt frustrerad.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Sen honor systemet kom så har allt blivit så mkt om att slakta allt man ser bara så fort det bara går.

till exempel skulle springa ner med min warlock "lvl 20" genom stranglethorn för att ta båten över till ratchet för quest som warlocks får. under den tiden så blev jag dödad minst 10-15 gånger av horde som för mig var alla ??...
hade detta varit innan honor systemet hade jag kanske bara dött 2-4 gånger :/

honor systemet får gärna försvinna för min del eller fixas så att man får någon slags straff för att döda låglvls.

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

Nattens 3 stratholm runs lönade sig riktigt bra

run 1 fick jag:
http://www.thottbot.com/?i=19910
http://www.thottbot.com/?i=17206

run 2 blev nästan lika bra:
http://www.thottbot.com/?i=24339
http://www.thottbot.com/?i=37177

run 3 blev det bara:
http://www.thottbot.com/?i=13351

Ganska bra saker för min rogue

Permalänk
Medlem

Vill ha tips på ställen där man kan hitta "bus"?
Items och "vendor crap"
Lvl 37 Paladin.

Roligt att hitta nya saker

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

kan någon ge mig lite shaman builds?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Visst är det trevligt med folk som är snälla
http://img180.echo.cx/img180/9319/trevligkille3dk.jpg

Detta är ett roligare sätt att svara på:

(Macro 1... used on first request)
Hello, you're through to LockTaxis. Unfortunately all our operators are busy at the moment, please hold.

(if they ask again they get macro 2)
Thank you for calling LockTaxis. We value your custom, and will put you through to one of our operators as soon as possible. Please hold.

(on third request...)

LockTaxis provides you with the fastest, most comfortable warlock summons experience. It is our pleasure to serve you, if you can hold for a moment one of our operators will be right with you. Please hold.

(and repeat in random sequence after that)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
*Text*

Visst har du rätt! När jag körde upp min rogue till 60 före honorsystemet kom så gick det hyffsat att questa i STV. Nu när jag kör med min alt, en priest, så fungerar det inte lika bra. Ser man en horde så blir man till 99% anfallen. Om och om igen.

Det var förresten ganska osmart att placera kistan i arenan i STV, det är alltid höglevlade där och spärrar vägen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Visst är det trevligt med folk som är snälla
http://img180.echo.cx/img180/9319/trevligkille3dk.jpg

Tja, han är nog lika less på att teleportera folk som jag är på att ressa klappträn som lyckas ha ihjäl sig själva.

Bäst än så länge är den NE warrior som hoppade på en 10 levlar högre Tauren warrior inne i booty bay, och ville att jag skulle ressa honom när han fick sin rumpa randad. Det går ju för fan fortare att springa från kyrkogården än det gör för mig att kuta till honom och ressa...

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk

Någon som kan nån bakgrundshistoria till varför det finns en magisk sköld vid dalaran stället?:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
öhh vad snackar ni om, undeads är inte ett jävla dugg elaka. Från början levde undeads och humans tillsammans men alla humans behandlade undead som slavar och därav blev undeads och humans fiender. Det är alltså humans som är dom onda jävlarna, vi undeads har blivit utstötta en gång i tiden.

Om du kikar runt lite i Undercity så kan du se hur NPCs tvingar små söta kaniner att dricka otäcka vätskor. I källaren håller de människor fångade i burar, förvandlar en människa till en groda och petar på honom med en pinne. Runtom syns diverse tortyrredskap.

Ser lite små-ondskefullt ut för min del iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Detta är ett roligare sätt att svara på:

(Macro 1... used on first request)
Hello, you're through to LockTaxis. Unfortunately all our operators are busy at the moment, please hold.

(if they ask again they get macro 2)
Thank you for calling LockTaxis. We value your custom, and will put you through to one of our operators as soon as possible. Please hold.

(on third request...)

LockTaxis provides you with the fastest, most comfortable warlock summons experience. It is our pleasure to serve you, if you can hold for a moment one of our operators will be right with you. Please hold.

(and repeat in random sequence after that)

Muahaha....inte för att jag har bett om en summon men hade jag fått det där svaret hade jag garvat läppen av mig

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Någon som kan nån bakgrundshistoria till varför det finns en magisk sköld vid dalaran stället?:)

Magikerna i Dalaran skapade den för att hålla undead borta.

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Om du kikar runt lite i Undercity så kan du se hur NPCs tvingar små söta kaniner att dricka otäcka vätskor. I källaren håller de människor fångade i burar, förvandlar en människa till en groda och petar på honom med en pinne. Runtom syns diverse tortyrredskap.

Ser lite små-ondskefullt ut för min del iaf.

Äh, bara för att de inte skrivit under något avtal för att inte testa saker på djur behöver de inte vara ondskefulla. De behöver ju inte ha så mycket kärlek för livet eftersom de kan göra sakerna olevande om de nu skulle vilja det. The Forsaken har heller inte startat något krig mot människorna utan det var människornas intolerans som gjorde att de aldrig fick reda på att Forsaken inte var onda till sinnet. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Tror inte det skulle bli så trevligt för någon Forsaken som togs till höginkvisitorn i Scarlet Monastery heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Nattens 3 stratholm runs lönade sig riktigt bra

run 1 fick jag:
http://www.thottbot.com/?i=19910
http://www.thottbot.com/?i=17206

run 2 blev nästan lika bra:
http://www.thottbot.com/?i=24339
http://www.thottbot.com/?i=37177

run 3 blev det bara:
http://www.thottbot.com/?i=13351

Ganska bra saker för min rogue

Förutom att Skullforge Reaver's dot avbryter blind, gouge, etc..

En annan fråga.. När ni kör instances, rollar ni på allt ni vill ha då eller?
Dålig stil enligt mig. 1 Boss-loot / run kör vi alltid, så man alltid får något från varje instance (förhoppningvis). Annars är man ju endast greedy :/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Kräver ju att han har 2st med ju..

-------------------------------

klart min favorit boss
http://img240.echo.cx/img240/7232/sweet36nl.jpg

Sweet.. hittade ett par shoulders som liknar Bloodfang
http://img240.echo.cx/img240/4681/sweet3zy.jpg

The beast skinnades epic-skinnet i fredags, fatta lyckoosten som vann den :/

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.