Bästa fightingspelet?

Permalänk

tekken 2!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Mortal Kombat 3 till Sega Mega Drive
Svårt att välja, jag diggar stenhårt Mortal kombat serien och DoA. köp X-Boxen vettja, DoA3 + DoA ultimate + Mortal Kombat: Deadly Alliance + Mortal kombat: Deception. Samt Soul Calibur2 om du känner för det.

Permalänk

Tycker själv mer om 3d än 2d.. Förstår inte varför 2d skulle vara bättre. Sidestepping är nästan ett måste i fightingspel enligt mig. Själv gillar jag Soul Calibur 2 väldigt mycket.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk

Tekken, Street Fighter och Mortal Kombat.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

köp en ps2, tekken-serien är de absolut bästa fighting spelen på marknaden.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

tekken 5 is the shit!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Jaha, det verkar som om det är PS2 som gäller. Får ta och lägga in en beställning på den! Tack för alla tips!!

/Ola

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk

soul calibur till dc

jag har sc2 till xbox men det kommer inte i närheten av den balans.. Och grafiken? Ja det vette fan om inte de är ungefär lika bra, trots att dcn nuförtiden är stendöd!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Köp ps2, Tekken, Soul calibur och Virtua fighter

Soul calibur 3 är på väg så fixa psTWO

Men till gamecube får man med Link

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

var kan man köpa gammla psx spel såsom tekken (1,2,3)???

har ju redan försätt mig med med FF (7,8,9)

Permalänk
Medlem

Tekken Tag, (minst) en polare och (minst) ett flak öl

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

tekken3, us versionen.. den verkar gå snabbare än våran pal..

Visa signatur

dator yay

Permalänk

Jag säger bara... mortal kombat 4 på ps!

finns inget bättre/roligare

grafiken är ganska sunkig och så, men ack vilket adrenalin laddat fightingspel! det är helt underbart kul när jag och brosan sitter med scorpion vs raiden, och det är så fruktansvärt jämt.

vet ingen snabbare fighting...

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Tycker at PS2s handkontroll är bättre än xboxens till fightingspel

Virtua Fighter ska väl va den "bästa" serien om man är "seriös" och lägger ner tid, för det krävs verkligen träning för att bli bra, och bästa spelaren vinnar alltid i det, inte lika mycket "tur" och nybörjarvänligt som tekken. Men jag tröttnade på det snabbare än tekken, men jag säger inte att tekken är bättre

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Def Jam: Fight for NY. Så klockrent bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

mk4 handlar om allt förrutom tur...

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
Lirat tekken 5 några månader nu, var ingen vidare hit. Fightingen är lika trög som tidigare versioner men arcadkänslan är kvar, dock så är väl combolistorna oändliga i 5an. Annars inga överaskningar.
Deras försök till story mode var ju rena skiten.
Återgick till Mortal Combat Deception, saknade hastigheten i fighterna samt möjligheterna att göra s.k counter blockeringar. Börjar någon få in en combo i tekken5 så är man helt försvarslös vilket gör det trist i längden att sparkar på motståndare som ligger ner.
Man kan göra sidosteg som i Mortal Kombat Deception men gubbarna är inte alls lika rörliga. Dessutom i tekken5 så kan det se ut som man kickar i luften men träffar ändå.
Sedan finns ju boxningsspel som fight night round 2 osv som var rätt kul också, men är egentligen en egen genre. Men ganska tekniska på ett annat sätt.

Allt du säger är fel, spelet är snabbare än tidigare Tekken spel. Och jo du kan göra counter blockeringar. Och kombosarna, lär dig blockera. Sen undrar jag, vilket fighting spel ser det ibland inte ut som man träffar men man gör det ändå?

Nej Tekken 5 e skitbra.

Permalänk
Medlem

Håller med, Tekken 5 är riktigt bra. Bra att Namco inte spann vidare på förändringarna i Tekken 4 utan gick tillbaks till rötterna. Sedan att det följer med perfekta arkard konverteringar av 1an, 2an och 3an är inte helt fel de med

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Tekken3!!

funkar på både PS 1&2
Har iofs inte provat 5an...

Permalänk
Medlem

Street Fighter 2 helt klart. Inte lika stressigt som Mortal Combat osv.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Om plattformen är PC och årtalet är 2010, vad väljer man?

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag