Dell = Supergivmilda (sagan om mikabob & hans nya Dell Ultrasharp 2005FPW)

Permalänk
Medlem

Tycker många ska ställa sig denna fråga,

- Hade Dell betalat tillbaks om ni hade råkat betala en faktura två gånger? Tror ni verkligen dom hade brytt sig om ert misstag?

Tänk på det. Vet flera stora företag som inte hade brytt sig, då dom menar att det skulle ta extra resurser för att kontrollera sådant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Tycker många ska ställa sig denna fråga,

- Hade Dell betalat tillbaks om ni hade råkat betala en faktura två gånger? Tror ni verkligen dom hade brytt sig om ert misstag?

Tänk på det. Vet flera stora företag som inte hade brytt sig, då dom menar att det skulle ta extra resurser för att kontrollera sådant.

Hade du påpekat felet så är det självklart att de hade betalat tillbaka pengarna. Hade du inte påpekat felet, ja då får du väl skylla dig själv, ett stort företag håller troligtvis inte koll på just sådana saker själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Tycker många ska ställa sig denna fråga,

- Hade Dell betalat tillbaks om ni hade råkat betala en faktura två gånger? Tror ni verkligen dom hade brytt sig om ert misstag?

Tänk på det. Vet flera stora företag som inte hade brytt sig, då dom menar att det skulle ta extra resurser för att kontrollera sådant.

Du vet alltså flera stora företag som struntar i att deras konton och orderböcker balanserar? Berätta gärna mer...

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikeaboy
Du vet alltså flera stora företag som struntar i att deras konton och orderböcker balanserar? Berätta gärna mer...

Ja, då kan jag säga Carpark, de som skriver ut P-bot.

Har en kompis som jobbar inom det som berättade för förra helgen en rolig sak.

Mänskliga faktorn kan göra fel, lika så P-vakterna. En del p-botar bli fel och det upptäcks inte förräns när påminnelsen ska skrivas ut och skickas iväg, då annulerar man då boten.
MÅNGA betalar innan påminnelsen och får ALDRIG veta att det har blivit fel och den har blivit annulerad då det finns inget intresse eller resurser för det.
På detta sättet har många betalat stora summor för något som egentligen inte varit fel.

När han berättade detta så kommer jag ALDRIG betala någon p-bot ifrån dem innan påminnelsen kommer, då påminnelsen inte kostar något heller, inte den första i alla fall.

Detta är sjukt anser jag och även på ett sätt bedrägeri.

---

Självklart betalar dem tillbaks om man begär det och så, men alla har inte koll på vad som är rätt vid pakering å så. Kanske deras eget fel säger många? Ja, men är det inte större fel av ett företag som inte gör rätt för sig?

Detta med DELL var ju tråkigt. Jag kan med handen på hjärtat inte säga om jag hade ringt in och berättat att jag hade fått två, fel av mig kanske. Dock hade nog samvetet sagt ifrån, kanske hade gett bort den i present i stället
Väldigt svårt att svara på då det aldrig har hänt mig, men jag tycker man inte ska klanka ner på han som skapade då det finns företag som sitter i samma sits och inte berättar något om kunderna gör misstag och betalar in fel/för mycket.

Permalänk

HAHA
2st 20" Widescreen för 4100kr MED frakt?!
Grattis!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Tycker många ska ställa sig denna fråga,

- Hade Dell betalat tillbaks om ni hade råkat betala en faktura två gånger? Tror ni verkligen dom hade brytt sig om ert misstag?

Ja det hade de.

Så, nu har jag ställt mig den frågan. Har du några fler?

Permalänk
Medlem

Re: Dell = Supergivmilda (sagan om mikabob & hans nya Dell Ultrasharp 2005FPW)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikabob

Efter lite snack (då jag trots allt ville ha skärmen) så drog dom av 2000 kr för "besväret".... Dvs jag fick en 20tums widescreen tft för 4112 kr... DET kan jag ta som en bra affär.........

Vilket är ungefär vad den kostar om man beställer den från USA.

Fast 2 skärmar är ju inte helt dumt

Permalänk
Medlem

Nej men fan va nice för dig, riktig *röta* skulle jag säga...

Permalänk
Medlem

Finns ju fortfarande hederliga människor! bra gjort från båda sidorna

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Kudos för att du gjorde det hedervärda. Lätt för folk att ha åsikter här, men när man sen själv sitter där med 2 feta skärmar skulle nog många ha svårt att verkligen "ge upp" den ena.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Dell är mästare på att skicka folk dubbla komponenter och liknande. Jag fick en Prescott i min Dell trots att jag beställde en Northwood. Efter lite tjat så skickade de en tekniker som bytte min processor och satte ditt en Northwood. Döm av min förvåning när han inte ville ta med sig Prescott prollen. Jag har även pratat med kundtjänst igen och de vill inte heller ha den. En gratis P4 3,0 Ghz är inte helt fel....

Visa signatur

Work & Play: Gigabyte GA-8IPE1000-G | P4 HT 3.0 GHz | 1024MB DDR400 | Seagate 80GB SATA & Maxtor 200GB SATA | Leadtek A400 GT TDH | Sound Blaster Audigy 2 ZS | Samsung 750B 17" TFT | Logitech MX510 | Logitech UltraX | 3Dmark05 ::: 5306 ::: | Media: TViX M-3000U | Western Digital 200GB IDE | iAUDIO U3 1GB | Konsol: Gamecube | Playstation 2

Permalänk
Medlem

Märklig uppdatering:

Jag ångrade mig efter nån dag ang att köpa den andra skärmen... meddelade dell att dom får hämta den... Tror det var den 11/5 jag ringde... Sa då att jag ville bli av med den innan den 20/5 då jag å sambon får tillgång till vår nya lägenhet då & kommer att börja flytta... jag vill inte ha den & hantera då med.....

Ringde idag för att kolla ang upphämt av monitorn, det står INGENTING i systemet om detta... INGENTING... inget om en extra monitor, inget om att dom skulle hämta den... ingeting...

Man börjar f*n undra ...