Handla på faktura

Permalänk
Medlem

Handla på faktura

Finns det någon datortillbehörsbutik på webben som säljer på faktura till privatpersoner?

Allt verkar vara förskottsbetalning eller postförskott...

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

Det gör dom flesta, efter godkänd kreditprövning vilket oftast kräver att du har fast anställning, 140k i inkomst per år och inga betalningsanmärkningar alternativt företag utan anmärkningar.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det gör dom flesta, efter godkänd kreditprövning vilket oftast kräver att du har fast anställning, 140k i inkomst per år och inga betalningsanmärkningar alternativt företag utan anmärkningar.

Ok, problem för oss som studerar alltså.. Jag tänkte mig en butik i stil med cdon eller discshop (som utan besvär låter en handla på faktura), fast med mp3spelare, minnen, hårddiskar osv...

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

jag har då inte sett en sån affär låta en handla mot faktura

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Handla på faktura

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
Finns det någon datortillbehörsbutik på webben som säljer på faktura till privatpersoner?

Allt verkar vara förskottsbetalning eller postförskott...

Ett alternativ om du behöver tillfällig kredit kan ju vara Metros Studentkort med 10k i kredit.
http://www.metro.se/visastudent/index.phtml

Annars har ju alla dom större datorbutikerna studentlån osv.
jmedata, komplett, datorbutiken, osv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
www.dvd.se

?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Annars har ju alla dom större datorbutikerna studentlån osv.
jmedata, komplett, datorbutiken, osv.

Det är bra tips du ger (metrokortet har jag), men tanken var bara att kunna handla lite prylar innan studiemedlet kommer, inte att skuldsätta sig med ränta och grejer

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

På pcaction kan du som privat person handla mot faktura, jmedata har studentlån om du studerar.

Så det finns alternativ.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
?

Det är bra tips du ger (metrokortet har jag), men tanken var bara att kunna handla lite prylar innan studiemedlet kommer, inte att skuldsätta sig med ränta och grejer

OM du betalar in hela beloppet i slutet av månaden när du får räkningen från metor så utgår ingen ränta.

Permalänk
Medlem

Folk som ska ha på faktura.. Varför?

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

pcaction

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Hool
Folk som ska ha på faktura.. Varför?

Väldigt ofta är det för man redan har skulder och nya pryler väger tyngre än att rensa upp bland skulderna man har

Enda gången fakturor är behändigt är när man som företagare handlar mycket och har andra instanser som sköter ekonomi, men för privatpersoner ser jag ingen anledning till fakturor på annat än tjänster och mindre produkter som inte kan ge butiken/shoppen förluster.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Alla företag tar ej kort. Om man vill slippa kostnader för postförskott är faktura ett bra allternativ.

Dessutom är de mycket mindre risk för köparen. Man behöver inte ligga ute med pengar, ej ge någon ditt kortnummer, samt du betalar efter att du fått produkterna och vet att allt är ok.

Största anledningen för privatpersoner är väl antagligen som sagt att man kan handla även om man inte har några pengar för tillfället....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Väldigt ofta är det för man redan har skulder och nya pryler väger tyngre än att rensa upp bland skulderna man har

Enda gången fakturor är behändigt är när man som företagare handlar mycket och har andra instanser som sköter ekonomi, men för privatpersoner ser jag ingen anledning till fakturor på annat än tjänster och mindre produkter som inte kan ge butiken/shoppen förluster.

Tycker det är hur smidigt som heslt att handla på faktura. Köper stora mängder film på DVD och ett bra sätt att hålla koll på sina inköp är just fakturor. När och var köpte jag vilken film och hur mycket betalade jag? Här hjälper även DVD Profiler till...

I just det här specifika fallet handlar det om att jag vill köpa en MP3-spelare till min sambo i födelsedagspresent, och eftersom bemärkelsedagen inträffar samma dag som CSN-pengarna dyker upp kunde det ju vara smidigt att redan ha köpt gåvan och slippa ränna runt bland Siba, Onoff och Elgiganten på dagen i fråga.

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
I just det här specifika fallet handlar det om att jag vill köpa en MP3-spelare till min sambo i födelsedagspresent, och eftersom bemärkelsedagen inträffar samma dag som CSN-pengarna dyker upp kunde det ju vara smidigt att redan ha köpt gåvan och slippa ränna runt bland Siba, Onoff och Elgiganten på dagen i fråga.

Tjae, de flesta större elektronikkedjor erbjuder bonuskort med kredit, du tecknar kort i butik, en sedvanlig kreditprövning görs, du betalar ingenting i butiken och en faktura kommer hem i brevlådan.

Med ovanstående kort kan du oftast handla i valfria butiker med en månads fri kredit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Tjae, de flesta större elektronikkedjor erbjuder bonuskort med kredit, du tecknar kort i butik, en sedvanlig kreditprövning görs, du betalar ingenting i butiken och en faktura kommer hem i brevlådan.

Med ovanstående kort kan du oftast handla i valfria butiker med en månads fri kredit.

De brukar väl kräva en viss årlig inkomst? Dvs ej för studenter...

Hur som helst har det löst sig, nu gäller det bara att välja vilken spelare det ska bli, men det hör väl inte riktigt hemma i den här tråden..

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
De brukar väl kräva en viss årlig inkomst? Dvs ej för studenter...

Hur som helst har det löst sig, nu gäller det bara att välja vilken spelare det ska bli, men det hör väl inte riktigt hemma i den här tråden..

Njae, det går bra för studenter också, din årsinkomst kommer från CSN.

Men visst, chanserna är mindre än om du var fast anställd på ett företag.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns tyvärr så många skurkar som försöker köpa på faktura så man undviker detta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har du inga pengar, har du heller inte ekonomin för prylen... Skaffa buffert??

Skippa kåren ett par helger varje månad?

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk

www.webtiger.se

Där kan du t.o.m sortera bort alla butiker som INTE har faktura som betalningsalt.
Rätt bra sida=)

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk
Medlem

Jag tror att många vill handla på faktura mest för säkerhetens skull.

*Förskottsinbetalning känns lite osäkert eftersom du inte vet hur varan ser ut när du får den.

*Kortbetalning blir samma sak som förskott.

* Postförskott kan man då ta......men du vet inte mer än att det är en kartong du löser ut. Det kan vara fel innehåll...tex. Returer reklamationer mm tar tid.

Med faktura så får du varan, du kan godkänna den och kolla om den uppfyller alla kriterier som du satt upp....sedan betalar du i lugn och ro. Allderles lysande.

Vi på dajton.com skall denna vecka börja med faktura till privapersoner pga extremt ökad försäljning grundad på undersökningar hos privatpersoner.

OBS! Detta är inte reklam utan ett konstaterande. Hoppas ni har överseende med detta.