Permalänk

Re: Re: Telia lurade mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Om du säger att försäljaren endast sa att det skulle vara var tredje månad a 150:-
Så, visst antingen fel från försäljaren eller, en missuppfattning från dig. För grundavgiften för ett vanligt abonnemang är 125kr. Oavsett om du är 12 år gammal, eller 92 år gammal.

Vänta nu, det där gäller väl enbart Telia eller gäller det för all fast telefoni?

Jag vet att bland annat Vattenfall har abbonemang där den fasta månadsavgiften ligger på 0kr.

För övrigt så kan jag säga NIX-registret inte alltid hjälper. Jag har jobbat på företag där vi ringde NIXade personer, de fixade aldrig det under den tiden jag jobbade där. Dock så drog de på sig åtminstone en anmälning som resulterade i ganska saftiga böter.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Telia lurade mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Vänta nu, det där gäller väl enbart Telia eller gäller det för all fast telefoni?

Jag vet att bland annat Vattenfall har abbonemang där den fasta månadsavgiften ligger på 0kr.

För övrigt så kan jag säga NIX-registret inte alltid hjälper. Jag har jobbat på företag där vi ringde NIXade personer, de fixade aldrig det under den tiden jag jobbade där. Dock så drog de på sig åtminstone en anmälning som resulterade i ganska saftiga böter.

Det är frivilligt om man vill ringa nixade personer eller inte ifrån ett telesäljarbolag, däremot brukar man för att ge ett gott rykte inte ringa dessa, detta har två skiljda lokala telesäljarchefer sagt då de föreläst om sin branch på lokala arbetsförmedlingen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

En sak kan tilläggas: När jag ringde supporten och frågade så fick jag höra att "efter klockan 18.00 kan du ringa hur mycket du vill"
Det har jag gjort! Så hur kan jag då få en räkning på 250 kr "ringt" när det inte ska kosta mig något efter klockan 18.00?

Det jag har gått med på är i principen ett "vanligt" abonnemang? Vah tusan är skillnaden som gör det "ungdom"? BAH!

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Medlem

visserligen efter 18.00 men uppkopplingsavgiften får man väl ändå betala?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jaja, men den avgiften är väl inte alls mycket? Bara nån öre? Knappast 200 kr på bara en månad menar jag !!

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahve
En sak kan tilläggas: När jag ringde supporten och frågade så fick jag höra att "efter klockan 18.00 kan du ringa hur mycket du vill"
Det har jag gjort! Så hur kan jag då få en räkning på 250 kr "ringt" när det inte ska kosta mig något efter klockan 18.00?

Det jag har gått med på är i principen ett "vanligt" abonnemang? Vah tusan är skillnaden som gör det "ungdom"? BAH!

Ett ungdomsabonnemang är billigare att öppna 250kr istället för 975kr ibland har vi kampanjer när det kostar 1kr om man binder upp sig

Just nu kan man få telia fritid för 15kr och telia alltid för 50kr (Istället för vuxenpriset 30kr för fritid och 65kr för alltid)

Med Telia Fritid ringer man bara för uppkopplingsavgifter på 45 öre per samtal till alla fasta telefoner i hela sverige på kvällar och helgen. Med undantag för företagsnummer som börjar på 077 (t.ex. apoteket och försäkringskassan). Alla andra samtal vanlig minuttaxa t.ex. mobilsamtal, utlandssamtal, betalnummer etc

Permalänk
Medlem

Jag ska kolla på en del andra tjänster, måste finnas billigare alternativ för en studernade? Vad rekommenderar du?

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahve
Jag ska kolla på en del andra tjänster, måste finnas billigare alternativ för en studernade? Vad rekommenderar du?

Om du studerar borde du ju ha någon form av internet(Sunet kanske)?

Bredbandstelefoni med rix telecom kostar 75kr/månad... finns säkert billigare alternativ men man slipper uppkopplingsavgift(hos mig rings det ungefär 300 samtal på en månad).

Permalänk
Medlem

Re: Re: Telia lurade mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
*snip* telefonförsäljare är onda *snip*

-k0nsl

tycker du att det är svårt att bara säga nej direkt och sedan avsluta samtalet? sparar in tid både för dig och de som faktiskt måste försörja sig på att försöka sälja saker via telefon. men jag antar att du hellre ser att de lyfter bidrag?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Telia lurade mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
tycker du att det är svårt att bara säga nej direkt och sedan avsluta samtalet? sparar in tid både för dig och de som faktiskt måste försörja sig på att försöka sälja saker via telefon. men jag antar att du hellre ser att de lyfter bidrag?

Jag gör väl som jag vill när någon ringer upp mig? OHHH, ja! Ett snack med k0nsl och du är på bidrag. Ska nog aldrig lyfta luren i gen då. Stackarna.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Varför ens bry sig om Telias abbonnemang? De är ju i stort sett alltid dyrast.. När det gäller telefon så skiter jag i "uptime"
Lite viktigare när det gäller bredband..
Jag har abbonnemang hos Universal Telecom och resten hos dem också..
(förutom bredbandet som jag har hos Telia (Telia 8000))
De är billiga och fungerar bra. Du får räkning varje månad, så du slipper svettas var tredje månad. De är på alla sätt billigare än Telia. Abbonemangsavgiften kostar 112.5:-/månad och samtalspriserna vet jag dock inte, men det går ju säkert kolla upp på deras hemsida. Säkert är dock att de är billigare än Telia.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Varför ens bry sig om Telias abbonnemang? De är ju i stort sett alltid dyrast.. När det gäller telefon så skiter jag i "uptime"
Lite viktigare när det gäller bredband..
Jag har abbonnemang hos Universal Telecom och resten hos dem också..
(förutom bredbandet som jag har hos Telia (Telia 8000))
De är billiga och fungerar bra. Du får räkning varje månad, så du slipper svettas var tredje månad. De är på alla sätt billigare än Telia. Abbonemangsavgiften kostar 112.5:-/månad och samtalspriserna vet jag dock inte, men det går ju säkert kolla upp på deras hemsida. Säkert är dock att de är billigare än Telia.

Jag har precis som du med både telefoni och bredband.
Jag tycker det funkar finfint.
När jag band mig på 18 månader med telia 8000 så bjöd dom på 3 månader. Då är inte telia så hemskt mycket dyrare än vissa andra.

Universal är några öre billigare på telefoni än telia + att man får en total spec på alla samtal man gjort, och när dom var och hur mkt dom kostade.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma