Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tridz
Från den 17 maj, kan man börja ladda hem hela Conan spelet från deras hemsida, för att kunna börja spela den 20 maj, 3 dagar innan spelet släpps. Men de kommer att kosta 5 euro för att kunna laddda hem det och köper man inte spelet och lägger in den riktiga cd-nyckeln den 23 maj så slutar den att funka då...

Detta är information som kommer ifrån Funcom igenom EB Games huvudkontor, som jag fick på jobbet i morse...

Early access köps via distributörens server för 5 euro och inkluderar 10 dagars speltid.
In game-föremålen från early access aktiveras när du väl uppgraderar ditt konto med retail-koden (som skickas ut vid release). När du väl har retail-koden loggar du in på adressen ovanför och skriver in din kod.
Early access-försäljningen och nedladdning startar den 16:e maj!

//webhallen

5 euro för tidigare spel och 10dagar speltid känns värt det i min mening.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor

Cleesox, allt du behöver veta finns att tillgå på forumet. Betaforumet det vill säga.

kom på det sen men tack iaf.
ska bli kul att få se det med egna ögon.

hmm får se om man väljer att ta tidig start sen men det lär nog bli så för min del om betan faller mig i smaken

fick ett mail med preorder kod från webhallen idag.
blev orolig när dom endast nämner war mammoth som mount.
får se vad dom svarar på min fråga om noshörningen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag fick den där informationen nyss från webhallen med koden för det då. Men nöjer mig med o spela när alla andra börjar men få lite extra saker som inventory belt o mammuthen

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

jag är ganska säker på att man kan välja noshörningen, anners borde den inte vara med på alla bilder tillsammans med mamuth och den verkar knappast exklusivare. förövrigt så är det ju hästen man kommer ha mest glädje av, då den är betydligt snabbare.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=19VbuasiEuY bara jag som hatar hans röst?

Permalänk
Medlem

Snacka om falsk marknadsföring. Förhandsboka får du starta tre dagar före. Nu har jag fått koden vill du spela tre dagar före så kostar det 5 euro. Vafan!!!!! Funderar på att skita i det här gillar inte den här stilen av marknadsföring.

Permalänk
Medlem

nja det stod väl bara att man fick möjligheten att börja 3 dagar före. det stod aldrig att det skulle vara gratis. men visst det sitter nog lite surt om man tolkat det som du verkar ha gjort.

edit:
hmm webhallen har ändrat sin info sida om preorder nu och nämner inte rhino alls där

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

En pvp-helg mot mitten av april, där 15000 personer kommer in. Bara att gå in och registrera er på gamespot om ni vill vara med om chansen att komma in i den.

Permalänk
Medlem

har inget emot att engagerade spelare ska få förtur, sen är ju 5 euro för 10 dagar ett riktigt bra deal. nått jag ser värre på är principen att man ska få mer exp för att man betalar mer, 1% mer exp för att köpa collectors edition är riktigt judiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Snacka om falsk marknadsföring. Förhandsboka får du starta tre dagar före. Nu har jag fått koden vill du spela tre dagar före så kostar det 5 euro. Vafan!!!!! Funderar på att skita i det här gillar inte den här stilen av marknadsföring.

Håller helt med.
Jag tycker även det är sjukt dåligt att man får extra In game förmåner när man köper collectors edition och när man förbokar. Collectors edition kan innehålla den fina läderbiten, bilder, filmer och en snygg box mm. Inte massa In game Items.
Även om det nu inte handlar om jättestora skillnader så är det riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jess
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

En pvp-helg mot mitten av april, där 15000 personer kommer in. Bara att gå in och registrera er på gamespot om ni vill vara med om chansen att komma in i den.

Tack för tippset

Permalänk
Medlem

http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/NDOA/verdi/45053

visar en whiteboard tavla med datum där det Bl.a. står 8 april "GOLD".

Gold i spel sammanhang innebär att man skickar iväg skivorna till fabrik för pressning så att hela distributionsprocessen kan börja. Vilket i sin tur innebär till 99% att releasedatumet inte kommer flyttas fram.

sweet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blid
http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/NDOA/verdi/45053

visar en whiteboard tavla med datum där det Bl.a. står 8 april "GOLD".

Gold i spel sammanhang innebär att man skickar iväg skivorna till fabrik för pressning så att hela distributionsprocessen kan börja. Vilket i sin tur innebär till 99% att releasedatumet inte kommer flyttas fram.

sweet

Ja, eller så kan man bara lyssna på vad han säger precis innan/efter (kommer inte ihåg vilket) whiteboarden kommer upp. Han garanterar att spelet släpps på utsatt tid.

Så nej, kommer inte bli uppskjutet. Det som det däremot diskuterats mycket om är ifall det är RÄTT beslut eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

har inget emot att engagerade spelare ska få förtur, sen är ju 5 euro för 10 dagar ett riktigt bra deal. nått jag ser värre på är principen att man ska få mer exp för att man betalar mer, 1% mer exp för att köpa collectors edition är riktigt judiskt.

Hitta en ring som ger dig 1% mer "killing power" så kommer du ju döda 1% snabbare och därmed få 1% mer exp.. problem solved
Eller nä förresten, den ekvationen stämmer inte, för om du dödar 1% snabbare kommer du också ta 1% mindre skada och därmed få mindre down-time.

Vad jag vill komma fram till är att du antagligen kan hitta en ring in-game som är lika bra/bättre än den där ringen ganska enkelt.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
Håller helt med.
Jag tycker även det är sjukt dåligt att man får extra In game förmåner när man köper collectors edition och när man förbokar. Collectors edition kan innehålla den fina läderbiten, bilder, filmer och en snygg box mm. Inte massa In game Items.

Köp collectors edition då... den var inte så dyr. Däremot suger det att man måste betala för 3 dagars "headstart". Jag menar i många MMORPG's brukar man ju få några dagar gratis. Och Funcom med AO bakom sig borde väl inte ha några problem med det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

30 dagars speltid får man med nyckeln. Sedan kostar väl 30 dagars speltid 100-130 kr.
Med "headstart" får man tio dagars speltid, så det är ju en ganska bra affär ändå, eller hur?

Trodde dock att man fick det gratis med collectors edition, det var lite "sneaky" får man väl säga...

Permalänk
Medlem

fick idag bekräftelse från webhallen att dom nu endast erbjuder mammuten som mount. har skickat ytterligare förfrågning om varför noshörningen försvann
vill inte ha en stor hårig elefant att vingla omkring på.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Du skall enligt rykte kunna skaffa flera olika mounts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
30 dagars speltid får man med nyckeln. Sedan kostar väl 30 dagars speltid 100-130 kr.
Med "headstart" får man tio dagars speltid, så det är ju en ganska bra affär ändå, eller hur?

Trodde dock att man fick det gratis med collectors edition, det var lite "sneaky" får man väl säga...

Ah, så kanske det var ja... men håller med om att det var "sneaky".

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

förmodligen får man inte dom där 30 dagarna förrän man gjort en inbetalning, känns som att dom kommer att göra på så sätt.. med tanke på alla dessa sneaky grejer dom håller på med...

Samma sak som med DDO alltså.. 30 dagarna kommer när du betalt in för åtminstone 30 dagar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
fick idag bekräftelse från webhallen att dom nu endast erbjuder mammuten som mount. har skickat ytterligare förfrågning om varför noshörningen försvann
vill inte ha en stor hårig elefant att vingla omkring på.

Man kan ju ha häst i spelet, fast de kommer nog väldigt många ha till slut. Om du inte vill vingla runt på en stor hårig elefant alltså.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

jo men saken är att man skulle fått kreaturet gratis
nu måste man ju betala för sin noshörning.
häst är inte att tänka på. tar hellre en kamel istället då.

sen kan det vara nån specialare med utseendet eller så på dom

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Citat:

jo men saken är att man skulle fått kreaturet gratis
nu måste man ju betala för sin noshörning.
häst är inte att tänka på. tar hellre en kamel istället då.

sen kan det vara nån specialare med utseendet eller så på dom

Vadå kostar häst å sånt rl pengar? elr bara dyrt i spelet?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

antagligen rätt billigt i spelet, anners hade de ju knappast givit bort en mammuth gratis.

Permalänk

ok

Visa signatur

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

häst och kamel lär vara relativt billiga men siege mounts (mammut och noshörning) lär kosta mer.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Finns kamel kvar som alternativ? De försvann för ett tag sen från listan på communitysidan. Inte hört något mer om det. Men nu var det ett tag sen jag följde alla nyheter.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

häst och kamel lär vara relativt billiga men siege mounts (mammut och noshörning) lär kosta mer.

jag har fått uppfattningen att hästen är bäst, eftersom den är betydligt snabbare och att den inte har vart framme som "gratis" alternativ. dock tål den mindre stryk...

Permalänk
Citat:

jag har fått uppfattningen att hästen är bäst, eftersom den är betydligt snabbare och att den inte har vart framme som "gratis" alternativ. dock tål den mindre stryk...

ja med

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
Håller helt med.

varför är det "sjukt dåligt"? Vill man inte betala extra för CE så skall man inte gnälla.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

hans poäng är väll att man inte ska få mer för att man betalar mer och det håller jag med om. men så fungerar ju verkligheten och tro mig, du känar nog bra mycket mer på att köpa X antal guld för 200kr.

massa ingame items var väll lite att ta i. drinking cape ser jag mer som en kul grejj utan något högre värde och 1% exp ring är väll ganska obetydligt. Dock en riktigt ful princip av speltillverkare, då de knappast själva tycker om att man köper farmare eller guld.