Rätt att häva köpet??

Permalänk
Medlem

Rätt att häva köpet??

Köpte en ACER TM 4602Wlmi den 1a mars... den 20e pajjade den.. den lade av totalt.. ingenting fungerade. Och dessförinnan.. lät någon fläkt väldigt ilande.
Lämnande in den den 22 och dem säger att dem ska laga den på 10 arbetsdgr.
Detta har nu inte skett! Med råge!
Ringer typ varannan dag å frågar vart fan min dator är! Å det dem säger är att dem ser bara att den är kvar på service och att dem ska mejla vidare till sin platschef som ska ta tag i saken.. Samma sak har dem sagt en 3tal ggr men inget har hänt!

Är lite smått sugen på att häva köpet nu eftersom dem inte håller vad dem lovar!

Är detta möjligt?
Vad har jag för rätt som konsument?

(Köpte den på Dialect/Itservice på Kungsgatan i Sthlm)

Permalänk
Hedersmedlem

tja det har ju gått mer än 3veckor och du har inte fått tillbaka varan inom skällig tid så du skall ju kunna häva köpte.

Inom skälig tid är alltid lite trixigt eftersom det inte riktigt står exakt hur många dagar man bör vänta, men konsumentverket brukar säga 3veckor så.
Ta kontakt med konsumentverket om butiken börjar krångla o ha sig.

Gå helt enkelt o kräv en ny om dom fortfarande inte reparerat datorn eller pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Grejjen är att jag har aldrig kontaktat butiken.. utan alltid ringt Acer direkt,...

Permalänk
Avstängd

ta kontakt med butiken, finns oftas dom som tar in datorn och ger en ny medans dom jävlas med reperatören