Permalänk
Medlem

Datorbutiken

Någon mer än jag som väntar på en venice från datorbutiken?

Från början var datumet 5:e maj å sen dess har det stått "på väg" väldigt kul när man har allt annat hemma

Permalänk

Varje gång jag beställt datorgrejjer så har något inte varit i lager. Datumet då dom ska få in grejjorna har alltid skjutits upp MINST 1 gång (1-2veckor).

Kanske kommer kring 12e eller 20e då

Permalänk
Medlem

Jag beställde mus därifrån någon vecka sen som dem inte hade i lager, direkt när dem fick den i lager skickade dem. Precis som dem hade lovat

Permalänk
Medlem

Tappat tålamodet

Väntar fortfarande på komplett dator. Allt fanns i lager och ett meddelande på deras hemsida stod det 1-2st leverans dagar+1monteringsdag(med en förklaring att de tagit in extra folk osv). Nu har de lovat mig i 3 veckor att datorn skall komma men har "har lite strul" på monteringsavdelningen. Å de ljuger för mig varje gång och hävdar att de gör allt för att just min order skall komma fram osv, å du har den nästa vecka. Ser ut som att jag får vänta ytterligare en vecka. Hade jag vetat om att det skulle ta så här lång tid hade jag kanske haft överseende med det, eller så hade jag beställt från annan butik. Men nu har jag tyvärr inget tålamod kvar. Mycket irriterad av vaga besked och lögner.

Synd då man fick höra så mycket bra om dem förr. Kommer inte att rekommendera dem i dagsläget.

EDIT: 2005-05-19

När jag fick talat med rätt person löste sig min beställning. Med bra service och förklaring på vad som hänt min order(hade väldig otur innan bara). Jag känner fullt förtroende för Datorbutiken och rekommenderar dem gärna.

Permalänk
Medlem

Sist jag handlade av dom var 2002 och det kommer aldrig hända igen.
Tog 6 veckor för dom att få arslet ur vagnen o skicka allt som var på "lager".

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leechu
Någon mer än jag som väntar på en venice från datorbutiken?

Från början var datumet 5:e maj å sen dess har det stått "på väg" väldigt kul när man har allt annat hemma

Ja, det är ju butiken som tillverkar processor åt sig i en mörk källare............ Det är helt enkelt brist på bla venice på världsmarknaden, inte annat att göra än att vänta tills AMD kan få iväg tillräckligt många processorer för att mätta marknaden. Whina inte på butikerna i onödan.

Permalänk

Re: Tappat tålamodet

Verkar konstigt - det skall bara några dagar att få en specialkonfigurerad dator levererad.
Kan du maila mig ditt ordernr så kan jag kolla upp vad som hänt här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starliner
Väntar fortfarande på komplett dator. Allt fanns i lager och ett meddelande på deras hemsida stod det 1-2st leverans dagar+1monteringsdag(med en förklaring att de tagit in extra folk osv). Nu har de lovat mig i 3 veckor att datorn skall komma men har "har lite strul" på monteringsavdelningen. Å de ljuger för mig varje gång och hävdar att de gör allt för att just min order skall komma fram osv, å du har den nästa vecka. Ser ut som att jag får vänta ytterligare en vecka. Hade jag vetat om att det skulle ta så här lång tid hade jag kanske haft överseende med det, eller så hade jag beställt från annan butik. Men nu har jag tyvärr inget tålamod kvar. Mycket irriterad av vaga besked och lögner.

Synd då man fick höra så mycket bra om dem förr. Kommer inte att rekommendera dem i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tappat tålamodet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Verkar konstigt - det skall bara några dagar att få en specialkonfigurerad dator levererad.
Kan du maila mig ditt ordernr så kan jag kolla upp vad som hänt här.

Mailat dig, tack för att du ivf ser över ärendet.

Edit 15:59 (Skrev under med PJB i mailet)

Permalänk

Re: Re: Re: Tappat tålamodet

Svar skickat till din e-mail, där finns förklaring till det inträffade. Hoppas att det löser sig nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starliner
Mailat dig, tack för att du ivf ser över ärendet.

Edit 15:59 (Skrev under med PJB i mailet)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Tappat tålamodet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Svar skickat till din e-mail, där finns förklaring till det inträffade. Hoppas att det löser sig nu!

Tack för din hjälp. Ej fått något svar till min mail ännu (försening eller fel adr?) vv stäm av.

Permalänk
Medlem

DB har lurat mig på pengar handlar aldrig därifrån igen

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leechu
Någon mer än jag som väntar på en venice från datorbutiken?

Från början var datumet 5:e maj å sen dess har det stått "på väg" väldigt kul när man har allt annat hemma

Oh no! det är säkert db.com:s fel att den inte är där än. Db vill säkert inte sälja saker så de ligger och håller på din cpu. snälla nån sluta gnäll.

Permalänk

Det hoppas jag verkligen inte, men om vi nu skulle vara så fräcka och ha möjligheten att lura av dig pengar så lovar jag dig (och här finns vittnen) att du skall få dina pengar * 100:- tillbaka. V.g maila mig så skall jag sätta mig in i ärendet!

Starliner: Du skriver: "Tack för din hjälp. Ej fått något svar till min mail ännu (försening eller fel adr?) vv stäm av."

Jag har mailat dig till den Hotmaildress du skickade ifrån nu senast, inte den mailadress du angav när du lade din beställning. Vänligen kontrollera om mitt svar möjligen sorterats in i Hotmails "Junkmail"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
DB har lurat mig på pengar handlar aldrig därifrån igen

Permalänk

Kanske trots allt är bättre att dbmannen är borta, så slipper forumet fall igen av skit.(inte riktat mot dbmannen)
Kanske var det rent av att pga av dbmannen frånvaro som en hel del åsikter försvann i cyberspacen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Det hoppas jag verkligen inte, men om vi nu skulle vara så fräcka och ha möjligheten att lura av dig pengar så lovar jag dig (och här finns vittnen) att du skall få dina pengar * 100:- tillbaka. V.g maila mig så skall jag sätta mig in i ärendet!

Starliner: Du skriver: "Tack för din hjälp. Ej fått något svar till min mail ännu (försening eller fel adr?) vv stäm av."

Jag har mailat dig till den Hotmaildress du skickade ifrån nu senast, inte den mailadress du angav när du lade din beställning. Vänligen kontrollera om mitt svar möjligen sorterats in i Hotmails "Junkmail"

Permalänk

Kan ju vara så - jag kanske lockade fram de sämsta sidorna hos folk...men jag HOPPAS att det inte är så...

Jag medverkar gärna på forumet om bara inläggen kan hållas något över bortskämda "fjortis-nivån" (inte riktat mot de som är 14år, det är ett uttryck...)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Kanske trots allt är bättre att dbmannen är borta, så slipper forumet fall igen av skit.(inte riktat mot dbmannen)
Kanske var det rent av att pga av dbmannen frånvaro som en hel del åsikter försvann i cyberspacen

Permalänk
Medlem

Kan ju ta det i denna tråd: datorbutiken.com, mitt moderkort (köpt från er) har varit konstigt från början och nu har det inbyggda nätverkskortet pajat. Detta är skäl nog för att få det utbytt, visst?

Hur går man tillväga för att få en så kallad fraktsedel av er?
Samt: Går det att byta mitt moderkort mot ett annat av samma, eller mindre, värde?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Kan ju ta det i denna tråd: datorbutiken.com, mitt moderkort (köpt från er) har varit konstigt från början och nu har det inbyggda nätverkskortet pajat. Detta är skäl nog för att få det utbytt, visst?

Hur går man tillväga för att få en så kallad fraktsedel av er?
Samt: Går det att byta mitt moderkort mot ett annat av samma, eller mindre, värde?

Jag skickade in mitt moderkort för att det intergrerade nätverskortet hade slutat fungera, fick ett nytt moderkort. Dock var det inte från DatorButiken.

Permalänk

Om det är inom garantitiden (vi lämnar 1 års garanti) så är det givetvis inga problem. Du begär retur på vår hemsida, när du får mailet med returnr så svarar du på det och skriver att du vill få en fraktlapp.

Du kan lämna önskemål om byte till annan vara så tar Returavdelningen ställning till det när din retur behandlas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Kan ju ta det i denna tråd: datorbutiken.com, mitt moderkort (köpt från er) har varit konstigt från början och nu har det inbyggda nätverkskortet pajat. Detta är skäl nog för att få det utbytt, visst?

Hur går man tillväga för att få en så kallad fraktsedel av er?
Samt: Går det att byta mitt moderkort mot ett annat av samma, eller mindre, värde?

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag beställt skärmar "i lager" av DB två gånger tidigare. Skulle inte ha någonting emot att göra det igen då jag fick skärmarna snabbt och säkert båda gångerna.

Andra småsaker har också anlänt på posten som de skall, även om det ibland verkar strula med vad som verkligen är i lager.

Permalänk

Inget ont om datorbutiken, många som har problem med datum. db, de kan sina saker, imponerad av support/service på sista tiden men det värsta är ändå Telefonkön, inte det att den ÄR lång men den känns 10ggr längre med den hemska db-låten ala E-type medan man väntar

Permalänk

Re: Datorbutiken

Stod om detta i någon annan tråd vill jag minnas och då jag missat att svara på detta gör jag det nu:
Det är brist på marknaden på Venice, vi har ej fått in några ännu och det brukar bli uppskjutna leveransdatum när det släpps nya processorer. Därför står det i beskrivningen på dessa processorer att leveranstiden är oviss/lång och att eventuella datum som står på sidan är preliminära. Om det står datum på en Venice, men det står "Ev. datum preliminära" så innebär det att datumet kan komma att skjutas upp. Datumet som publiceras är det datum vi fått från vår leverantör, men då det kan bli leveransförseningar är det bättre vi tar det säkra före det osäkra och informerar om att de datumen på Venice bör man ta med en nypa salt...

Dessutom måste man komma ihåg att om man lagt en order på en Venice redan och datumet på _hemsidan_ skjuts upp så behöver det inte innebära att datumet på den Venice man själv beställt skjuts upp då vi kommer få in Venice-processessorer i flera omgångar. Ev. datum på hemsidan berättar bara preliminärt inleveransdatum om man gör en ny order. För att kontrollera inleverans för sin egen order skall man begära en orderstatus.

Jag hoppas detta reder ut situationen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leechu
Någon mer än jag som väntar på en venice från datorbutiken?

Från början var datumet 5:e maj å sen dess har det stått "på väg" väldigt kul när man har allt annat hemma