Blocket.se - Rezise? (Av bilder givetvis)

Permalänk
Medlem

Blocket.se - Rezise? (Av bilder givetvis)

Min mor ska lägga upp en annons på blocket.se, och jag erbjöd mig att hjälpa till. Det gäller en häst.

Bilder på hästen togs ganska nyligen, och jag fixade kvalitet och storlek på bilderna som skulle vara med. Eftersom mamma ville att två bilder skulle vara med, satte jag ihop två stycken.

De båda bilderna är 800x600, och jag satte ihop dem på så vis att en helhetsbild blev överst och en lite närmre bild blev nederst. På så vis fick jag en bild på 800x1200.

Den här texten står nedanför raden där man kan lägga in bilder:

Nyhet: Jpg, gif och bmp-bilder anpassas automatiskt.

Det är alltså det jag undrar över: kommer min bild att bli nerskrynklad och suddig? Jag har mejlat supporten också, men eftersom den kan vara lite seg och "swec är relativt snabbt" så..

Permalänk
Medlem

Ptja, är din bild i png eller vad menar du?
Läs vad som står?

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Nja, det brukar bli väldigt bra.
Testa att lagga till en annons med din bild utan att skicka in den så att säga så ser du ju direkt hur det blir.

Permalänk

Nedskrynklad? Du har ju ett angivet värde på maximal storlek på bilden som laddas upp, så anpassa efter detta.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1