Age of Conan-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Du måste betala.
Dels så är singleplayer bara från level 1 till 20, sen är man uppkopplad på servern även om man kör i sp.

joo det vet jag, om man förhandsbokar Collector's Edition får man med typ en månad elr nått? lite surt om man ska bränna över 700 spänn innan man äns testat det...

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
joo det vet jag, om man förhandsbokar Collector's Edition får man med typ en månad elr nått? lite surt om man ska bränna över 700 spänn innan man äns testat det...

Hittills så har man fått 30 dagar med på alla mmo spel, så Age of Conan kommer inte vara nått undantag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blid
det är inte singenlplayer 1-20, det är singelplayer när du känner för det och det gäller samma med multiyplayer. alltså du väljer att spela på dag eller natt(dag är multiplayer)

Kanske blev lite missförstånd där.

Jag tänkte på att det går att köra solo upp till lvl 80 om man nu önskar så, Funcom har själva sagt det.
Men singleplayer delen stämmer nog som du säger att den går 1-20 bara.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

singelplayer delen är inte bara 1-20, vad får du det ifrån? du väljer själv hur du vill spela lvl 1-80

Permalänk

men man måste betala i månaden för singel player?

Visa signatur

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Det verkar råda lite oklarheter om vad single-player egentligen innebär.
Enligt FAQ:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funcom
When you first start out, you will be spending the first hour or so learning how to play, solving quests, and getting a feel for the game, and then you will make your way into the city of Tortage, where you will start seeing other players.

From here, you will be able to switch between the single-player story and quests and the multiplayer stories and quests freely. Once you reach level 20 (or thereabouts), you will leave Tortage and step into the massive MMO world that is always multiplayer.

Single-player delen slutar alltså vid level 20, när man lämnar Tortage. Därefter är det multiplayer som gäller. Däremot kan man, om man så vill, välja att spela solo (dvs ensam, men ändå i ett MMO) och klara sig utan att spela i grupp ända upp till level 80.

FAQen hittar ni här:
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Edit: Ja, du måste betala för single-player, eftersom det egentligen inte är single-player i den betydelsen vi är vana vid; du spelar i en instans som är reserverad bara för dig, men ändå online.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
men man måste betala i månaden för singel player?

känns rätt givet med tanke på att det är ett mmo och gamecards är redan släppta för bokning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Det verkar råda lite oklarheter om vad single-player egentligen innebär.
Enligt FAQ:

Single-player delen slutar alltså vid level 20, när man lämnar Tortage. Därefter är det multiplayer som gäller. Däremot kan man, om man så vill, välja att spela solo (dvs ensam, men ändå i ett MMO) och klara sig utan att spela i grupp ända upp till level 80.

FAQen hittar ni här:

Edit: Ja, du måste betala för single-player, eftersom det egentligen inte är single-player i den betydelsen vi är vana vid; du spelar i en instans som är reserverad bara för dig, men ändå online.

ok, tack fick en klarare bild av det hela nu

And btw är det värt att köpa collector edition?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

nej, du får 1% mer exp och en läderkarta.

riktigt judiskt att man ska få mer exp för att man betalar mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

nej, du får 1% mer exp och en läderkarta.

Ingen super mount? Nej jag är lurad på 100kr! Vänta nu.. 100kr för en mount som bara igentligen är ettor och nollor. Känner mig lite dum som det är redan nu.

Permalänk
Medlem

mounten får du även om du bara bokar vanliga spelversion. förövrigt så verkar det endå vara hästen som är bäst och den kostar för alla.

Permalänk
Medlem

Här finns info om CE; http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=951

Det viktigaste är ju The Drinking Cape!

Permalänk
Medlem

Jo, fast drinking cape skulle man få om man blev medlem i Can of Conan (CoC?) nån gång i höstas, så förhoppningsvis får jag den ändå.
Det enda jag inte får är läderkalsongerna.. eller kartan.. och den där ringen, som man förhoppningsvis har bytt ut mot en bättre innan man lämnar Tortage.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

så det är ganska onödigt med CE?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Beror nog mest på vad DU anser är onödigt. Var går gränsen liksom.

Permalänk

vill bara ha manteln

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Då är det väl onödigt i så fall. Som sagt så får man manteln om man är medlem i Clan of Conan. Erbjudandet finns fortfarande kvar, om man inte reggat sig där än. Det står bara om ett "secret ingame item", men Funcom har redan avslöjat att det är The Drinking Cape för ett tag sen. Orkar inte leta upp länk.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

hur blir man medlemm då? det funkar inte för mig http://community.ageofconan.com/conan/frontend/files/NEWSLETT...

hittade annan länk ska testa

Den länken funka,, står att man måste gör en quest för att sen möta king Conan å få sitt item, blir det svår quest tror ni?

Edit:

ja ska bli guardian gillar alldrig melee gubbar i andra spel men tack vare nytt combat system tror ja dom kan bli riktigt coola Jag som Guardian borde nog satsa på Shield å one handed? elr hur? va tkr ni? Kan knappt vänta i högra lvl stå där i borgen och skuta crossbow sedan när dom kommer in så springer man ner å slår tillbaka!

Men btw kanske polearm som skadar mer än 1 person är bättre i Siege elr annat combat, fast skölden är försig bra och skydda sig med oxå :/ kanske båda?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

om du har nån form av mmorpg erfarenhet så borde du ju inse att det beror på situationen. i pvp syfte som ditt exempel tar upp är det väll att springa fram med sköld och sen skifta över till 2handat som gäller.

Permalänk
Citat:

om du har nån form av mmorpg erfarenhet så borde du ju inse att det beror på situationen. i pvp syfte som ditt exempel tar upp är det väll att springa fram med sköld och sen skifta över till 2handat som gäller.

Joo, bara det att jag alltid spelat som magiker alldrig som nån slags tank av nått slag iallfall inte kommit i hög lvl för att få uppleva raids elr instancer som en..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Spela vad du känner att du tycker är roligt? Förstår inte varför du ska behöva fråga andra, speciellt när spelet inte är släppt än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det finns någon bild på "item stats"-rutan som finns när man ska se vad det finns för stats på ett vapen eller dylikt. Söker en screenshot på det!

Permalänk
Medlem

Härligt imorn blir det tech beta alla som har tech account hoppas ni kommer. Det ska börja 18.00 gmt vilket borde betyda 17.00 svensk tid.

AoC har ju stenhård NDA regler, man får inte ens ta screenshots på nåt vis. Kommer vara hundra på att fraps också kommer vara blockat.

Permalänk
Medlem

Det är så pass hårt att du redan bröt NDA:n när du skrev att du kom med i betan, ett par sidor tillbaka. Men du får skatta dig lycklig åt att Funcom verkar ligga på latsidan vad gäller avstängningar. Sen skulle inte jag vara så glad om jag vore du heller om det kommande testet. Fågel som viskat i mitt öra...

Visa signatur

Permalänk

Vilka knappar hugger man med?
Frågade en snubbe på EvE-online om det, men han vägrade svara =p

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Vilka knappar hugger man med?
Frågade en snubbe på EvE-online om det, men han vägrade svara =p

1-2-3
Q-W-E

Permalänk
Citat:

1-2-3
Q-W-E

Soft! ;D kan man gå med musen? elr klart man kan ställe in men är det förinställt!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Det är så pass hårt att du redan bröt NDA:n när du skrev att du kom med i betan, ett par sidor tillbaka. Men du får skatta dig lycklig åt att Funcom verkar ligga på latsidan vad gäller avstängningar. Sen skulle inte jag vara så glad om jag vore du heller om det kommande testet. Fågel som viskat i mitt öra...

Det roliga är att dom inte hänvisar så bra till beta forumet heller, så folk skriver jätte mycket hemligt på den vanliga community forumet. Dom måste verkligen tänka igenom vissa saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Härligt imorn blir det tech beta alla som har tech account hoppas ni kommer. Det ska börja 18.00 gmt vilket borde betyda 17.00 svensk tid.

AoC har ju stenhård NDA regler, man får inte ens ta screenshots på nåt vis. Kommer vara hundra på att fraps också kommer vara blockat.

Haha! Har du ens läst vad det är för test?

Tror inte du kommer vilja ta så mycket sreens på det du kommer testa 30/3.
Förövrigt är det 20:00 svensk tid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Haha! Har du ens läst vad det är för test?

Tror inte du kommer vilja ta så mycket sreens på det du kommer testa 30/3.
Förövrigt är det 20:00 svensk tid.

vad är det för test?

Nån som vet om man får behålla sin gubbe efter betan när spelet släpps?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

så du tror att folk ska kunna vara maxlvl redan innan spelet släpps? orealistisk fördel...