Age of Conan-tråden

Permalänk

jag tror ingenting jag UNDRAR

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur alla andra MMO-spels betatester har varit så går det väl att extrapolera att betatestare inte kommer att få behålla sina karaktärer vid release av spelet. Och då tar jag inte ens till hänsyn de orealistiska fördelarna och annat som skulle skruva till saker rejält om maxade karaktärer sprang runt under första dagen.

Permalänk
Medlem

Självklart kommer vi inte att få behålla karaktärerna.
Om däremot en öppen beta startade och alla som ville kunde skriva upp sig och börja spela på en gång så är det mer troligt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Haha! Har du ens läst vad det är för test?

Tror inte du kommer vilja ta så mycket sreens på det du kommer testa 30/3.
Förövrigt är det 20:00 svensk tid.

Oj sorry, tänkte åt fel håll och glömde bort sommartiden

Permalänk

Okilidokili (stavades det rätt?? ) men skulle ändå vilja komma in i betan bara för att testa och lära mig kanske kommer på vilken jag vill vara då

Visa signatur

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Självklart kommer vi inte att få behålla karaktärerna.
Om däremot en öppen beta startade och alla som ville kunde skriva upp sig och börja spela på en gång så är det mer troligt..

Knappast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Knappast.

Inte så otroligt faktiskt. WOW, AO och hmm ngt spel till hade så. Man överförde sitt generalbeta konto till ett riktigt efter spelet lanserats

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Läste systemkraven just, men det framgick inte vilken upplösning det gällde.

Vad tror ni krävs för att köra i 2560x1600 med hygglig kvalitet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Inte så otroligt faktiskt. WOW, AO och hmm ngt spel till hade så. Man överförde sitt generalbeta konto till ett riktigt efter spelet lanserats

Det var bara koreanerna som fick göra det i WoW. Det var faktiskt största anledningen till att de downade Onyxia första gången 10 dagar efter att spelet släpptes.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag hade då inte den möjligheten i WoW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Jag hade då inte den möjligheten i WoW.

inte jag heller...ingen polare heller för den delen.

citat: sando
Det var bara koreanerna som fick göra det i WoW. Det var faktiskt största anledningen till att de downade Onyxia första gången 10 dagar efter att spelet släpptes.

patetiskt att det krävde dom 10 dagar isåfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blid
inte jag heller...ingen polare heller för den delen.

citat: sando

patetiskt att det krävde dom 10 dagar isåfall

Du spelade nog inte WoW då... för då skulle du vetat hur otroligt svår Onyxia var. 10 dagar är löjligt lite för att ta spelets svåraste boss.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

jag spelade wow från beta tills att tbc släpptes då jag sluta. onyxia hade ju vilken nybörjarguild som helst fått ner om de kämpat i 10dagar, sen misstänker jag att koreanerna redan gjort några attempts redan i betan.

edit: sen om koreanererna var så mycket bättre, hur kommer det sig att det är europerna som har de iallafall 10 bästa guilderna? jag har själv vart i en av topguilderna(grammerpolice) och drivit en guild som var bäst på servern(ahn qiraj).

Permalänk
Medlem
Citat:

jag spelade wow från beta tills att tbc släpptes då jag sluta. onyxia hade ju vilken nybörjarguild som helst fått ner om de kämpat i 10dagar, sen misstänker jag att koreanerna redan gjort några attempts redan i betan.

edit: sen om koreanererna var så mycket bättre, hur kommer det sig att det är europerna som har de iallafall 10 bästa guilderna? jag har själv vart i en av topguilderna(grammerpolice) och drivit en guild som var bäst på servern(ahn qiraj).

Ah, då vet du kanske vem Redhot & co är. Mött dom några gånger i arena och var polarnas nemesis i s1 / s2.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Koreanerna var inte bättre, det var ju bara det att de började spelet med färdiglevlade karaktärer. Spelet kom ut i December 05 i Noramerika, 18 januari i Korea och 11 februari i europa. Efter Onyxia har det nog inte varit någon koreansk toppguild över huvudtaget...

Onyxia dödades alltså 28 januari... personligen kommer jag ihåg att det var en rätt så stor sak. Folk som gick på om hur otroligt det var och hur det postades filmer från första killen. Dessutom var det många guilds som postade videor av hur de wipade brutalt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket intressant diskution.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
Läste systemkraven just, men det framgick inte vilken upplösning det gällde.

Vad tror ni krävs för att köra i 2560x1600 med hygglig kvalitet?

Kraven är bara för att kunna spela spelet överhuvudtaget.

Men det är bara att läsa olika recensioner på grafikkort där dom tar upp 2560x1600 upplösning.

Själv har jag en 30" skärm där upplösningen är 2560x1600, och mitt 8800GTX fungerar fin fint i andra spel (mina dataspecs finns i min sig).
(Lite svårt att testa det i Conan eftersom det är closed beta heh).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Den här diskussionen som är lite längre upp ser ju lovande ut :-(. Man kanske ska avboka och ligga kvar med det man kör :-(.

Permalänk

Varför avboka?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Koreanerna var inte bättre, det var ju bara det att de började spelet med färdiglevlade karaktärer. Spelet kom ut i December 05 i Noramerika, 18 januari i Korea och 11 februari i europa. Efter Onyxia har det nog inte varit någon koreansk toppguild över huvudtaget...

Onyxia dödades alltså 28 januari... personligen kommer jag ihåg att det var en rätt så stor sak. Folk som gick på om hur otroligt det var och hur det postades filmer från första killen. Dessutom var det många guilds som postade videor av hur de wipade brutalt.

Anledningen till att Asiatiska guilder ligger efter är att de får patcher och TBC långt efter resten av världen, vilket borde förklara lite.

On Topic: har lagt in en order på 2 CE boxar nu, hoppas spelet kommer erbjuda samma kvalitet som WoW.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Jäklar vad det snackas om Conan! Kul!

Får se om det lever upp till hypen snart

Permalänk
Medlem

tycker ni det är värt att köpa gamecards redan nu? jag tar för givet att de kommer ta slut i hela sverige, liksom det gjorde på wow i tidigt skede. men priset kanske sänks när spelet väl släpps och det är förmodligen en något billigare lösning att betala på internet direkt...vad tror ni?

edit: bästa pris: 219kr/60 dagar

Permalänk
Citat:

tycker ni det är värt att köpa gamecards redan nu? jag tar för givet att de kommer ta slut i hela sverige, liksom det gjorde på wow i tidigt skede. men priset kanske sänks när spelet väl släpps och det är förmodligen en något billigare lösning att betala på internet direkt...vad tror ni?

edit: bästa pris: 219kr/60 dagar

MM, vore ju synd om man lirat, oxå är alla kort slut så man måste ta uppehåll

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

219kr för 60 dagar är ju rätt bra pris Billigare än många andra MMOn. Gamecards brukar ju ligga närmare 300kr för 60 dagar.

Visa signatur

Permalänk

Men man får väl ca 1 mån free play med spelet??

så kan man ju testa innan man köper? elr är alla slut då tror ni? känns onäödigt å boka upp 3 mån i förväg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ja det får man + det kommer komma en öppen beta så småningom där förhoppningsvis så många som möjligt får komma in och lira.

Permalänk

GAAAHHHH! *tappa andan* ok soft.. när kmr det då? är det satt på datum??

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Läs, det står i tråden någon sida bak.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Från den 17 maj, kan man börja ladda hem hela Conan spelet från deras hemsida, för att kunna börja spela den 20 maj, 3 dagar innan spelet släpps. Men de kommer att kosta 5 euro för att kunna laddda hem det och köper man inte spelet och lägger in den riktiga cd-nyckeln den 23 maj så slutar den att funka då...

Detta är information som kommer ifrån Funcom igenom EB Games huvudkontor, som jag fick på jobbet i morse...

Permalänk

öööhhummeeehh,, kan inte hitta, någon sida är det 10 elr 5? kollat från sida 26 å skummläst, kanske missat?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR