Hur är Katching.se ?

Permalänk

Hur är Katching.se ?

Funderar lite på att beställa en mobil ifrån dem men undrar lite.

Om det nu skulle vara fel på mobilen, får man då skicka tillbaka den till dem eller räcker det med att klampa in hos valfri återförsäljare av den mobilen??

Iom att mobilen lär ha en buggig programvara för tillfället, får man skicka tillbaka den i framtiden för byte eller byter vem som hellst programvaran kostnadsfritt, t.ex. elgiganten och liknande butiker?

OM man nu måste skicka in den för byte av programvara eller något annat jox, hur lång tid tar det då från att man skickar tills man har den i handen igen?

Vad kostar frakten och vad är leveranstiden hos dem?

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45708...

Några rader längre ner var en liknande tråd.

Funderar själv på att beställa en mobil därifrån. Gäller bara att lista ut vad man ska ha först

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45708...

Några rader längre ner var en liknande tråd.

Funderar själv på att beställa en mobil därifrån. Gäller bara att lista ut vad man ska ha först

Hmm sökte ju, men fick inga träffar på varesig katching eller katching.se

Aja glodde igenom tråden, butiken verkar hel sjysst så nu är det bara en sak jag vill veta innan jag beställer från dem.

- Om mjukvaran måste bytas, måste jag skicka in den till dem eller kan villken återförsäljare som hellst göra det på garrantin?

Kontaktade katching angående det, men fick svar på något helt annat =/.

Permalänk

Jag hade problem med talvolymen och även lite annat i min Samsung S300 som jag köpte på internet (Alfadigi) för snart två år sedan, hade en riktigt tidig firmware i min telefon så jag tänkte att ny firmware nog kunde hjälpa.

Gick med telefonen till The Phone House och frågade om de tog något betalt för firmwareuppgradering, nej, det går på garantin svarade de, det gör vi gärna. Dock kan det ta upp till två veckor... Tror jag kunde hämta ut den 3-4 dagar senare.

Värt att nämna var att jag även var till Vodafone innan och frågade, där skulle de ta betalt för uppgradering eftersom jag inte köpt den hos dem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Jag hade problem med talvolymen och även lite annat i min Samsung S300 som jag köpte på internet (Alfadigi) för snart två år sedan, hade en riktigt tidig firmware i min telefon så jag tänkte att ny firmware nog kunde hjälpa.

Gick med telefonen till The Phone House och frågade om de tog något betalt för firmwareuppgradering, nej, det går på garantin svarade de, det gör vi gärna. Dock kan det ta upp till två veckor... Tror jag kunde hämta ut den 3-4 dagar senare.

Värt att nämna var att jag även var till Vodafone innan och frågade, där skulle de ta betalt för uppgradering eftersom jag inte köpt den hos dem.

Ok, låter skit bra det dära :), kör på det, men för säkerhetens skull så åker jag nog förbi de lokala butikerna och frågar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Hmm sökte ju, men fick inga träffar på varesig katching eller katching.se

Kan bero på att du stavar fel, de heter Katshing.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Kan bero på att du stavar fel, de heter Katshing.

Might be, eller vem vet, räcker att jag skriver "www.katching" så kommer jag in på deras sida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Might be, eller vem vet, räcker att jag skriver "www.katching" så kommer jag in på deras sida

Ser det, smart av dem att regga den stavningen också, eftersom det inte är självklart hur man stavar det. Men jag tror fortfarande att du får fler träffar på SC om du skriver med sh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Jag hade problem med talvolymen och även lite annat i min Samsung S300 som jag köpte på internet (Alfadigi) för snart två år sedan, hade en riktigt tidig firmware i min telefon så jag tänkte att ny firmware nog kunde hjälpa.

Gick med telefonen till The Phone House och frågade om de tog något betalt för firmwareuppgradering, nej, det går på garantin svarade de, det gör vi gärna. Dock kan det ta upp till två veckor... Tror jag kunde hämta ut den 3-4 dagar senare.

Värt att nämna var att jag även var till Vodafone innan och frågade, där skulle de ta betalt för uppgradering eftersom jag inte köpt den hos dem.

Du har tur du, nu har jag snackat med

Siba 350:-
Computercity 100-350:-
Elgigangen (fick inget pris men det luktade dyrt)
PC City (gör det inte)
OnOff 1100:-
Dialect - Gör det själv istället, köp en syncstation och gå in på www.sonyericsson.se

Dom hade föresten en K750i dummy på Dialect, den kändes riktigt fint

Permalänk

Oj, okej, det var som tusan.

Jag var mycket noga med att påpeka att den inte var köpt hos dem, hade med mig kvittot och så men det ville de knappt se.

Det borde inte vara så jättesvårt att flasha själv, var inne på det med min Samsung, dock hittade jag inte ny svensk firmware så då fick det vara.
Kollade på SEs hemsida, hittade det först inte men sen fanns det ju där under fliken "mer", verkar smidigt och bra.

Edit: Gäller att en sån där "syncstation" inte är alltför dyr bara...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Edit: Gäller att en sån där "syncstation" inte är alltför dyr bara...

Den kostade ca 349:- på katshing, dock för K700i , men lär passa K750i.
Blir till att köpa en sådan om det buggar och jävlas, lär nog inte kosta så fasligt mycket mera lokalt i butikerna.