bostream -> BBB strul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

bostream -> BBB strul.

En liten rolig nattsaga:

hade bostream innan och vid flytten från bostream till bbb efter uppköpet så har bbb fått för sig att aktivera 5 fasta ipadresser för mig och givetvis ta betalt för dessa = 3*150kr på min faktura. aja blir det till att ringa supporten tänker jag:

1) ringer i intervaller i ~4timmar och varje gång möts jag av att det är många som ringer och _KLICK!_
2) ringer dagen och efter 3 försök så hamla jag entligen i en telefonkö! woohoo! *rolleyes*
3) efter att väntat i 15min så svarar en trött kvinna på faktura tjänsten, som efter att jag beskrivit mitt faktura problem säger jag kopplar vidare dig till kundtjänst och gör detta innan jag hinner säga nått.
4) telefon kö ~15-20min
5) kommer fram och får snacka med teknisk support som konstaterar att nått fel har skett i faktueringen och säger åt mig att maila faktura@bredband.com
6) mailar faktura@bredband.com och beskriver mitt problem.
7) efter 1vecka väntetid på ett svar får jag svaret att de skickat vidare mailet till reklamering@bredband.com (eller liknande)
8) Får ett sms om att jag har 5ip adresser och ska betala fakturan.
9) efter ytterligare 1vecka väntetid får jag svaret på mailet i steg 7) där de säger att jag ska ringa teknisk support. (gå till steg 3)
10) de säger "hoppsan du har visst 5ipadresser!" och säger "jag kollar vidare dig till en annan så kan han se vilken du använder dig av", snabbt som saten så efter tröttnat på att bli omkopplad gapar jag ut "NEJ, jag vet vilken jag använder!", och på 3min så inaktivera han de andra ipadresserna och säger att jag ska betala in fakturan och få tillbaka pengarna på nästa faktura...

(jag är inte allt för säker på detta efter att sätt vad bbb's så kallade support är kapabla till)

bostream gick totalt ner 1gång (~30min) när jag hade det(min 2år) aldrig nåra andra problem, sedan övergången till bbb har det gått ner minst 10ggr och 1faktura problem....

kan ju erkänna att jag är ett hårstrå ifrån att byta isp nu.

så GG bbb's support.

citera om du vill få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2002

fick bbb i veckan från att haft bostream innan.. i måndags fick vi brevet om att vi skulle få bbb.. i onsdags fick vi modemet o i torsdags börja det funka, trodde det va probs idag eftersom internet la av..ringde till supporten (tänkte att nått hade gått sönder i stationen som det hade gjort för nåra månader sen) tog 1 min som fick jag prata med en operatör som hjälpte mig.. enkelt.. internet började funka efter 10 sek igen

så vissa har tyvärr otur..andra tur ibland

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003

Hej Swoosh ..
Du har råkat ut för otur. Hade Bostream innan gick över till BBB smärtfritt. Uppgraderade sedan BBB och även där skötte dom sig utmärkt.
Efter det så valde jag även hemtelefonen från BBB och även där skötte dom sig utmärkt skickade hem alla papper. Svarade på supporten även mailen.
När jag uppgraderade andra gången så skickade jag tillbaka modemet och fick bet. frakt 150:- men inga problem där skickade kvitto till dom och dom drog av nästa månad på räkningen så det gick bra även där.

Synd att du har råkat ut för det men det händer väl även dom bästa hehe..
Nu få du väl njuta av den fina uppkopplingen iaf.
Ingen är perfekt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

BBB är lika dåliga på att hantera kunder som Bostream var. Min historia:

Hade Bostream 2,5MBit, beställde 24MBit av Bostream som under väntetiden blev uppköpta av BBB, BBB skickade ett modem som klarar 8MBit och kallar det för en uppgradering... Har hållit på i 6 veckor med deras kundtjänst/reklamationstjänst men de vägra erkänna misstaget. "kopparledningar, uppgraderingar blah blah"

Vad har man för rättigheter och vilka myndigheter kan man anmäla BBB hos?

BBB = Betala och Bli Blåst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Mar 2002

Jag hade också strul häromdagen. Hade Bostream VDSL med 13Mbps i båda riktningarna. I fredags (15/4) slutade det bara att fungera. Jag ringde supporten på Bostream och de rådde mig att starta om modemet. Eftersom jag satt på jobbet, fick det vänta tills jag kom hem.

När jag kom hem, såg jag en uthämtningsavi från Posten, med beskrivningen "DSL-paket", vilket var synnerligen suspekt. Jag avfärdade det som något billigt reklamtrick. Omstart av modemet fungerade självklart inte, så jag ringde supporten igen.

Efter att jag pressat dem lite och frågat om de hade något med uthämtningsavin att göra, kom det fram att de hade "uppgraderat" min lina till ADSL2+, alltså 24Mbps neråt, men futtiga 1Mbps uppåt. Detta hade skett natten mellan torsdag och fredag och helt utan förvarning.

Därefter var det bara att ringa kundtjänst hos BBB i stället för teknisk support och tala om vad jag tyckte. Nu ska jag visst få VDSL med 12/9Mbps i stället, men jag får en ny IP-adress, vilket betyder ompekning av subdomän igen.

Anledningen sägs vara att vissa kunder upplevt "instabilitet" med Bostreams VDSL-tjänst. Igår, måndag 18/4, kom brevet som informerade om att denna "uppgradering" skulle ske "inom 3-4 veckor".

Det nya modemet fungerade förvisso på direkten, men min server stod ju utan lina i en hel dag.

Jag förstår inte hur man kan kalla det för en uppgradering heller. Linan blir förvisso inte så mycket långsammare om man lägger ihop hastigheterna upp och ner, men förhållandevis blir det mycket sämre.

Jag hade 13/13Mbps. 24Mbps är nästan dubbelt så snabbt, men 1Mbps är ju bara en 13-del. Alltså blir det hela ungefär 1/7 så snabbt i förhållande till den gamla. Och jag upplevde aldrig några stabilitetsproblem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Om vi nu klagar på BBB så kan jag säga att min uppkoppling (VDSL 12/9) stängdes av utan anledning. Har IP-telefoni så det dog också. Kunde varken maila eller ringa och anmälla det hela. På jobbet gick det inte häller då rasterna vissade sig vara kortare än telefonkön.

Slutade med att jag var utan uppkoppling i 3 veckor och utan telefon i 2 veckor...Och tror ni man fick nån ersättning? NEJ! Struntade i det hela då jag inte ville vänta/hade inte tid i telefonkön igen. Nu efter 5 månader har jag dock inte betalt fakturan i tid och kontaktade dem igen och påpekade det som hände för och att ingen hörde av sig eller nåt. Hos telia fick man ersättning på nästa faktura om uppkopplingen sluttade fungera. Man behövde inte ens anmälla det då de höll reda på såna grejer (för min del då ).

Iaf så fick jag ersättning! Hela 50kr för att man var utan telefon i 2 veckor och ca 150kr för att ha varit utan uppkoppling i 3 veckor (månadskostnad 399kr)! Ska man skratta eller gråta?

Uppkopplingen funkar bra annars och är nöjd men hoppas de verkligen förbättrar supporten. Långa telefonköer, dålig ersättning och så bör de ha bättre koll på vad de håller på med. Är inte ensam om att ha fått uppkopplingen avstängd av "misstag".

I love Science Fiction!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Mar 2002

Jo... Mer strul för mig!
Det visade sig att jag inte kan få fast IP med VDSL-tjänsten. Alltså kopplade de helt enkelt bort detta och jag blev tvungen att aktivera DHCP. Bra om man pekar om en subdomän - NOT!!!

Jag bestämde mig då för att behålla 24/1 ADSL2+ och fast IP. Men se, det gick inte! Jag är tvungen att lägga en beställning på fast IP, varpå kundtjänst lägger ett ärende att jag inte ska betala för detta. De kan alltså inte beställa åt mig.

För att allting ska bli extra jävligt, går det inte att lägga denna beställning via deras webbportal, vilket jag måste göra.

Man blir ju bara #¤@£$%&*€½§!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pennybridge
Registrerad
Okt 2004

Håller med om att Bostream var mycket bättre. Det gick inte ner en enda gång på 2 år för mig, men nu då de har blivit BBB har internet gått ner flera gånger

Nej jag vill inte.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Jag har aldrig haft strul med mitt BBB. Men kan hålla med att dom är bökiga. Inte minst vad det gäller e-posten sen att det går segt att ladda ner ibland är ju inte heller roligt

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2002

har haft BBB-Fiber i snart 2år brukar funka väldigt bra nån gång om året kan uppkopplingen ligga nere ett tag pga driftstörningar.
men överlag är jag väldigt nöjd.

Toshiba C70D Amd A8-6410 (2,0Ghz - 2,4Ghz) 16GB Ram Radeon R5 1TB Asus VP278H
Asus X550C Intel i7-3537U (2,0Ghz - 3,1Ghz) 8GB Ram Intel HD 4000 750GB
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Fan vad ni har det bra, måste byta till BBB också.

Jag har absolut inget annat än problem med kabel helvetet som erbjuds här i hålan... leverantören har redan smeknamnet Kabel-tattar-tv, en jäkla bunt med tattare är dom.

Jag kör sedan 2 år tillbaka på deras sketna 0.5Mbit för 240kr per månad, har uppgraderat till 2.5Mbit för 360kr.. men det jävligaste är att fastigheterna aldrig överstiger 0.4Mbit... jissa vilken fight det var för att dom skulle ge mig pengarna tillbaka för att jag inte får den rätta hastigheten..

Sen har dom avbrott minst 2gånger per vecka för driftunderhåll, och när man ringer dom och frågar vad som är fel så säger dom att det står på deras hemsida... visst, jag som har deras hemsida som startsida och har aldrig sett några som helst information av avbrotten.. kanske i efterhand men aldrig före.. samma gäller deras tv-utbud

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Jaha nu fick jag kompensationen, hela 150kr när det är 450kr jag skulle haft. Duktigt BBB nu blir det ny isp.
edit: ringde nu faktura kundtjänst, och tydligen kan inte faktura kundtjänsten rätta fel på fakturor (va faen är den då till för?) utan jag blir tvungen att maila faktura@bredband.com nu igen med den otroligt korta svarstiden på några veckor....

citera om du vill få svar.